VAŽNA INICIJATIVA

ŽELJKO PAVLIC (MDS) Peticija za brzi vlak od Čakovca do Zagreba

Međimurski demokratski savez pokreće online peticiju kojom traži da HŽ putnički prijevoz uvede direktne putničke linije, bez presjedanja, od Čakovca, kao regionalnog sjedišta Međimurske županije, preko Zaboka do Zagreba

Kako nam je rekao predsjednik MDS-a i inicijator ove ideje
Željko Pavlic, ova inicijativa MDS-a već je
dobila jednoglasnu podršku na 15. sjednici Skupštine Međimurske
županije, 21. 12. 2023. godine. 

MDS poziva sve koji podržavaju ovu inicijativu da svoju podršku
iskažu i učešćem u ovoj peticiji koja će biti dostavljena HŽ
Putničkom prijevozu. 

Link za vezu za učešćem u peticiji: https://shorturl.at/beiY6 

Povodom raspisivanja ove peticije razgovaramo sa Željkom
Pavlicom, predsjednikom MDS-a i vijećnikom u Skupštini
Međimurske županije. 

– Koji su razlozi za pokretanje ove inicijative i
peticije? 

– Međimurska županija danas je u svojevrsnoj prometnoj izolaciji,
to se posebno odnosi na željeznički putnički promet, u
povezanosti s Gradom Zagrebom i time sa svim potencijalnim
putničkim destinacijama.

Samim uvidom u vozni red postaje vidljivo da Grad Čakovec,
odnosno Međimurska županija, nema ni jednu direktno željezničku
liniju, bez presjedanja, s Gradom Zagrebom. 

Od 12 linija do Zagreba nema ni jedne direktne linije, odnosno
linije bez presjedanja. Od tih 12 linija, 7 linija je sa dva
presjedanja (Varaždin i Zabok ili Koprivnica) i 5 linija s jednim
presjedanjem. Sve linije preko Novog Marofa imaju presjedanje u
Zaboku, što je novost uvedena u posljednje vrijeme.

Sve to, uz neprihvatljivo tehničko stanje pruge koje ograničava
brzinu vožnje, rezultira predugim i napornim putovanjem od
Čakovca do Zagreba. Tako, npr. jutarnji vlak, koji bi trebao biti
najprihvatljiviji putnicima iz Međimurja, kreće iz Čakovca u 4.47
sati, u Varaždinu je u 4.58. Slijedi pauza od 29 minuta,
presjedanje i nastavak putovanja od Varaždina u 5.27 i vožnja do
Zaboka, u koji se stiže u 6.52, slijedi još jedno presjedanje u
Zaboku u roku od 3 minute i kretanje, u 6.55, prema Zagrebu u
koji se stiže u 7.22. Dakle ukupno ovo putovanje dionicom, u
dužini od oko 120 km, od Čakovca do Zagreba traje 2 sata i 35
minuta, za što smatram da je, u današnje vrijeme, u 21. stoljeću,
neprihvatljivo.

Slična je situacija i s ostalim linijama, gdje neka putovanja do
Zagreba traju skoro 4 sata. Dakle, u vrijeme dok u Europi i
svijetu prevaljivanje takvih udaljenosti mjerimo u minutama, u
Hrvatskoj ih mjerimo satima. Od samog početka izgradnje pruge od
Čakovca prema Zagrebu (pruga do Zaprešića izgrađena je 1886.
godine), Međimurci su koristili ta vrata u svijet; brojne
generacije Međimuraca njome su odlazile na svoja radna mjesta,
škole i fakultete, u medicinske ustanove u Zagreb i druge
dijelove Hrvatske, tako da je ova pruga za Međimurje imala veliko
značenje.

No, nažalost, danas zbog svoje zapuštenosti i loše organizacije
putovanja ne može odgovoriti potrebama svojih korisnika koji se
okreću drugim bržim, sigurnijim
i udobnijim prijevozima. 

– Predlažete li neke poteze za poboljšanje
stanja?

– Predlažu ih prometni stručnjaci s kojima sam surađivao, među
kojima su i oni ih Međimurja, koji su također upozoravali na
prometne teškoće putnika na ovoj liniji, ali ih HŽ Putnički
prijevoz nije prihvaćao. Jedan je od prijedloga kretanje svih
vlakova za Zagreb iz Čakovca, umjesto Varaždina, a završetak u
Čakovcu umjesto u Varaždinu. 

