Dario Šafarić: “Akcija. Tetovirajte logo i dobijte doživotni popust!”

Dario Šafarić: “Akcija. Tetovirajte logo i dobijte doživotni popust!”

“Smjehulica” je svakako jako zanimljivo ime koje na prvu asocira na nešto pozitivno. Zapravo se radi o nekoliko vrtića u Zagrebu koji su po nečemu posebni. “Smjehulica” je posebna po tome što ima zaista snažan kredibilitet u očima roditelja te pruža sigurno i zabavno mjesto za mališane. Naravno, to je misija svakog vrtića, no mene posebno zanima inovativan način  na koji organiziraju božićne priredbe.

Naime, njihove božićne priredbe su koncipirane po ukusu za svako dijete, ali istodobno i roditelje s prikladnom tematikom. Ono u čemu se razlikuje božićna priredba “Smjehulice” je inovativan koncept priredbe koji je zanimljiv za roditelje na način da se ubacuje smiješna tematika iz svakodnevnog života i politike.

Zanimljivo jest da roditelji zaista vole i žele uvijek iznova dolaziti na te božićne priredbe, pa čak i oni koji više ne polaze vrtić. Ovo je sjajan primjer kako ujediniti target i krajnje potrošače te se diferencirati. “Pa radi se samo o vrtiću”, mnogi će pomisliti, no da li se radi o vrtiću ili Coca-Coli nebitno je, već je ključno da se uspije razviti nešto što mnogi zanemaruju i što se ne može prikazati u bilanci ili u novcu, a to je privrženost vaših kupaca. Privrženost proizlazi iz iskrenosti, drugačijeg razmišljanja, domišljatosti i brige za kupce. Vidjet ćemo da se takva privrženost i lojalnost manifestira čak u tetoviranju logotipova i simbola! I to masovno!

Aura i mantra. Tetovirajte logo i dobijte doživotni popust!

Siguran sam da poznajete neke trgovine, ustanove ili tvrtke gdje se osjeti privrženost i duh zajedništva. Takva su mjesta uvijek puna i popularna dok se istodobno životni ciklus povećava. Istodobno poznajete neke tvrtke čiji logotipovi ili simboli krase tijela putem tetovaža, piercinga i slično.

Procjenjuje se da oko 20 milijuna Amerikanaca ima na sebi jasno označeni brand putem tetovaže ili piercinga. Listu predvodi Nike dok se na drugome mjestu nalazi Apple. Zanimljivo je da je takav način promocije koji se zove “literalni korporativni branding” nastao kao šala za prvi april.

Naime, radio stanica NPR je na prvi april svojim slušateljima javila da ako tetoviraju svoje tijelo logotipovima marki poput Apple, GAPA, Pepsi ili KFC ostvaruju popust od 10% od tih marki i to doživotno! U toj gomili ljudi, naravno, da su se našli neki nadobudni koji su to shvatili ozbiljno pa su zaista poduzeli taj korak i istetovirali neke od logotipova! Iskreno, ne smatram to čudnim ni bizarnim, mada taj korak “privrženosti” nikada ne bih poduzeo.

Od kada postoje ljudi, obitavali su u grupama. Rastom stanovništva počele su se stvarati grupe istomišljenika pa su nastajale civilizacije, ratovi i slično. Eksplozijom stanovništva i nastajanjem marki ljudi su jasno počeli vjerovati u duh i mantru određene marke koju vole! Zapravo marke ili brand možemo shvatiti mini grupom ili čak i državom.

Primjerice postoji jasna razlika između vozača Mercedesa, Volva, BMW-a u karakteru i filozofiji. Još očitija razlika postoji u štovateljima Applea ili Microsofta. Štovatelji ikone Harley Davidson su jedna od najvećih fan grupa današnjice. Aura, vrijednosti i mantra koji su ti brandovi razvili razvijaju identifikaciju vrijednosti kod fanova.

Najbolji dio je da takva mantra i aura razvija besplatni marketing, a da pritom ne morate biti nijedna od tih mega popularnih marki. Lažna uslužnost ili ljubaznost svatko primjećuje stoga budite radije namrgođeni nego lažni. Mala poduzeća mogu posebnu brigu posvetiti srdačnosti i usluzi upravo jer su mala i fleksibilna.

Najbolji europski hotel po uslužnosti je mali obiteljski Hotel Schindlerhof koji čak ni nema pet zvijezdica, ali se razlikuje po ophođenju s kupcima. Primjerice, zimi svako jutro goste dočekaju automobili čisti od snijega.

Ekstremni je primjer da ako gost posudi knjigu iz hotelske knjižnice koju ne uspije do kraja pročitati sljedeći put dobiva istu knjigu na stranici gdje je prestao čitati. Koliko košta takav marketing? “Samo” malo inovativnosti, edukacije zaposlenika i razvijanje vrijednosti.

Možete biti kvartovski dućan, vrtić, IT kuća, stolar ili drugo, ali ako jasno pokazuje svoje vrijednosti i živite ih svaki dan kupci će to zauvijek cijeniti i biti će vaši sljedbenici. Sumnjam da će itko tetovirati ime vrtića ili dućana, ali glas o vama će se sigurno brzo i besplatno proširiti.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije