Riječ “komunikacija” vrlo se često spominje u svakodnevnom životu, bilo poslovnom ili privatnom.
Najščešće čujemo: “Njih dvoje nikako da se razumiju”, “U njihovoj tvrtci su veliki problemi u komunikaciji”, “S direktorom nikako da uspostavim zadovoljavajuću komunikaciju”, “To sam mu već bezbroj puta rekla i nikako da shvati” i sl.
Što je zapravo komunikacija? Najjednostavnije je možemo opisati kao razmjenu informacija. Sama riječ razmjena ukazuje da se radi o dvosmjernom procesu što mi u svakodnevnom životu mnogo puta zaboravljamo. Vrlo često očekujemo da će nas sugovornik razumijeti samo zato što smo govorili. No, iz svakodnevnog života znamo da to nije tako pa se često ulovimo i kažemo: “Sve sam mu tako lijepo objasnio, zaista ne razumijem zašto je opet napravio krivo”. To samo znači da nije važno samo prenijeti informacije sugovorniku već i provjeriti kako ih sugovornik razumije, a tu provjeru koja je potvrda da su se strane razumijele vrlo često preskačemo, podrazumijevajući da je naš sugovornik shvatio što smo mi rekli.
Tokom svog radnog vremena na različite oblike komunikacije trošimo ponekad i više od 70 % vremena. Gotovo uvijek mislimo kako smo mi ti koji znamo komunicirati, ali je problem u drugoj strani koja nas ne razumije. Nekvalitetna komunikacija dovodi do nesporazuma, nesuglasica, krivo obavljenog posla, a ponekad i svađe. Zbog nekvalitetne komunikacije u svojim radnim sredinama većina se ljudi osjeća loše, motiviranost pada, a na posao se odlazi kako se kaže “s grčem u želucu”.
Kako bi sami doprinijeli kvalitetnijoj komunikaciji bilo sa kolegama, šefom, bilo sa svojim ukućanima bilo bi dobro osvijestiti da je komunikacija dvostrani proces koji bi se trebao temeljiti na obostranom povjerenju, otvorenosti, proces koji u prvi plan stavlja čovjeka. Kažu stručnjaci da je uvijek dobro voditi računa što kažemo, kako kažemo, gdje kažemo, kada kažemo jer time ne samo da informiramo već i motiviramo, prenosimo emocije, educiramo, uvjeravamo.
Kvalitetna komunikacija osigurava nam mnoge prednosti poput veće motivacije i zadovoljstva, učinkovitijeg rješavanja problema, većeg poštovanja što sve doprinosi zdravijem i sretnijem životu.
Što možemo napraviti? Za početak se možemo zapitati da li moj sugovornik stvarno nešto ne razumije ili ja to nisam dobro objasnio. Vrijedi se potruditi, zar ne?