KOLUMNA: Kako se mijenjaju upute na ispitima

Prije nekog vremena smijao sam se karikaturi koja pokazuje odnos roditelja prema učenicima i učiteljima prije nekoliko desteljeća i danas. Prije koje desetljeće kad je dijete imalo slabe ocjene znalo se da doma slijedi vika, a nerijetko su radili remeni, šibe i tko zna što još sve ne. S današnje točke gledišta neprihvatljivo i kažnjivo.

Drugi dio karikature je sličica gdje dijete danas dođe k roditeljima sa slabim ocjenama, a roditelji se deru na učitelja kakve su to ocjene. Pa kako njegovo krasno, milo i super dijete može iz nečega imati manje od pet kad je tako savršeno?

Listam metodički časopis “Matematika i škola” i tamo je također na sličan način prikazana “evolucija” našeg školstva pod nazivom “Kako se mijenjaju upute na ispitima”:

1995.: Odgovori na sva pitanja

2000.: Odgovori na svako peto pitanje

2005.: Odaberi točan odgovor (A, B ili C)

2010.: Napiši A ili B

2015.: Molimo, samo pročitaj pitanja!

2020.: Hvala što si došao/došla!

Ono što se navodi u kritici starog američkog kurikuluma da je bio “milju širok, a centimetar dubok”. Mi smo još uvijek negdje na toj razini, učenike puno učimo i svašta učimo, a na kraju (pre)malo znaju u šumi svega i svačega. Kad izađu iz srednjoškolskih klupa trebali bi biti spremni za život. Jesu li?

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije