ŽUPANIJSKI VIJEĆNIK ŽELJKO PAVLIC

STARA NEPRAVDA Zašto Međimurce i dalje ‘deru’ na cestarinama?

Dolaskom srpnja na scenu se vratilo već pomalo zaboravljeno sezonsko poskupljenje cestarine. Od 1. srpnja do 30. rujna cestarina je za najlakše skupine vozila povećana za 10 posto

Za teška vozila (autobuse i kamione) cijena ostaje ista. U Hrvatskim autocestama kažu da su sezonske cijene uvedene 2017., ali se posljednje četiri godine zbog pandemije i njezinih posljedica nisu primjenjivale.


Na povratak sezonskog poskupljenja u priopćenju za javnost upozorio je vijećnik u Skupštini Međimurske županije te predsjednik Međimurske demokratske stranke Željko Pavlic. Traži od HAC-a da preispita svoju odluku te da razmisle o smanjenju cijene za domicilno stanovništvo.


– Međimurci od 1. srpnja cestarinu od Svetog Križa do Zagreba plaćaju 5,20 umjesto dosadašnjih 4,70 eura. Radi se o značajnom povećanju i dosad previsoke cijene. Ovo će dodatno otežati prometnu povezanost sa Zagrebom u koji Međimurci moraju odlaziti silom prilika zbog zdravstvenih, obrazovnih i profesionalnih obaveza – ističe Pavlic.


Stara nepravda


Podsjeća i na lošu željezničku povezanost zbog koje do metropole putujemo i do četiri sata. Stoga se, smatra, prometna izolacija Međimurja povećava. Ovako je to sročio: “Međimurje je od 1. srpnja za dodatnih 10 posto udaljenije od Zagreba.”


– Nije bilo potrebe za uvođenje većih cijena cestarina. Svjedočimo rastu prometa, a ne padu. U 2022. su ukupni prihodi HAC-a, i to rekordni, bili 11,5 posto viši nego godinu ranije; isto se povećanje očekuje i za 2023. godinu. Najveći financijeri HAC-a su građani RH i vrijeme je da oni dobiju neke benefite – kaže Pavlic.


Ono što najviše bode u oči je činjenica da Međimurci (i Varaždinci) pri tome prolaze i gore nego ostali hrvatski građani. Podsjetili smo Pavlica na činjenicu da HAC obračunava cestarinu po prijeđenom kilometru autoceste, ali ju ne obračunava od Svetoga Križa do naplatne postaje Sveta Helena. Uračunat je i inače besplatni nastavak autoceste od 13 kilometara do čvora Popovec na ulazu u Zagreb.


– Tako je. Plaćamo i više nego bismo trebali. Naime, oni koji dođu poluautocestom iz smjera Bjelovara i Vrbovca, na putu za Zagreb, ne plaćaju tu dionicu – komentira Pavlic. Naravno, ne plaćaju ni vožnju spomenutom poluautocestom za Vrbovec, a još im grade i dalje prema Križevcima.


Ništa od vinjeta


Na tu smo nepravdu davno upozorili, ali HAC boli briga za Međimurce te nas “deru” koliko mogu. Pavlica pitamo smatra li uopće u praksi izvedivim i zakonski mogućom dvojnu cijenu cestarine – da ona bude jeftinija za domaće (Hrvate).


– Mislim da je to moguće i izvedivo. Bilo je takvih slučajeva, recimo u slučaju Krčkog mosta. Inače, u najavi je novi, elektronički oblik naplate cestarine. Mnogo je još upitnika oko njega, no zna se da bi naplata trebala biti beskontaktna. Kamere bi sve registrirale te bi se naplaćivalo putem računa. Vidjet ćemo kako će to funkcionirati. Nažalost, to opet neće biti vinjete koje bi bile bolje i jeftinije. Imaju ih svi naši susjedi. Evo, nama sad do Zagreba i natrag treba više od 10 eura, a u Sloveniji se bez ograničenja za 16 eura vozite tjedan dana – ističe. Podsjeća i na činjenicu da je za gradnju autoceste Zagreb – Goričan velik dio šljunka besplatno eksploatiran u Međimurju!

*Preuzeto iz Lista Međimurje br. 3612

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije