Pavlic i MDS: Međimurju potrebni kapitalni cestovni projekti

Pavlic i MDS: Međimurju potrebni kapitalni cestovni projekti

Predsjednik Međimurskog demokratskog saveza Željko Pavlic na konferenciji za novinare predstavio je izborni program, a posebice dio koji se odnosi na promet, odnosno njihovo nezadovoljstvo dosadašnjim ulaganjima u nove prometne projekte državnih cesta u Međimurju.

Iz izbornog programa u MDS-u izdvajaju posebice gospodarstveni program koji se odnosi na promet i kapitalne investicije u državne ceste u Međimurju.

– Dva su osnovna razloga zašto ističemo ovaj dio našeg izbornog programa. Prvi je preraspodjela sredstava iz proračuna Hrvatskih cesta tj. neulaganje u kapitalne cestovne objekte u Međimurju primjer je funkcioniranja jednog centraliziranog sustava i prelijevanja novaca iz jednog kraja Hrvatske u druge, drugi su stvarne potrebe međimurskog gospodarstva i međimurskih građana. Gospodarstvenici ističu da sadašnje stanje i kapacitet cestovne mreže u Međimurju ne odgovara potrebama razvoja gospodarstva i postaje ozbiljna prepreka bržem i ukupnom razvoju Međimurja te upozoravaju na ugroženu prometnu sigurnost u samim centrima tih naselja, kao i na smanjenu kvalitetu života zbog velikog broja vozila koja prometuju tim mjestima – rekao nam je predsjednik MDS-a Željko Pavlic.

Pavlic je pojasnio detaljno i oba dva razloga.

“Polazeći od općeg i trajnog interesa svih političkih i gospodarskih subjekata za daljim razvitkom prometne infrastrukture, kao kapitalne pretpostavke bržeg ukupnog razvitka zemlje i osobito pojedinih gospodarskih grana, nastavak ulaganja u izgradnju mreže cesta i autocesta nameće se kao logičan i nužan prioritet u kapitalnim ulaganjima Republike Hrvatske. Prometni sustav mora razvojno i gospodarski svrhovito povezati sva područja Hrvatske radi uravnoteženog gospodarskog, demografskog i društvenog razvoja.

Daljnji strateški ciljevi odnose se na rješavanje najkritičnijih dionica i objekata s posebnim naglaskom na rješavanje cestovne infrastrukture u prigradskim i gradskim područjima.”

Iz Programa građenja i održavanja javnih cesta za razdoblje od 2005. do 2008. godine, izdvojio je:

“Svakako se možemo složiti sa ovim temeljnim postavkama Strategije prometnog razvitka RH, izloženim u ovom Programu, pogotovo s onim dijelom koji govori o uravnoteženosti, ali je problem u tome što, u dva zadnja Programa građenja i održavanja javnih cesta od 2005. do 2008. godine i od 2009. do 2012. godine, nema ni jednog projekta u Međimurskoj županiji. Zadnji projekti koji se odnose na kapitalna građenja su Južna obilaznica grada Čakovca i Most na rijeci Muri kod Svetog Martina na Muri,koji su već davno izgrađeni.

U isto vrijeme proračun Hrvatskih cesta puni se sredstvima koja izdvajaju i međimurski vozači. Naime člankom 64. Zakona o javnim cestama, određeno je da u naknadu za financiranje građenja i održavanja javnih cesta ulazi i naknada od 0,60 kuna po litri isporučenih i uvezenih naftnih derivata. Cijena je ugrađena u cijenu litre benzina + 0,60 kuna za Hrvatske autoceste.

U Međimurskoj županiji prometuje oko 50 000 različitih motornih vozila, u odnosu na Hrvatsku, gdje prometuje oko 1 000 000 vozila, to je 5 %.

Kada bi smo taj odnos primjenili na raspodjelu sredstava koja se na godišnjoj razini skupe od naknade u cijeni litre benzina – u 2010. godini prikupljeno je 1.373 milijardi kuna (!) , i kada bi ta sredstva ostala u županijama gdje se prikupljaju, u Međimurju bi ostalo oko 65 milijuna kuna (!) godišnje. Znači, za ovih osam godina od 2005. do 2012. godine u Mađimurju će biti prikupljeno oko 500 milijuna kuna, a neće se izgraditi ni jedan kapitalni cestovni objekt.

U isto to vrijeme, gotovo da i nema županije u kojoj se nešto ne gradi, a često su to i objekti sa dvojbenom namjenom i cijenama koje odskaču od početnih ponuda.”

O neulaganju u cestovne projekte u Međimurju, rekao je:

“Sadašnje stanje i kapacitet cestovne mreže u Međimurju ne odgovara potrebama razvoja gospodarstva, a ozbiljna je prepreka bržem razvoju i aktiviranju međimurskih gospodarskih potencijala, vrijedne i stručne radne snage, kapaciteta metaloprerađivačke i prerađivačke industrije i građevinarstva, poljoprivrede, obrtništva i turizma.

Međimursko gospodarstvo je, preko svojih poznatih brendova, snažno okrenuto izvozu. Bez suvremene cestovne infrastrukture usporeno je i neracionalno u troškovima poslovanja i gospodarenju resursima koje ima.

Poslovni ljudi, partneri postojećih poduzeća, strani ulagači, teže će se odlučiti ankažirati svoje znanje i kapital uz postojeću,neprotočnu cestovnu mrežu.

Zbog toga svega MDS predlaže ove prioritetne kapitalne cestovne projekte:

> Istočna obilaznica grada Čakovca.

> Obilaznica grada Preloga,uz obnovu državne ceste od Preloga do Svetog Križa.

> Obilaznica Nedelišća, uz nastavak gradnje ceste do Trnovca.

> Obilaznica Murskog Središća, uz izmještanje graničnog prijelaza iz grada.

> Obnova državne ceste od Preloga do Donje Dubrave.

Iskorišteni potencijali i razvojni projekti koji bi se ostvarili izgrađenom cestovnom infrastrukturom bili bi višestruko veći od troškova izgradnje i korekcije postojeće cestovne mreže, a treba ih planirati u vrijednosti od 200 milijuna kuna, za slijedeće četverogodišnje razdoblje, koliko iznosi i naš udio u naknadi iz cijene benzina.

Da bi se ovi projekti ostvarili, potrebno je osigurati njihovo financiranje. To je moguće osigurati ili promjenom Programa građenja i održavanja javnih cesta i uvođenjem obaveze da svaka županija bude zastupljena u projektima ili promjenom sustava tako da se formiraju županijski – regionalni centri u čije bi se proračune izdvajala sredstva od naknade iz cijene benzina skupljena na tom području.

Povezani sadržaj
Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije