AKTUALNO NA SJEDNICI

NEVOLJE PO CESTI KOTORIBA-GORIČAN Ne spominjite sanaciju, asfaltirajte cestu konačno!

Na posljednjem Vijeću u Kotoribi vijećnik Zoran Radmanić ponovo je izvukao na svjetlo dana stari problem oko održavanja, točnije neodržavanja, županijske ceste koja spaja Kotoribu i Goričan

– Umjesto da nam je ta cesta, čiju smo kategorizaciju čekali desetljećima, spoj sa srednjim Međimurjem kao i direktan izlaz na autocestu, mi ju izbjegavamo u širokom luku jer je njezino stanje svake godine sve lošije, naveo je vijećnik Radmanić.

Dodao je i da smatra kako Županijska uprava za ceste premalo ulaže u njihovu općinu pa moli da se za iduću sjednicu pripremi mreža cesta pod ingerencijom ŽUC-a kako bi svi vijećnici vidjeli da je mreža cesta u gornjem Međimurju tri puta gušća od one u donjem Međimurju, a radi se jako malo.

– Nakon kategorizacije rješenje svih problema ŽUC-a je bio ekoasfalt te asfaltiranje dionica od 500 metara s jedne i druge strane, odnosno na ulazima i izlazima u naselja Kotoriba i Goričan i dalje ništa. A ako se dobro sjećam, dogovor je bio svake godine asfaltiranje kilometra sa svake strane, no nastupilo je tu onda i razdoblje mirovanja projekta, odnosno da se do 2025. godine taj ekoasfalt ne smije dirati, rekao je dalje Radmanić.

Asfaltiralo se i u zaštićenim područjima

– Ovi s viših instanci imaju nas za jako male. U isto vrijeme kada je ŽUC rekao da na našoj cesti može biti postavljen samo ekoasfalt zbog zaštićenog područja, na barem još tri lokacije s višom zaštitom su asfaltirane ceste. Jedan vam je takav primjer i cesta između Hemuševca i Čukovca u dužini od oko šest kilometara pa mene zanima što ćemo napraviti s našom cestom, pitao je Radmanić te zatražio da se iz razgovora makne termin sanacija i da se odlučno zatraži asfaltiranje.

– A zanima me i postupa li se ikako prema ŽUC-u? Vodite li računa da oni planove za održavanje i rekonstrukcije rade i dvije do tri godine unaprijed? Da iduće godine opet ne bi bilo da nismo u planu! I nemojte im dopustiti da vam opet kažu da se ne smije asfaltirati jer se smije, oštar je bio Radmanić.

Načelnik Dario Friščić rekao je da su u protekle tri godine sa ŽUC-om kontaktirali često i sve s istom temom.

– Održano je i nekoliko zajedničkih sastanaka s ravnateljicom te predstavnicima Općine Goričan i tamo je bilo dogovoreno da će se projektna dokumentacija pripremiti kao prijedlog što s tom cestom napraviti za plan za 2025. godinu, potvrđuje Friščić.

Nadalje je rekao da Općina svake godine ŽUC-u dostavlja plan, odnosno zahtjev i prijedlog što bi trebalo napraviti u Kotoribi i koji su nedostatci, a tu je uvijek uključena i cesta Kotoriba – Goričan.

– Cesta je ŽUC-ova i mi možemo samo apelirati i dalje da ju održavaju bolje, no što to rade, a koliko mi znamo, njihova je obveza održavanje izvršavati dvaput godišnje, zaključio je Radmanić.

Županijska uprava za ceste navodi da je navedena dionica 2018. godine sanirana financijskim sredstvima EU-a, tehnologijom koja je imala najmanji mogući štetni učinak na prirodno zaštićeno područje u kojem se nalazi.

– Od tog perioda do danas jasno je da je cesta sanirana na taj način itekako podložnija prirodnim utjecajima koji svake godine, kako vidimo, sve više prelaze u ekstreme. Period zimske službe zakonski dozvoljava samo određene zahvate u cestovnoj infrastrukturi, nakon čega slijedi ocjena stanja kolnika koju provode stručne službe kako bi se utvrdilo stvarno stanje javnih cesta. Dodatno nakon zimske službe možemo vidjeti atipično duge kišne periode s natprosječnim količinama padalina, a koje zaista imaju najštetniji utjecaj na makadamski kolnik između Goričana i Kotoribe, navode iz ŽUC-a.

No kažu i da će nakon isteka roka mirovanja sredinom sljedeće godine procijeniti kakvi će biti daljnji koraci. Do tada će se makadam održavati na isti način kao što se održavaju ostale makadamske ceste.

*Preuzeto iz Lista Međimurje, br. 3610

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije