To je u 21. stoljeću neprihvatljivo, za 120 km treba nam skoro dva i pol sata
Na snagu je danas stupio novi vozni red HŽ-a koji
vrijedi do 14. prosinca 2024. godine. Na prugama diljem Hrvatske
vozit će 769 vlakova, od toga 725 u unutarnjem i 44 u
međunarodnom prijevozu, piše Večernji list.
U međunarodnom prijevozu Hrvatska je povezana sa Slovenijom,
Austrijom, Njemačkom, Švicarskom, Mađarskom i Italijom, a uvedeni
su novi vlakovi na relaciji Villa Opicina (u 7.50 sati) – Rijeka
(9.54) i Rijeka (18.25) – Villa Opicina (20.35). Novi vozni red
donosi manje izmjene u pograničnom prijevozu pa su tako uvedeni
vlakovi koji voze u Sloveniju kroz Mursko Središće na relaciji
Varaždin – Čakovec – Lendava te Čakovec – Lendava i natrag.
Linija Mursko Središće – Lendava ukinuta je 1990-ih pa je na
inicijativu gradonačelnika Murskog Središća Dražena
Srpaka vraćena 2014. godine, no 2020. je zbog
pandemije i restrikcija na granicama obustavljena. Ponovno
vraćanje vlakova proslavit će se danas na željezničkoj postaji u
Murskom Središću. Zanimljivo je da pruga završava u Lendavi, koja
ima slijepi kolosijek, pa je ta slovenska općina molila
gradonačelnika Srpaka da se u HŽ-u zauzme za obnovu linije.
U Međimurju se pokreće i inicijativa da HŽ Putnički prijevoz
osigura uvjete za uvođenje izravnih putničkih linija bez
presjedanja od Čakovca do Zagreba.
– Međimurska županija danas je u svojevrsnoj prometnoj izolaciji,
to se posebno odnosi na željeznički putnički promet, u
povezanosti s Gradom Zagrebom i time sa svim
potencijalnim putničkim destinacijama. Čakovec od 15
linija nema nijednu izravnu, dakle bez presjedanja, sa
Zagrebom – kaže Željko Pavlic, predsjednik
MDS-a, koji je Županijskoj skupštini poslao prijedlog zaključka o
izravnim linijama. To i tehničko stanje pruge koje ograničava
brzinu vožnje produžava vožnju pa najbrži jutarnji vlak koji
kreće iz Čakovca u 4.56 u Zagreb stiže u 7.20 sati.
Za prevaljivanje dionice od 120 kilometara treba 2,20
sati, što je u 21. stoljeću, ističe Pavlic, neprihvatljivo.
Slična je situacija i s ostalim linijama, a na nekima putovanja
do Zagreba traju skoro četiri sata! HŽ Putnički prijevoz je,
napominje, tvrtka u stopostotnom državnom vlasništvu koja se
većinski financira iz državnog proračuna, s 545 milijuna kuna u
2022. godini, koji pune svi građani koji očekuju da je usluga
koja im se pruža jednaka za sve.
U unutarnjem prijevozu kod dijela vlakova došlo je do pomicanja
vremena polaska i dolaska, dio vlakova produljio je relaciju
vožnje, dio vlakova vozi pod novim brojem, a kod nekih vlakova
izmijenjen je kalendar prometovanja, kažu u HŽ-u, piše
Večernji list.