Vijećnik Goran Plaftak u sklopu aktualnog sata 18. sjednice Općinskog vijeća Općine Orehovica postavio je nekoliko pitanja vezanih uz ‘bauštelu’ na rotoru. Pitao je zašto radovi tako dugo traju, već skoro 7 mjeseca, smatrajući da bi u Njemačkoj takvi radovi bilo gotovi za najviše 2 mjeseca.
Boji se da navedeni kružni tok u praksi neće biti funkcionalan, da je upitno može li šleper proći kroz njega. Nadalje smatra da je kolnik kod Kitroa preuski te da se ne mogu mimoići dva automobila,a kamoli dva kamiona. Dalje navodi kako je obitelji Novak onemogućen izlazak iz dvorišta zbog visokih rubnika te postavlja pitanje hoće li Općina na to reagirati. Smatra da bi Općina Orehovica trebala za primjer uzeti kružne tokove u Totovcu i Nedelišću gdje su navedene općine reagirale proširenjem kolnika.
Općinski načelnik Franjo Bukal, prvo mu je zahvalio na pitanju, a potom napomenuo da nismo u Njemačkoj, nego u Hrvatskoj, te da kod nas ne postoje “bauštele” nego gradilišta.
– Što se tiče kružnog toka u Orehovici, on se ne može uspoređivati s kružnim tokovima u Totovcu i Nedelišću, jer tamo su projektanti imali mogućnost predložiti na samom startu izrade projektne dokumentacije potrebite širine, a nisu. Ovdje kod nas situacija je bila nepovoljna jer smo do sada imali jedan krug oko kojeg se odvijao sav promet na prometnoj traci, bili su svi sudionici motorna vozila, svih vrsta, pješaci, biciklisti.
Vozači nisu marili na znakovlje, pa su se vozili kako je tko htio. Izgradnjom pješačko- biciklističkih staza otoka usmjerivača dobiva se sigurnost za sve sudionike u prometu. Ovdje je važno napomenuti da sa naslova Općine po svakom pozivu stranke, koja je sugerirala da ako se sve napravi po tehničkoj projektnoj dokumentaciji, bit će otežan ulazak i izlazak iz dvorišta. S nadzornim projektantom i izvođačima išlo se na teren i na licu mjesta se dogovorilo da se ispravi nedostatak, a da se drastično ne mijenja projektna dokumentacija.
Gabariti ulice prometnice Nikole Tesle ostao je isti jer kuće ne možemo micati, no pojedincima je to teško pojasniti, jer oni gledaju svoj interes, ne mareći za ostale mještane koji teže poboljšanju uvjeta za življenje, i po njima bi onda proizašlo da u naselju Orehovica se ne treba ništa raditi, neka sve ostane po starom. I na kraju, ovaj kružni tok nije autocesta, niti motokros staza, te je zona gdje je brzina ograničena na 30km/h – rekao je Bukal.
Dalje navodi da je investitor izgradnje rotora ŽUC, nositelj projektne dokumentacije ŽUC te da su projektanti stručni ljudi koji rade na osnovi podloga i simulacija te da se svima udovoljilo u onim mjerama koje su u skladu s projektom, a sve u svrhu korištenja prometnice po tehničkom pregledu.
– Provodile su se simulacije prolaska šlepera kroz kružni tok i sve je u skladu sa Zakonom o cestovnim i motornim vozilima kojima je propisan gabarit vozila koji se mogu kretati po navedenim kategorijama cesta, a što se tiče poljoprivrednih strojeva, njima su preuski i poljski putovi, jer su ih pojedinci preorali.
U naselju Orehovica je najbolje ništa ne raditi zbog određenih pojedinaca. Što se tiče rokova, po terminskom planu radovi bi trebali biti završeni do 15.10.2016., stoga rokovi nisu probijeni – napomenuo je.