Uz stazu u Peklenici od ulaska iz pravca Mursko Središće u dužini od 570m, gradi se i ona koja povezuje Hlapičinu i Mursko Središće, a zbog pritužbi građana uklonit će se sve postavljene vibro trake obzirom što je analizom na terenu utvrđeno da ne ispunjavaju svoj cilj smanjenja brzine već isključivo stvaraju buku
Prije dvije godine biciklističkom trakom spojena je Peklenica s Murskim Središćem, a sada slijedi nastavak od ulaska u Peklenicu pa do trgovine NTL.
Danas je gradonačelnik Dražen Srpak potpisao Ugovor o izgradnji pješačko biciklističke staze u Glavnoj ulici u Peklenici s tvrtkom Niskogradnja Huđek iz Petrijanca u vrijednosti od 252.780,00 eura s uključenim PDV-om.
Gradit će se staza u dužini 570 metara , a troškovi same izgradnje podijeliti će se između Grada Mursko Središće i Županijske uprave za ceste otprilike po pola.
Time nastaje obveza Grada Mursko Središće sufinanciranja tog projekta u iznosu oko 125.000,00 eura. Grad je kandidirao svoj udio sufinanciranja prema Ministarstvu prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine te je putem Javnog poziva koji se zove Javni poziv za sufinanciranje projekata gradova i općina za poticanje razvoja komunalnog gospodarstva i ujednačavanje komunalnog standarda u 2024. godini odobrena pomoć od 40.700 eura. Time se olakšava realizacija projekta, a proračunska sredstva se mogu usmjeriti u nešto drugo.
Uz to započeli su i radovi na izgradnji biciklističke trake od Murskog Središća prema naselju Hlapičina u vrijednosti od 213.735,19 eura. Od toga je udio Grada Mursko Središće 75.789,05 eura, ali i kod tog projekta grad je tražio sufinanciranje od strane Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije te je isto i odobreno u visini od 33.000 eura što je također značajna pomoć za gradski proračun.
Nakon višekratnih pritužbi građana te raspravama na sjednicama Gradskog vijeća u svezi brzine prometovanja vozila na cesti postavljene su vibracijske trake kao tehničko pomagalo u cilju smanjenja brzine i to na sljedećim lokacijama: ulaz u naselje Hlapičina iz smjera Sveti Martin na Muri, na ulazu u Peklenicu iz smjera Mursko Središće, Vratišinec i Križovec, na ulazu u Križovec iz smjera Peklenica i Miklavec, na ulazu u Mursko Središće iz smjera Peklenica. Vibro trake postavljene su sukladno prometnom elaboratu i suglasnostima javnopravnih tijela (policija i ŽUC) s ciljem povećanja sigurnosti cestovnog prometa kao najmanje invazivno tehničko rješenje.
Gradonačelnik je višekratno na Gradskim vijećima upozoravao da postavljanje bilo uspornika, bilo vibro traka generira buku, a moguće i nezadovoljstvo stanovnika na pozicijama postavljanja. Iako su vibro trake postavljene na ulasku u naselja, a ne u samom naseljenom djelu, u Grad je pristigla pritužba djela mještana naselja Hlapičina na povećanu buku bez efekta smanjenja brzine. Uz pritužbu dostavljena je i peticija okolnog stanovništva.
Analizom na licu mjesta nepobitno je utvrđeno da nema efekta smanjenja brzine jer vozila koja tu prometuju ne smanjuju brzinu unatoč postavljenim tehničkim pomagalima/vibro trake već jednostavno brzinom kojom nailaze nastavljaju i dalje. Dokaz tome je naplaćeni veći broj kazni od strane Policije.
Obzirom što se postavljanjem vibro traka nije realizirao krajnji cilj, a to je smanjenje brzine, već se generirala isključivo povećana buka, gradonačelnik donosi odluku u konzultacijama s policijom i ŽUC-om da se vibro trake uklone sa svih pozicija na kojima su postavljene.
Obzirom što se priprema donošenje novog Zakona o sigurnosti cestovnog prometa, na idućem Gradskom vijeću jedna od točaka biti će rasprava o poduzimanju novih mjera koje će biti omogućene donošenjem novog zakona općinama i gradovima te će se, kad se stvore uvjeti, prići sveobuhvatnoj realizaciji uređenja prometovanja na području grada Mursko Središće.