KOLUMNA: Kako poslovne edukacije omogućiti što većem broju zaposlenika

U prošlom smo broju govorili o razlozima zašto bi poslodavci ulagali u educiranje svojih djelatnika.

Vjerujem da su mnogi prepoznali navedene razloge i u svojim tvrtkama kao i važnost kontinuiranog učenja te razmišljaju o organiziranju edukacija za svoje djelatnike. U ovom broju donosimo kratak prikaz informacija o načinu izvođenja edukacija.

Poslodavci obično edukacije za svoje djelatnike organiziraju u svojim poslovnim prostorima, najčešće dvoranama ili sobama za sastanke koje mogu, ali ne moraju biti opremljene opremom za izvođenje prezentacija. Također, oni koji nemaju dovoljno velike dvorane edukacije organiziraju u za to prikladnim prostorima, konferencijskim dvoranama hotela, restorana, poslovnih centara.

Da bi edukacije bile što uspješnije izuzetno je važno da na njima sudjeluje ograničen broj sudionika.

Iz osobnog iskustva, najkvalitetnije je raditi sa grupom koja broji do 12 sudionika iz razloga što su same edukacije interaktivne i svaki sudionik treba dobiti priliku moći izreći svoja razmišljanja ili pak rješenja određenih zadataka vezanih uz temu edukacije.

Kako odrasli, za razliku od djece, imaju izgrađene stavove i kraće ili duže poslovno i životno iskustvo, a edukacije vrlo često imaju za cilj promijeniti neka njihova razmišljanja ili ih naučiti kako usvojiti određene vještine, mnogo je teže mijenjati njihove poglede na određena područja i to uvijek iznova stavlja izazov pred predavača.

Upravo iz tog razloga edukacije se izvode na vrlo dinamičan način korištenjem različitih edukativnih metoda koje traže sudjelovanje samih sudionika, potiču ih na iznošenje vlastitih iskustava, prijedloga, problema čime pojačavaju interes samih sudionika, omogućavaju im da sami dođu do određenih zaključaka i rješenja koja su kroz edukaciju trebala biti prenesena pa ih na taj način onda motiviraniji primjenjuju u praksi.

Iskustvo pokazuje da je predavanje odraslim osobama najmanje interesantna metoda tako da u održavanju svojih edukacija predavanje koristim koliko je minimalno potrebno kako bi se napravio uvod u temu. Najprihvaćenije metode su rad u grupama, diskusija, rješavanje studija slučaja, ispunjavanje upitnika samoprocjene i dr. Uglavnom, metodama rada na edukacijama nastoji se pobuditi interes , potaknuti praktičnu primjenu naučenih znanja i stečenih vještina, a sve to u vrlo opuštenoj i pozitivnoj atmosferi koja doprinosi zadovoljstvu sudionika.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije