Vijećnik MDS - a Željko Pavlic predložio je, na 15. sjednici Skupštine Međimurske županije važan Zaključak
Naime, poziva se HŽ putnički prijevoz da osigura uvjete za
uvođenje direktnih putničkih linija, bez presjedanja između
Čakovca, kao regionalnog sjedišta Međimurske županije i Zagreba.
Zaključak je jednoglasno prihvaćen.
Prilikom obrazloženja vijećnik Pavlic
iznio je glavne razloge za pokretanje ove Inicijative:
– Međimurska županija danas je u svojevrsnoj prometnoj izolaciji,
to se posebno odnosi na željeznički putnički promet, u
povezanosti sa Gradom Zagrebom i time sa svim
potencijalnim putničkim destinacijama.
Samim uvidom u vozni red postaje vidljivo da Grad Čakovec,
odnosno Međimurska županija, nema ni
jednu direktnu željezničku liniju, bez
presjedanja, sa Gradom Zagrebom. Od 12 linija do
Zagreba nema ni jedne direktne linije, odnosno linije bez
presjedanja. Od tih 12 linija, 7 linija je sa dva
presjedanja (Varaždin i Zabok ili Koprivnica)
i 5 linija sa jednim presjedanjem. Sve
linije preko Novog Marofa imaju presjedanje u Zaboku,
što je novost uvedena u posljednje vrijeme.
Sve to, uz neprihvatljivo tehničko stanje pruge koje ograničava
brzinu vožnje, rezultira predugim i
napornim putovanjem od Čakovca do Zagreba. Tako, npr..
jutarnji vlak, koji bi trebao biti najprihvatljiviji putnicima iz
Međimurja, kreće iz Čakovca u 4.47 sati, u Varaždinu je
u 4.58. Slijedi pauza od 29
minuta, presjedanje i nastavak
putovanja od Varaždina u 5.27 i vožnja
do Zaboka, u koji se stiže u 6.52,
slijedi još jedno presjedanje u Zaboku u roku od 3
minute i kretanje, u 6.55, prema Zagrebu
u koji se stiže u 7.22. Dakle ukupno ovo putovanje
dionicom, u dužini od oko 120 km, od Čakovca
do Zagreba traje 2 sata
i 35 minuta, za što smatram da je, u današnje
vrijeme, u 21. stoljeću, neprihvatljivo.
Slična je situacija i s ostalim linijama, gdje neka
putovanja do Zagreba traju skoro 4 sata. U vrijeme dok se u
Europi i svijetu prevaljivanje ovakvih udaljenosti mjeri u
minutama, u Hrvatskoj mjerimo satima.
Sadašnjim stanjem zapravo se putnici odvraćaju od korištenja
putničkog željezničkog prijevoza, pogotovo na liniji Čakovec –
Zagreb, unatoč velikim ulaganjima u željeznicu.