Mursko Središće kao najsjeverniji grad i ujedno kao i sjeverna ulazna vrata do nedugo iz EU, a sada iz ostalih članica EU-a, trpi već dugi niz godina velike probleme zbog smještaja graničnog prijelaza u samom centru, a od ulaska Hrvatske u EU zbog ogromnog povećanja prometa. Vezanu na tu temu gradonačelnik Murskog Središća Dražen Srpak izdao je priopćenje za javnost.
“Posebno me iznenadila vijest koja se ovih dana vrti po portalima i tiskovinama da je Vlada odobrila sredstva za projekte triju međimurskih zaobilaznica. Naravno da time ne želim reći da je to neopravdano ili pak da su one nepotrebne, ali želim reći vrlo jasno da je i naša potrebna. Neću reći da je najpotrebnija ali je zasigurno negdje pri vrhu iz više razloga.
Danas kroz centar grada prolazi 100.000 teretnih vozila, 6.000 autobusa, blizu milijun osobnih vozila sa oko 2,5 milijuna putnika godišnje. Nakon ulaska u EU teretni promet je povećan za “samo” sto posto, a vjerojatno će po iskustvima naših susjeda iz Lendave još toliko porasti. Uz sve to gradsko naselje Štrukovec koje se proteže uz državnu cestu D-209 samo u jednom manjem dijelu ima pješačku stazu. U razgovoru s Hrvatskim cestama saznajem da se ipak ovih dana vrše izmjere i kreće projektiranje pješačko biciklističke staze.
Stoga konstatiram da smo ulaskom u EU dobili 100-postotni poklon! Grad je kod promjene županijskog prostornog plana uspio iako su i tada bili otpori, ucrtati zaobilaznicu i most u ŽPP što je ujedno i preduvjet za bilo koji daljnji korak u realizaciji tog projekta. Konstantno pratimo statističke pokazatelje prometa i skladu sa njima praktično ne postoji nadležna adresa u RH na koju nismo poslali dopise o ovom za nas velikom, ali za RH rješivom problemu. Obzirom da je riječ o povezivanju dvije države praktično ni ništa drugo nije u našoj ingerenciji.
Tako smo još 2010. godine sa njime upoznali tadašnjeg predsjednika Stjepana Mesića prilikom njegova posjeta našem gradu. Otišli su i tada dopisi na Ministarstvo prometa, Hrvatske ceste, tadašnjem županu… Ove godine iskoristio sam boravak u našem gradu ministrice vanjskih poslova sa suradnicima i također smo detaljno razgovarali o prometu. Od ulaska u EU poslana su pisma redom: ministru prometa, Hrvatskim cestama, Udruzi gradova i županu koji naš problem razumije i znam da se svaka prilika koristi za lobiranje u pravcu njegova rješenja.
Na žalost nikada nitko osim župana nije reagirao ili pak odgovorio na upućene dopise. Ovih dana šaljem ponovni dopis ministru pomorstva, prometa i infrastrukture sa zamolbom da me osobno primi u nadi da će se ovaj problem pomaknuti ka svome rješavanju. Danas kroz centar Murskog Središća na putu prema Čakovcu prolazi 12.000 teretnjaka mjesečno. Najvećim dijelom riječ je o tranzitu, znači bez ikakvog ekonomskog učinka za grad ili županiju.
Ugrožena je sigurnost prometovanja, zrak je zagađen, pucaju kuće zbog vibracija, uništavaju se prometnice. Nadam se da su to dovoljni razlozi i da ću biti u prilici osobno ih iznijeti ministru. Susjedna slovenska općina Lendava podupire rješavanje prometne opterećenosti izgradnjom novog mosta i tom smislu imamo i njihovo pismo potpore. Razumijemo da današnja gospodarska aktivnost iziskuje dobru, sigurnu i brzu prometnu povezanost. Ovakvo rješenje kakvo je sada to sigurno nije.
Novi most, zaobilaznica i brza cesta do Čakovca tj. do našeg autoputa je rješenje. Od centra Murskog Središća na četiri kilometra je slovenski autoput prema Mariboru, Grazu i Budimpešti i njegovo povezivanje sa našim je autoputom na opisan način osiguralo bi brzo i sigurno prometovanje prema Čakovcu, Trnovcu ili pak našem autoputu. Zbog svega navedenoga smatram nije upitno da li nama treba most i zaobilaznica, jer oni trebaju i Međimurskoj županiji i Republici Hrvatskoj”, navodi u priopćenju gradonačelnik D. Srpak.