Liste čekanja opterećuje i veći priljev pacijenata iz susjednih županija
Ravnatelj Županijske bolnice Čakovec, Nikola Hren, na konferenciji za novinare, koja se održala 27. prosinca, predstavio je mjere koje su poduzete s ciljem smanjenja lista čekanja za preglede i medicinske zahvate. U svom obraćanju, Hren je naglasio kako je smanjenje lista čekanja prioritet bolnice te da je tim pod njegovim vodstvom ostvario značajne pomake u tom pogledu.
„Ono što smo do sada napravili jest povećanje kapaciteta u našoj kardiološkoj poliklinici. Više puta mjesečno organiziramo dvostruke kardiološke ambulante, gdje istovremeno rade dva tima. To znači više pacijenata na ergometriji i ultrazvuku srca. Također, radimo do večernjih sati i vikendima,“ istaknuo je ravnatelj Hren.
Veći broj pacijenata i nova oprema
Jedan od najvećih iskoraka postignut je uvođenjem dodatnih radilišta. Hren je otkrio kako je bolnica u studenom osigurala 12 novih radilišta, dok ih je u prosincu bilo 13. „Time sada obrađujemo 150 pacijenata više nego što smo to činili ranije,“ dodao je.
Nedostatak dijagnostičkih uređaja, posebice onih za ultrazvuk srca, bio je značajan izazov. No, situacija se promijenila nedavnim dolaskom novog 4D kardiološkog ultrazvučnog uređaja vrijednog gotovo 190.000 eura, zahvaljujući podršci Ministarstva zdravstva. „Ovaj uređaj omogućit će nam puno precizniju i bržu dijagnostiku,“ rekao je Hren.
Suradnja s liječnicima i apel pacijentima
Bolnica je povećala termine za preglede u suradnji s obiteljskim liječnicima, a nastavit će angažirati vanjske suradnike, kao što je i do sada činila. Uz to, na radiologiji i ultrazvuku uveden je prekovremeni rad i rad vikendom. Hren je najavio kako će povratak liječnika radiologa sa specijalizacije dodatno ubrzati proces.
Međutim, veliki priljev pacijenata iz susjednih županija stvara dodatni pritisak na sustav. „S jedne strane, to pokazuje kvalitetu rada naše ustanove, ali s druge strane otežava smanjenje lista čekanja,“ naglasio je ravnatelj.
Ravnatelj je apelirao i na odgovorno ponašanje pacijenata, posebno onih koji potvrde, ali ne dođu na zakazane termine. „Takvo ponašanje oduzima priliku drugim bolesnim pacijentima da dobiju potrebnu njegu,“ upozorio je.
Sustavno praćenje lista čekanja
Bolnica je imenovala koordinatora za liste čekanja te formirala povjerenstvo za njihovo praćenje. Osim toga, uvedeni su prioritetni termini kako bi hitni pacijenti brže došli do dijagnostike i liječenja. „Ovo su početne mjere, ali svjesni smo da je smanjenje lista čekanja složena problematika koja zahtijeva kontinuirani rad,“ zaključio je ravnatelj Hren.