EUROPSKI DAN LOGOPEDA Dora Stojko otkriva tajne ranog razvoja djeteta

6. ožujka obilježava se Europski dan logopedije, a povodom toga razgovarali smo s Dorom Stojko, magistrom logopedije i terapeutkinjom senzorne integracije prema Ayres ®, koja radi u Centru Murid

    Dora dolazi iz Marofa kraj Sv. Martina na Muri i svoje dugogodišnje radno iskustvo u struci gradi kao stručnjakinja za ranu intervenciju u Centru Murid.

    Njezina je profesionalna karijera obogaćena brojnim edukacijama u području ranog razvoja djeteta, komunikacijskih teškoća, jezično-govornog razvoja, oralno-motoričkih vještina i senzorne integracije.

    „Kada razvoj djeteta u oralno-motoričkom, komunikacijskom i jezično-govornom području ne slijedi okvirne miljokaze, roditelji se obraćaju nama, logopedima. U najranijem periodu djetetova života, moj rad najviše je usmjeren na savjetovanje roditelja o pravilnom poticanju razvojnih područja.

    Od izuzetne važnosti za hranjenje, a kasnije i za govor, istaknula bih rane oralno-motoričke vještine poput sisanja, gutanja i žvakanja. Prema individualnim karakteristikama i potrebama djeteta, definiram masaže i vježbe orofacijalnog područja koje roditelji zatim izvode kod kuće kako bi poticali pravilni oralni razvoj.“

    VAŽNOST INTERAKCIJE S OKOLINOM

    Kroz svoj rad u Murid-u, Dora nastoji biti podrška roditeljima u poticanju djetetove komunikacije kroz svakodnevne rutine i igru.

    „U toj ranoj dobi, fokus mog rada najčešće je na podučavanju djeteta da zahtijeva svoju željenu igračku ili piti vode, te na povećanju učestalosti zahtijevanja, a manje na učenju novih riječi. Razlog tome je što djeca neće imati koristi od učenja novih riječi ako ne ulaze u interakcije s okolinom,“ objašnjava Dora.

    POTICAJ DJETETOVIH VJEŠTINA

    Osim djetetovih urođenih sposobnosti, veliku ulogu u razvoju djeteta ima njegova neposredna okolina koja treba biti poticajna kako bi dijete napredovalo u komunikacijskim i jezično-govornim vještinama.

    „Važno je da roditelji djetetu imenuju, opisuju i komentiraju sve što rade, zajedno se igraju, listaju slikovnice, slijede djetetove interese, uključuju dijete u svakodnevne aktivnosti poput pripremanja hrane i pospremanja odjeće, omogućuju mu boravak vani, na otvorenom i osiguravaju mogućnost da aktivira sve sustave osjetila (sluša, gleda, dodiruje, penje se, skače, valja se po podu, uprlja se…). Naravno, planirane aktivnosti i govor usmjeren djetetu trebaju biti prilagođeni trenutnim djetetovim sposobnostima,“ pojašnjava Dora.

    NEPODRŽAVAJUĆA OKOLINA

    Nepodržavajuća okolina može imati negativan utjecaj na rast i razvoj djeteta. Sa sve većim razvojem tehnologije i manjkom slobodnog vremena roditelja, djeca često samostalno provode vrijeme pred ekranima.

    „U takvim situacijama dijete je izloženo jednosmjernoj komunikaciji, a njegov mozak je redovito pretjerano stimuliran, što posljedično može uzrokovati komunikacijske teškoće, poremećaj pažnje i koncentracije, siromašna jezična znanja itd.,” upozorava Dora.

    Nakon rada u MURID-u, Dora je posvećena svojoj obitelji i zdravom načinu života.

    „Nastojim ostati dio poticajne okoline te sa suprugom Alenom i našim klincima: Bornom, Ivom i Tijom provodimo dane u prirodi i sportskim aktivnostima,“ sa smiješkom zaključuje Dora.

    Povezani sadržaj
    Iz naše mreže
    Preporučeno
    Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
    Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
    Komentari
    Najnovije