Vijesti / Naši ljudi
Naši ljudi
NIKOLA LEHKEC IZ PRIBISLAVCA Njegov posljednji uradak vrhunac je zrakoplovnog modelarstva!
List Međimurje/D. Kliček

mlazni zrakoplov 'Viper Jet'

NIKOLA LEHKEC IZ PRIBISLAVCA Njegov posljednji uradak vrhunac je zrakoplovnog modelarstva!

Raspon krila mu je 260 centimetara, dužina 250 centimetara te postiže brzinu do 300 kilometara na sat, a domet ovisi o snazi daljinskog upravljača, oko 5000 metara. Riječ je o modelu mlaznog zrakoplova „Viper Jet” koji je nedavno izašao iz radionice Pribislavčanina Nikole Lehkeca (35), poznatog pilota zrakoplova na daljinskog upravljanje

Nikola je dugogodišnji zaljubljenik u ovakve letjelice te je član aerokluba Međimurje i aerokluba Ludbreg, a njegov posljednji uradak vrhunac je zrakoplovnog modelarstva.

- Zrakoplovstvo mi je bila zanimljivo od kad znam za sebe a u petom razredu sam se učlanio u prve modelarske grupe. Krenuo sam s klasičnim modelima s rasponom krila od 50 centimetara, a podrška mi je bila majka Ljiljana koja je financirala prvi daljinski upravljač. Krenuli smo i na natjecanja, a prvo sam letio s modelima jedrilica. Po dolasku u srednju školu uključio sam se i u aeroklub Ludbreg jer je tamo bila bolja financijska situacija za mlade modelare, a uslijedila su natjecanja u Hrvatskoj, Sloveniji, Austriji, Češkoj, prisjeća se Nikola.

U to vrijeme mladi pribislavčanin postaje i član juniorske reprezentacije Hrvatske u aviomodelarstvu te 2004. odlazi na natjecanje u Kanadu gdje osvaja odlično 13.  mjesto. Dvije godine kasnije na europskom prvenstvu u Osijeku Nikola s ekipom osvaja broncu, i time ostvaruje najbolji rezultat u dotadašnjoj povijesti zrakoplovnog modelarstva u Hrvatskoj.
 

Mlazni zrakoplov 'Viper Jet' Fotogalerija

S dolaskom punoljetnosti Nikola prelazi u seniorske natjecateljske kategorije, pa odlučuje uzeti kratku pauzu. Međutim, ne miruje već se okreće biciklizmu, i to onom ekstremnom. U kategoriji „downhill” sa specijaliziranim biciklima natječe se u ekstremnom spuštanju biciklom u kombinaciji s akrobatskim skokovima. Vozi utrke na planinama u Hrvatskoj i Sloveniji, pa i tu dolazi na pobjedničko postolje. 

- S vremenom me ipak popustila želja za adrenalinom pa sam se prije šest godina opet vratio u aviomodelarstvo. Na aerodromu u Pribislavcu se uredila i modelarska pista, pa sam nastavio gdje sam stao. Započeo sam si ispunjavati želje vezane uz određene modele akrobatskih zrakoplova, a vratio sam se i u državnu senioniorsku reprezentaciju, ističe Lehkec te dodaje:

- Natječem se i u letu s jedrilicama. Modeli takvih jedrilica imaju raspon krila od četiri do šest metara te se leti na visini od 500 do 900 metara. Letio sam i na GPS natjecanju gdje je zadatak čim više puta preletjeti trokut od tri zadane GPS točke, priča Nikola o natjecanju kakvog u Hrvatskoj još nema. 
Nikola sudjeluje i na brojnim aeromitinzima u okolici, a s posljednjim zrakoplovom popeo se sam vrh zrakoplovnog modelarstva.

- Uz model u Pribislavcu u cijeloj Hrvatskoj su još samo dva takva zrakoplova, ali ni jedan s toliko jakom turbinom. Zbog mlaznog motora sve radnje se mora planirati nekoliko sekundi unaprijed, mora se voditi i briga o stajnom trapu, a ni upravljanje nije jednostavno jer dok zrakoplov leti prema tebi sve moraš raditi obrnuto. Tu mi je dobrodošlo prethodno iskustvo, ističe naš sugovornik.

Mlazni model je nabavljen u Sloveniji, turbina u Austriji, a spajanje dva kilograma žica i kablova na okvir od karbona i stakoplastike u Nikolinoj radionici je trajalo oko 45 dana. Kako doznajemo, zrakoplov kad poleti troši oko 2 litre kerozina za četiri minute leta, zvuk mlazne turbine je identitačan onom kod „velikih” mlažnjaka, a zbog velike brzine u letu se mora biti posebno oprezan.

- Za letjeti s modelima na daljinsko upravljanje potrebno je otići na za to predviđen prostor kakav je na aerodromu u Pribislavcu gdje je i pista za zrakoplovne modele, ali i platiti osiguranje, imati dozvolu za operatera bespilotnih letjelica te sportsku dozvolu uz odrađeni liječnički pregled, napominje Lehkec. 

Za kraj smo upitali smo našeg sugovornika da li tu planira stati ili ima još kakve planove?

- Ove godine sam sastavio tri velika modela pa ih trenutačno imam pet, od jedrilica do zrakoplova za akrobatsko letenje, a svi zajedno koštaju kao jedan novi automobil. Zato ću neke možda prodati za nabavu drugih modela a na mlaznom zrakoplovu se prvo moram dobro „izguštati”, onda ću vidjeti što dalje, zaključuje Nikola. 

*Preuzeto iz Lista Međimurje, broj 3533.

Najnovije

Reci što misliš!