Dakle imali bi jedinstvenu liniju i jedan vlak od Čakovca do
Zagreba, dok danas na putovanju do Zagreba na liniji u 4.57 iz
Čakovca, imamo 3 vlaka, 2 presjedanja i pauze u trajanju od 32
minute. 

Također, po dolasku u Varaždin iz Čakovca, čekanje bi bilo
maksimalno 5 minuta, u Zaboku do 10 minuta, ali kontinuitet
putovanja na pruzi regionalnog prioriteta ne smije biti taoc
ostalih lokalnih linija. Prijedlog je i da između Čakovca i
Zagreba imamo 3 dnevne linije u odlasku i dolasku. Među njima bi
svakako trebalo biti i uvođenje izravnog brzog vlaka (Čakovec –
Varaždin – Novi Marof – Zabok – Zaprešić – Zagreb) koji bi u
Zagreb stigao između 8.30 i 8.40, s obzirom na zagrebačko radno
vrijeme. Na taj način otvorila bi se prilika za dnevne migracije,
odnosno dnevnog odlaska i povratka na posao u Zagreb, uz
putovanje do 1 sata. 

Danas, ukoliko želite raditi u Zagrebu morate biti podstanar ili
kupiti stan, što opet utječe na iseljavanje i smanjenje broja
najpotentnijeg stanovništva u široj okolici Zagreba. Često se
bavite prometnim temama?

Da, s jedne strane radi se o konkretnim životnim problemima, npr.
gužvama u prometu zbog neizgradnje obilaznica u Međimurju, slabe
prometne povezanosti sa ostatkom Hrvatske i Europe, zapuštenosti
I sigurnosti pruga u Međimurskoj županiji, o čemu smo također
pokretali inicijative, a s druge strane ulaganja u prometni
sustav u Međimurskoj županiji od strane države; Hrvatskih cesta,
Hrvatskih autocesta, HŽ Infrastrukture, HŽ Putničkog prijevoza,
može nam poslužiti kao primjer loše prakse, odnosno potrebe
decentralizacije u Republici Hrvatskoj. 

Naime, već smo prije izražavali svoje nezadovoljstvo malim
ulaganjima u prometnu infrastrukturu u Međimursku županiju, za
razliku od nekih drugih krajeva. Istovremeno i stanovnici
Međimurske županije pune proračune Hrvatskih cesta – 0.11 eura iz
litre goriva, Hrvatskih autocesta – 0.03 eura, HŽ Infrastruktura
– 0.03 eura, HŽ Putnički prijevoz – 600 milijuna kuna iz državnog
proračuna 2022. godine. To su ogromna sredstva koja se većinom ne
troše na području gdje se ubiru. Kad bi ta sredstva ostala u
Međimurju, sami bi riješili većinu prometnih teškoća. 

– Nadate li se prihvaćanju ove inicijative od strane HŽ
Putničkog prijevoza? 

Ova inicijativa MDS-a već je dobila jednoglasnu potporu Skupštine
Međimurske županije na 15. sjednici 21. 12. 2023. godine, sad
idemo i s peticijom, pa mislim da bi veoma negativno odjeknulo
kada HŽ Putnički prijevoz ne bi prihvatio inicijativu
predstavničkog tijela regionalne samouprave – Međimurske županije
i građana koji izražavaju svoj stav putem peticije.

HŽ Putnički prijevoz je trgovačko društvo u 100 % vlasništvu
Republike Hrvatske, koje obavlja javne usluge prijevoza putnika i
koje se većinski financira iz proračuna RH (600 617 000 kuna u
2022. g.), koji pune svi građani, pa tako i u Međimurskoj
županiji, i koji očekuju da je usluga koja im se pruža jednaka za
sve.Jedan od strateških ciljeva HŽ Putničkog prijevoza je i
ostvarenje većeg zadovoljstva putnika kvalitetom pružene usluge
prijevoza putnika što nije ostvareno, odnosno, stanje se još
dodatno pogoršava.Sadašnjom poslovnim politikama zapravo se
odvraćaju putnici od korištenja putničkog željezničkog
prijevoza,umjesto da bide obrnuto, pogotovo na linijama Čakovec –
Zagreb.

Trenutno, dakle, u Međimurskoj županiji ne možemo biti zadovoljni
kvalitetom pružene usluge povezanosti Čakovca i Zagreba, koja je
nefunkcionalna, zbog dužine putovanja, nesigurnosti i
nekomfornosti, pa stoga pokrećemo peticiju kojom tražimo da HŽ
putnički prijevoz uvede direktne putničke linije, bez presjedanja
od Čakovca, preko Zaboka do Zagreba. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije