KOLUMNA: Svjetski dan učitelja

Svjetski dan učitelja obilježava se svake godine 5. listopada. Taj je dan prigoda da se pokaže da je rad učitelja i nastavnika prepoznat kao jedan od najvažnijih za ukupan razvoj društva te da se kao takav i cijeni. Cilj Svjetskog dana učitelja je mobilizirati podršku za nastavnike kako bi se osiguralo da će učitelji i dalje ispunjavati potrebe budućih generacija te podići obrazovanje na razinu društvene važnosti i izvući učitelje iz poluanonimnosti i dati im društvenu važnost koju zaslužuju.

Prigoda je to i za isticanje važnosti rada svih učitelja i nastavnika i njihov utjecaj na razvoj društva u cjelini, te da se naglasi važnost te profesije, ali i samog obrazovanja čiji su oni nositelji, stoga se taj dan obilježava u više od 100 zemalja svijeta, pa tako i u Hrvatskoj. Proglasio ga je UNESCO godine 1994. u spomen na isti datum 1966. godine kada je potpisana Preporuka o statusu učitelja, donosi Wikipedia.

Obrazovna internacionala (EI), svjetska federacija sindikata stručnjaka u obrazovanju sa sjedištem u Bruxellesu, čvrsto vjeruje da Svjetski dan učitelja treba biti međunarodno priznat i obilježavati se u cijelom svijetu. Napori Obrazovne internacionale i njene 401 članice doprinijeli su međunarodnom priznanju i obilježavanju toga dana širom svijeta.

U teoriji lijepo zvuči, u praksi kod nas nije tako, ali da se povodom Svjetskog dana učitelja (opet) ne žalimo donosimo u nastavku nekoliko misli vezanih uz učiteljski poziv. Za neke sigurno znate, neke ste možda čuli, ali prisjetimo se barem jednom godišnje ljudi koji rade vrlo važan posao i koji su bitan kotačić za budućnost naše djece. Svim prosvjetnim djelatnicima čestitamo Svjetski dan učitelja, a onima koji će na stručnu ekskurziju ovih dana želimo da se dobro provedu.

”Idućih pedeset godina neće biti važno koji auto vozite, u kakvoj kući živite, koliko novca imate u banci ili kakvu odjeću nosite. No, svijet može biti barem malo bolji jer ste odigrali važnu ulogu u životu djeteta.”
(autor nepoznat)

 ”Ukoliko se prema pojedincu odnosiš kao da je ono što treba biti i može biti, onda će i postati što treba biti i može biti.”
(Goethe)

”Ja sam samo jedan od mnogih. No, ja sam samo jedan. Ne mogu učiniti sve, ali mogu učiniti nešto. Zbog toga što ne mogu učiniti sve, neću odbiti učiniti nešto što mogu. ”
(Edward Everett Hale)

”Duša ozdravi kad je s djecom.”
(Dostojevski)

”Ne predaje učitelj ono što želi, ne predaje učitelj ono što zna, učitelj predaje ono što jest.”

”Nastava je mnogo lakša nego odgoj. Za nastavu se mora samo nešto znati. Za odgoj se mora nešto biti.”
(Adalbert Stifter: ”Kasno ljeto”)

”Razgovaraj s dječakom kao da je odrastao čovjek, pa nećeš pogriješiti.”
(M. Matošec: ”Strah u Ulici lipa”)

”Već prema identifikaciji s učiteljem, ili distanciranjem od njega, razred se dijeli prema postizanju uspjeha.”
(Parsons)

”Upravo onoliko koliko vjerujemo u mogućnosti i vrijednost drugoga, toliko napora u to i ulažemo.”
(A. Mougniotte: ”Odgajati za demokraciju”)

”Djeca koju uvjeravamo da su loša, vjerujući da je doista tako, doista se tako moraju i ponašati, a mi se onda čudimo zašto su takva prema nama.”
(P. Hauck: ”Uspješan odgoj djeteta”)

”Lakše je vikati ili pljusnuti dijete, nego mu pomoći isplanirati djelotvornije ponašanje.”
(R. A. Sullo: ”Učite ih da budu sretni”)

”Boriti se za nešto vrlo je plemenito. Bitno je pritom znati ponekad priznati poraz.”
(S. H. Kim)

”Nitko tko je zbog laži dobio batina nije na taj način naučio voljeti istinu.”
(Goethe)

”Najvažniji doprinos koji obrazovanje može pružiti razvoju djeteta jest pomoći mu i usmjeriti ga prema području na kojem mu njegova nadarenost najviše odgovara, gdje će biti zadovoljan i stručan.”
(D. Goleman: ”Emocionalna inteligencija”)

”Svatko se može naljutiti – to je lako. Ali naljutiti se na pravu osobu, do ispravnog stupnja, u pravi trenutak, zbog ispravnog razloga i na ispravan način – to nije lako.”
(Aristotel: ”Nikomahova etika”)

”Najveća nada svake zemlje leži u primjerenu školovanju mladosti.”
(Erazmo)

”Najbolji učitelji ujedno su i najteži učitelji: oni od učenika zahtijevaju razmišljanje.”
(W. Glasser)

”Važna je svrha obrazovanja da u svim učenicima razvije ljubav prema učenju, a ne da ju ubije.”
(W. Glasser)

”Dobro iskustvo s dobrim učiteljem ključ je dobrog učenja bilo čega.”
(W. Glasser)

”Ono što su oni zapravo željeli, bilo je mnogo osobne pažnje, malo razgovora, osjećaj da učitelj zaista zna i da mu je stalo što su oni prisutni.”
(W. Glasser)

”Ako postoji siguran način da se ne dobije kvaliteta onda je to primjena prislie.”
(W. Glasser)


“Uspjeh bilo kojeg ljudskog pothvata, uključujući i učenje u školi, razmjeran je kvaliteti odnosa koji imaju ljudi uključeni u taj pothvat.”

(W. Glasser)

”Vrlo malo učenika radi u školi zato što smatra da je obrazovanje značajno za njih. Oni rade za vas jer vas vole i jer vide smisao u onome što podučavate.”
(W. Glasser)

”Ako učitelj stalno rabi iste strategije, a učenik je stalno neuspješan, tko od njih dvojice zapravo sporo uči ?”
(Eric Jensen)

” Zaboravio sam čemu su me poučavali. Sjećam se samo onog što sam naučio.”
(Patrick White)

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije