Tek prvi korak Hrvatskih željeznica!
Na svojoj 15. sjednici, 21. 12. 2023. godine, Skupština
Međimurske županije je, na prijedlog Željka
Pavlica, vijećnika MDS-a, jednoglasno usvojila Zaključak
kojim se HŽ Putnički prijevoz poziva da osigura uvjete za
uvođenje direktnih putničkih linija, bez presjedanja, od Čakovca,
kao regionalnog sjedišta MŽ, preko Zaboka, do Zagreba.
Zaključak je 28. 12. 2023. g. dostavljen HŽ Putničkom prijevozu.
Nakon toga MDS je pokrenuo i online peticiju za uvođenje brzih
vlakova od Čakovca do Zagreba.
Peticiju je potpisalo 785 građana i ona je 18. 01. 2024. godine
dostavljena HŽ Putničkom prijevozu. Zahvaljujemo svima koji su
podržali našu Inicijativu.
22. siječnja 2024. godine stigao je odgovor, na adresu Skupštine
Međimurske županije, od strane HŽ Putničkog prijevoza, u kojem se
najavljuju izmjene voznog reda od 05. veljače 2024. godine.
Ukratko, radi se o produljenju nekih vlakova prema Zagrebu, a
kojima je krajnje početno odredište bio Varaždin, do Čakovca,
odnosno, iz Čakovca, uz uvođenje nekih novih linija do Varaždina
(Odgovor HŽ-a u prilogu.).
MDS pozdravlja ove promjene kao korak u pravom smjeru, koje će
barem malo poboljšati veze do Zagreba, no i ističemo da
se tim promjenama ne rješava osnovni
problem: ne
skraćuje se, bitno, vrijeme putovanja do
Zagreba i ne uklanjaju se presjedanja.
MDS, također, ove promjene smatra kao prvi korak ka rješenju ovog
problema, a prvi korak je u tome što je HŽ Putnički prijevoz
registrirao ovu Inicijativu i , na određeni
način, reagirao na nju.
Kao razlog zašto se ne mogu uvesti direktne linije između Čakovca
i Zagreba, bez presjedanja u Zaboku, HŽ Putnički promet navodi da
bi ta linija bila neoptimalna zbog kombinacije dizel-vuče i
elektrovuče, iako se takve kombinacije koriste na gotovo svim
regionalnim linijama u Hrvatskoj i da HŽ trenutačno ne raspolaže
s dovoljno novih dizel-električnih motornih vlakova kojima bi
izravno povezao Čakovec i Zagreb.
Prema tvrdnji HŽPP tek će u 2025. godini u promet biti pušteno 7
novih dizel-električnih motornih vlakova, od kojih će dio voziti
i na navedenoj relaciji, odnosno da će se tehnički i tehnološki
uvjeti za uvođenje izravnih linija na relaciji
čakovec-Zagreb-Čakovec steći 2026. i 2027. godine.
No, prema riječima stručnjaka uvođenje brzog vlaka nije ovisno
toliko o infrastrukturi, koliko o samoj organizaciji voznog
reda, no o tome ćemo više nakon službenog uvođenja novog
voznog reda.
Zbog toga MDS nastavlja sa svojim aktivnostima, o kojima će
javnost biti obavještena, sa ciljem da se naša Inicijativa za
uvođenjem brze, direktne linije između Čakovca i Zagreba, u
trajanju od maksimalno 1.5 sata, što prije ostvari.
Također, Inicijativa je, 26. 01. 2024., bila prezentirana u
Hrvatskom saboru u okviru Slobodnih tema, od strane dr.
Andreje Marić, zastupnice, koja je uputila i
pitanje ministru Olegu Butkoviću u vezi ove
problematike.
Održan je i sastanak sa prometnim stručnjacima Antom
Klečinom, mag. ing. traff., predsjednikom Saveza za
željeznicu i Davidom Kundihom, mag. ing. traff.,
u cilju predlaganja cjelovitog rješenja povezivanja Hrvatske na
razini ubrzanih (regionalnih) linija.