- Neke odgovore je skoro pa nemoguće razumijeti. 24% osoba na pitanje 'Znate li kome odgovarate za svoj rad na radnom mjestu?' odgovorilo je da ne zna. Ako ne zna da odgovara šefu kako onda zna kamo mora doći na posao i tko joj slaže raspored rada?! - pita se Šegović
Na današnji istup HDZ-a Međimurske županije koji je iznio podatke
o nezadovoljstvu zaposlenika u Županijskoj bolnici Čakovec,
odgovorio je pomoćnik ravnatelja za kvalitetu čakovečke bolnice,
dr. med., spec. ped. Igor Šegović. Njegov
odgovor donosimo u cijelosti.
– Na temelju članka 8. Zakona o kvaliteti zdravstvene zaštite
(»Narodne novine« br. 107/07), na prijedlog Agencije za kvalitetu
i akreditaciju u zdravstvu ministar zdravstva i socijalne skrbi
donio je Pravilnik o standardima kvalitete zdravstvene zaštite i
načinu njihove primjene. Prema članku 7. (PRAVA I ISKUSTVA
PACIJENATA, ZADOVOLJSTVO OSOBLJA) Pravilnika zdravstvena ustanova
mora jednom godišnje provesti anketu i analizu o zadovoljstvu
osoblja radnim uvjetima, organizacijom rada i kulturom
komunikacije.
Nigdje u Pravilniku nije navedeno kada se rezultati ankete moraju
objaviti. Pravilo je svih Ustanova da se rezultati ankete prikažu
na Povjerenstvu za kvalitetu te tamo članovi prodiskutiraju
rezultate i pokušaju donjeti mjere za poboljšanje kvalitete
zdravstvene zaštite u svojoj Ustanovi. U ŽB Čakovec u 2020. imali
smo tri sjednice Povjerenstva za kvalitetu. Na prve dvije u
veljači i ožujku se obzirom na situaciju sa COVID-om donosili su
se Postupnici i Pravilnici u vezi s koronavirusom što je bio
ogroman posao te je za to trebalo pripremiti mnoge podatke. Druga
sjednica se održala elektroničkim putem (radi čega smo mijenjali
i Pravilnik) u vrijeme COVIDa kada mnoge druge bolnice nisu ni
pomišljale održavati sjednice Povjerenstva za kvalitetu.
Nakon što se konačno situacija sa COVIDom “smirila” održali smo u
lipnju treću sjednicu Povjerenstva za kvalitetu na kojoj je
između brojnih ostalih tema jedna točka bila i “Analiza ankete o
zadovoljstvu zaposlenika” gdje je detaljno prodiskutirano svako
pitanje i rezultati iste ankete. Zaključci članova su bili da
prije svega nismo zadovoljni brojem osoba koji su istu anketu
ispunili, a to je samo 89 zaposlenika od 818 u 2019. godini, no
isto 2018. godine je anketu ispunilo samo 70 zaposlenika. To je
premali broj zaposlenika (11 % 2019., a samo 9 % 2018. godine) te
je dogovoreno da će se pokušati pronaći način da anketu ispuni
veći broj osoba odnosno da se na to motivira veći broj
zaposlenika.
Što se tiče rezultata ankete, a navodim da obzirom na mali broj
onih koji su istu ispunili, teško je donositi velike zaključke.
Neke odgovore je skoro pa nemoguće razumjeti poput onog da 24%
osoba na pitanje “Znate li kome odgovarate za svoj rad na radnom
mjestu?” odgovara da “Ne zna” jer ako osoba ne zna da odgovara
šefu kako onda zna kamo mora doći na posao i tko joj slaže
raspored rada. Naravno da nitko od članova nije prezadovoljan
rezultatima ankete, ali ako mogu dati svoj osvrt na rezultate oni
nisu preloši obzirom na sva događanja i atmosferu oko naše
bolnice.
Bolnica je dobila novu Upravu, započelo se sa novom organizacijom
rada. Ako se kao liječnik mogu očitovati na pitanje da li sam
ikada razmišljao o odlasku u neku drugu ustanovu odgovor je da
jesam. Pa kakav bi to liječnik bio kada ne bi pomislio da
napredovanje koje je iznad radnog mjesta na kojem sam sada.
Vjerujem da i većina kolega tako razmišlja, vodeći se ne boljom
plaćom jer nekada liječnika ili sestra u manjoj bolnici ima veću
plaću nego na Klinici. Međutim rad na Klinici nudi neke druge
mogućnosti koje manje bolnice nemaju.
No, osobno se zalažem da Kliniku donesemo k nama što sam i na
osobnom primjeru pokazao pa sada djeci radimo gastroskopiju i u
općoj anesteziji što se prije nije moglo ni zamisliti. A sve je
suradnja liječnika i sestara različitih struka.
Osvrnuo bih se na natpise na portalu eMedjimurje od 16.6.2020., a
koji se tiču ankete o zadovoljstvu zaposlenika. U članku stoji da
je kolega dr. Kozjak opetovano tražio od Pomoćnika za kvalitetu
podatke o provedenoj anketi. Kolega Kozjak te podatke od Jedinice
za kvalitetu odnosno mene kao Pomoćnika za kvalitetu nikada nije
zatražio jer da jeste tražio vrlo rado bi mu ih dali i prije
sjednice Povjerenstva za kvalitetu. Zašto bi mu ih dao? Iz
jednostavnog razloga, a to je taj da je rad Jedinice za kvalitetu
potpuno transparentan i nema se što skrivati.
Rezultati ankete nisu namjenjeni da se objavljuju u medijima već
da bolnica na temelju njih pokuša unaprijediti zadovoljstvo
zaposlenika i pacijenata. U kontaktu sam sa Pomoćnicima za
kvalitetu iz drugih bolnica i mnogi su također sada u lipnju na
sjednice Povjerenstva stigli staviti i temu ankete o zadovoljstvu
zaposlenika. Cilj ankete je unapređenje sustava kvalitete
zdravstvene zaštite a nikako skrivanje nekih podataka. Rezultati
ankete se nalaze u mapi Akreditacija na računalima u bolnici te
su dostupni svakom zaposleniku.
Ne znam za slučajeve da druge tvrtke ili organizacije tako
transparetno provode i objavljuju Ankete. Rezultati Ankete, ove
pa i bilo koje druge su rezultat svih zaposlenika, onih koji vode
Ustanovu sada, ali i onih koji su vodili bolnicu prije 2019.
Stoga svi zajedno moramo raditi na poboljšanju zadovoljstva
zaposlenika, ali najviše na zadovoljstvu onih radi kojih smo svi
zajedno ovdje i onih koji nas plaćaju a to su NAŠI PACIJENTI!
Jedinica za kvalitetu ŽB Čakovec radi svoj posao kontinuirano te
neovisno o bilo kakvim izborima ili političkim zbivanjima –
poručio je dr. Šegović.