Vijećnik smatra prijedlog opravdanim jer već danas bogata turistička klijentela u željene destinacije dolazi svojim privatnim zrakoplovima
Već davno su općinski vijećnici Donje Dubrave donijeli zaključak
da se njihove sjednice snimanju kako bi se mogli provjeriti
nečiji sporni navodi, a sada je važnim postalo i to da se tonski
zapisi prezentiraju u javnost. Događa se to odmah poslije svake
sjednice kada je zapis uvršten na internetske stranice Općine, a
žitelji jedva čekaju da tu večer provedu uz ozbiljne rasprave
svojih narodnih zastupnika, ali i pikanterije koje se mogu čuti
pa stoga i ne čude i komentari na sjednice.
‘Listajući’ po tonskom zapisu s posljednje sjednice, u dijelu
gdje vijećnici oporbe mahom upiru prst kritike na aktualnu vlast,
nerijetko prozivajući načelnika Marijana Vargu
(HNS), čuli smo i jedan prijedlog za kojeg ne znamo nosi li dozu
ozbiljnosti ili je to samo jedna od niza provokacija?
One koji se žele uvjeriti u prijedlog vijećnika HDZ-a
Zlatka Haramije upućujemo na tonski zapis
sjednice, a počinje u 15 minuti i 30 sekundi snimke. A da ga ipak
ne bi morali preslušavati tu minutu mi ćemo vam je prepričati.
Vijećnik se referirao na novi Prostorni plan Međimurske županije
pa je vezano za razvoj turističkih potencijala Donje Dubrave
predložio da se u Plan na ovim prostorima uvrsti i lokacija za
jedan manji aerodrom, tipa Prelog ili Donji Mihaljevec.
Vijećnik smatra prijedlog opravdanim jer već danas bogata
turistička klijentela u željene destinacije dolazi svojim
privatnim zrakoplovima. S obzirom da Donja Dubrava ima veoma
ozbiljne planove vezane uz razvoj turizma, Haramija smatra kako
bi aerodrom bio prilog tome!?
Prijedlog je izazvao podsmijeh ‘kontra strane’, vijećnika HNS-a,
a što je Haramija prokomentirao: – To nije za smijeh, to je
ozbiljan prijedlog. Dodat ćemo k tome, a Haramiji u prilog, glas
iz pozadine koji kaže: – Ako Donji Mihaljevec ima…
Prijedlog dostatan da mjesto krenu priče na tu temu. Tako je
jedan mještanin predložio je da se aerodrom nazove po
Miji Jankoviću, najboljem pilotu prve polovine
minulog stoljeća i osobnom pilotu Tomaša Bate,
tadašnjem kralju obuće.
‘Mijo Janković, pilot i nastavnik letenja, rodom iz Donje
Dubrave, zahtjevnim je samostalnim letom do Indijskog poluotoka u
veljači 1932. godine spasio ugled koncerna ‘kralja
obuće Tomáša Baťe. Time je ostvario nenadmašen rekord u
civilnom zračnom prometu Kraljevine Jugoslavije i pothvat za
anale europskog i svjetskog civilnog zrakoplovstva, piše portal
eVarazdin.hr.
Na prijelazu u tridesete godine prošlog stoljeća u Europi i
svijetu vlada gotovo euforičan interes za avijaciju, potaknut
mnogobrojnim rekordnim letovima. Po prilici u vrijeme kada
Charles Lindbergh 1927. godine prvi prelijeće Atlantik na
relaciji New York – Paris, junak naše priče – pilot Mijo Janković
razmišlja o skidanju vojne odore narednika – pilota Kraljevine
SHS.
Janković početkom 1930. godine postaje nastavnikom letenja u
zagrebačkom Oblasnom odboru Aero-kluba ‘Naša krila, pa često leti
na raznim promotivnim zrakoplovnim priredbama. No, već 1932.
godine ostvariti će sjajan pothvat, za anale europskog i
svjetskog civilnog zrakoplovstva. Naime, uskoro će malim,
jednomotornim turističkim zrakoplovom iz Zagreba poletjeti put
Indije i s ambicioznog interkontinentalnog poslovnog putovanja
vratiti u Europu čuvenog “kralja cipela” – Tomáša Baťu.
Poveznica Jankovića i Tomáša Baťe započinje kada u ljeto 1931.
godine ovaj moćni češki industrijalac potjeran iz Varaždina, u
Borovu pokreće gradnju tvornice obuće. Osim obućarskih i drugih
majstora, traži i pilote za zračni transport raznog materijala,
gornjišta obuće i rezervnih dijelova strojeva iz Zlina u
tadašnjoj Čehoslovačkoj.
Na oglas se javlja i Janković, a odluka o zapošljavanju mladog
Međimurca se Baťi pozlatila već nakon nekoliko mjeseci.
Prilog smo iskoristili i u edukativne svrhe, želeći ukazati u još
jednog iz plejade poznatih Donjodubravčana.