Ovogodišnjim akcijskim planom najviše se planira rasteretiti gospodarstvo uvođenjem digitalizirane građevinske knjige e-Građevinski dnevnik
Vlada Republike Hrvatske na svojoj današnjoj sjednici usvojila je
novi Akcijski plan za administrativno rasterećenje gospodarstva
2020., kao dio reformskog paketa za poticanje gospodarskog rasta
i sastavni dio Nacionalnog plana reformi u okviru Europskog
semestra.
Predstavljajući predloženi Akcijski plan, ministar gospodarstva,
poduzetništva i obrta Darko Horvat naglasio je
kako se radi o kontinuitetu Vladine politike kojom se želi
dodatno potaknuti konkurentnost hrvatskoga gospodarstva, što će
zajedno s uštedama biti od iznimne važnosti u trenutnim
okolnostima.
– Radi se o sada već četvrtom Akcijskom planu, nakon što smo svim
dosadašnjima otvorili prostor za rasterećenje od ukupno 2,7
milijardi kuna, odnosno malo više od 20 posto ukupnog
administrativnog opterećenja u Hrvatskoj, rekao je ministar
Horvat.
Istaknuo je kako je ovim Akcijskim planom predviđeno dodatno
rasterećenje od 686,6 milijuna kuna, te da se u njemu nalazi 10
mjera optimizacije i digitalizacije administrativnih postupaka
koji najviše opterećuju poslovne subjekte.
– Ovo je još jedan u nizu dokumenata koje donosimo u suradnji s
poduzetnicima. Digitaliziranje sustava je nešto što je danas
neophodno kako bi se poslovanje dodatno ubrzalo i olakšalo te je
to smjer u kojem ova Vlada ide – napomenuo je
ministar.
Ovogodišnjim Akcijskim planom najviše se planira rasteretiti
gospodarstvo uvođenjem digitalizirane građevinske knjige
e-Građevinski dnevnik i to u vrijednosti od 487,9 milijuna
kuna.
Slijedi mjera uspostava jedinstvene platforme za plaćanje
obveznih naknada s rasterećenjem od 118 milijuna kuna, potom
mjera digitalizacije postupka povrata isplaćenih naknada plaća za
vrijeme privremene nesposobnosti/spriječenosti za rad s
rasterećenjem od 25,5 milijuna kuna. Više od 22,6 milijuna kuna
rasterećenja planira se kroz mjeru digitalizacije postupka
evidencije podataka iz mirovinskog osiguranja, a 15,4 milijuna
kuna rasterećenja planirano je kroz mjeru pojednostavljenja
administrativnih zahtjeva za rad na izdvojenom mjestu rada.
Također, njegovom provedbom ispunit će se mjera iz akcijskog
plana RH za pridruživanje europskom tečajnom mehanizmu (ERM) II i
bankovnoj uniji.
Akcijski plan 2020. sadrži sljedeće administrativne postupke:
– Optimizacija i digitalizacija postupka ostvarivanja prava u
okviru mjera aktivne politike zapošljavanja
– Optimizacija kroz elektroničko podnošenje zahtjeva za
ostvarivanje mjera aktivne politike zapošljavanja te smanjenje
opsega potrebne dokumentacije koju će poslodavci trebati
dostaviti
– Digitalizacija postupka evidencije podataka iz mirovinskog
osiguranja
– Optimizacija kroz elektroničko podnošenje MPP-1 obrasca i
digitalizaciju postupka kontrole podataka obveznika o kojima
ovise prava iz mirovinskog osiguranja na način da se u
elektroničkom obliku dostavlja rekapitulacija podataka, popis
radnika s beneficiranim stažem te ostala potrebna dokumentacija
od strane poslodavca i zapisnici o obavljenoj kontroli od strane
Hrv. zavoda za mirovinsko osiguranje
– Elektroničko podnošenje zahtjeva za ostvarivanje prava iz
mirovinskog osiguranja
Optimizacija kroz elektroničko podnošenje zahtjeva za
ostvarivanje prava iz mirovinskog osiguranja za korisnika
mirovine (osiguranika) putem sustava e-Građani koristeći NIAS
identifikacijski i autentifikacijski sustav
– Digitalizacija postupka povrata isplaćenih naknada plaća za
vrijeme privremene nesposobnosti/spriječenosti za rad
– Optimizacija kroz elektroničko podnošenje zahtjeva za povrat
isplaćenih plaća za vrijeme privremene
nesposobnosti/spriječenosti za rad i popratne dokumentacije te
smanjenje opsega potrebne dokumentacije koju će poslodavci
trebati dostaviti
– Uspostava jedinstvene platforme za plaćanje obveznih
naknada
– Optimizacija kroz razvoj nove e-usluge koja nudi popis
određenih davanja koja je poduzetnik dužan podmiriti s kalendarom
plaćanja odnosno rokovima za njihovo podmirenje i mogućnost
izravnog plaćanja navedenih davanja
Pojednostavljenje administrativnih zahtjeva za rad na izdvojenom
mjestu rada (rad u prostoru koji nije prostor poslodavca ili rad
kod kuće) za male rizike
– Optimizacija ukidanjem obveze poslodavca za dokumentiranjem
procjene rizika na izdvojenom mjestu rada na kojem radnik želi
povremeno obavljati rad za poslove s malim rizikom odnosno
administrativne, uredske i slične poslove za koje je prethodno
procijenjen i dokumentiran mali rizik i koje radnik redovito
obavlja u prostoru poslodavca
– Digitalizacija postupka ishođenja uvjerenja da se ne vodi
kazneni postupak za pravne osobe
– Optimizacija kroz elektroničko podnošenje zahtjeva za izdavanje
uvjerenja i popratne dokumentacije putem sustava e-Poslovanje za
pravne osobe
– Uspostava elektroničke komunikacije između pravnih osoba i
sudova
– Optimizacija kroz omogućavanje komunikacije između pravnih
osoba i sudova elektroničkim putem
– Digitalizacija podnošenja zahtjeva za jednostavno priključenje
na mrežu električne energije
– Optimizacija kroz elektroničko podnošenje zahtjeva i popratne
dokumentacije u slučaju promjena na priključku postojećih
građevina
– Uvođenje digitalizirane građevinske knjige e-Građevinski
dnevnik
– Optimizacija kroz elektroničko vođenje gradilišta i kontrolu
građenja od strane svih sudionika u gradnji, građevinske
inspekcije i inspekcije rada