PROMET TEŠKIH KAMIONA

DRAŽEN SRPAK ‘Zabrana nije donesena za mene, već ljude kojima kamioni idu 2 metra ispod prozora kuće’

Gradonačelnik Dražen Srpak uputio pismo u kojem upozorava na moguće posljedice ako se odobri prometovanje svim teretnim vozilima s područja Republike Hrvatske i Slovenije.

Više od 10 godina problem teretnog prometa guši i terorizira
najsjeverniji grad Mursko Središće i sva naselja do grada
Čakovca. Povećanjem teretnog prometa cijelom dionicom ceste D
209, te kroz sam centar grada Mursko Središće, prometna
problematika teretnog prometa i problemi koji su nastali slijedom
toga do nedavno su bili neizdrživi uvjeti stanovnicima koji živi
na toj relaciji.

>> MUKE PO GRANIČNOM PRIJELAZU Hrvatski prijevoznici protiv zatvaranja Murskog Središća za teretna vozila

Kroz grad Mursko Središće i kroz sva ostala naselja do grada
Čakovca dnevno je prometovalo do 800 teretnih vozila, tokom
sezone preko 200 tisuća osobnih vozila i do 150 autobusa, što je
rezultiralo da je centar grada barem jednom tjedno bio kompletno
zakrčeni. Grad Mursko Središće proveo je niz potrebnih radnji od
postavljanja mjerača brzine, ograničenje brzine kroz centar grada
na 40 km/h, postavljanje stupića u suradnji sa Hrvatskim cestama,
kako bi se donekle zaštitili građani grada Mursko Središće.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg
Butković
2017. godine posjetio je grad Mursko Središće
te se na licu mjesta uvjerio u nemoguću prometnu situaciju, te
obećao pomoć na način da se Pravilnikom od 01. srpnja 2017.
godine zabrani prometovanje teretnih vozila iznad 7,5 tona. Zbog
raznih pritisaka Udruge prijevoznika od te mjere se odustalo. Da
bi se ipak ublažio problem predloženo je na sastanku kod ministra
da se prekategorizira  granični prijelaz Mursko
Središće – Petišovci u međudržavni za teretna vozila, a
međunarodni za putnički promet.

Time bi se kroz taj granični prijelaz mogao odvijati isključivo
promet hrvatskih i slovenskih teretnih vozila, ali obzirom što je
to bilateralno pitanja i prema informacijama koje raspolaže grad
Mursko Središće slovenska strana nije prihvatila takav sporazum.
Jedini mogući način za normalno življenje i sudjelovanje u
prometu svih građana bio je donošenje i primjena Pravilnika o
ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih
vozila čija najveća dopuštena  masa premašuje 7,5 tona.

Donošenjem Pravilnika riješen je dugogodišnji problem teretnog
prometa, s jedne strane građanima je osigurana sigurnost
prometovanja, dok je s druge strane nastao veliki revolt
prijevoznika iako je Pravilnikom jasno definirano u kojim
slučajevima se promet preko 7,5 tona može odvijati po toj cesti,
te svi koji imaju utovare ili istovare na tom potezu ili pak
sjedište tvrtke, se tim pravcem mogu i dalje koristiti, a za sve
ostale postoje alternativni pravci i apsolutno ne stoji tvrdnja
da je zatvoreni granični prijelaz Mursko Središće – Petišovci,
već se radi isključivo o ograničenju prometa.

Gradonačelnik Dražen Srpak uputio je Vladi
Republike Hrvatske, Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture,
Ministarstvu gopodarstva, poduzetništva i obrta i Predsjedniku
Uprave Hrvatskih cesta pismo u kojem upozorava na moguće
posljedice ako se odobri prometovanje svim teretnim vozilima s
područja Republike Hrvatske i Slovenije.

– Napominjem da apsolutno razumijemo prijevozničke tvrtke i
smatram da im se mora osigurati lakše, brže i efikasnije
prometovanje, ali po za to primjerenim prometnim pravcima. Meni
kao gradonačelniku najvažnija je sigurnost građana grada Mursko
Središće i kvaliteta njihovog življenja. Naravno da je trajna
mjera za rješenje teretnog prometa izgradnja zaobilaznice i
mosta. Hrvatske ceste izradile su studiju izvodljivosti i
prometni elaborat, a trenutno je u fazi izrada studija utjecaja
na okoliš, znači koraci za izvršenje ovog velikog projekta su
pokrenuti.

Gradu Mursko Središće nikada nije bilo u interesu štetiti
gospodarstvu i razvitku istog, cilj je bio samo da promet koji ne
mora ići ovim pravcem da se preusmjeri na druge adekvatne pravce.
Grad Mursko Središće, ni ja osobno nismo sudjelovali u izradi
spomenutog Pravilnika, a da  smo imali mogućnosti
sudjelovati kod izrade Pravilnika neke stvari bi se drugačije
regulirale, ako je to zakonski moguće. Ovih dana u medijima se od
strane Udruge hrvatskih prijevoznika plasiraju vijesti da je sve
dogovoreno i da se svi hrvatski i slovenski kamioni vraćaju na tu
cestu što bi pak prema pokazateljima dobivenima od policije bila
katastrofa i sve bi se vratilo na staro jer je po informacijama
policije najviše kamiona bilo hrvatske i slovenske registarske
oznake. 

Svjesni smo da su za prijevoznike iz Međimurske županije i iz
pokrajine Prekmurje u Sloveniji zbog donošenja Pravilnika nastali
problemi i nelogične situacije te smatramo da bi se njima moglo
omogućiti prometovanje cestom D209, a svim ostalim kamionima
hrvatske i slovenske registarske oznake samo u slučaju utovara i
istovara u Međimurskoj županiji ili pokrajini Prekmurje u
Sloveniji cestom D209 isključivo u vremenu od 07:00 do 22:00
sata.

Zabrana prometovanja nije donesena ni za mene kao osobu ni za
mene kao gradonačelnika, donesena je zato jer ta cesta D 209
gusto naseljena, za naselja koje se nizaju bez rješenih 
pješačko biciklističkih staza nije primjerena za promet kakav je
bio do donošenja Pravilnika i nikako ne smije služiti za to
da bi se prijevoznicima van Međimurske županije koristili njome
za što brži dolazak na slovenski autoput, primjerice kad netko iz
Zagreba ili ostalih dijelova Hrvatske ide prema Sloveniji to može
učiniti autoputom i zagrebačkom zaobilaznicom, a isto tako
lokalni promet preko graničnih prijelaza npr. u
Krapinsko-zagorskoj županiji – Macelj ili Varaždinskoj – Dubarava
Križovljanska ako pak ide prema Mađarskoj autoput Zagreb –
Goričan. Ista je stvar kad se radi o ulazu u Republiku Hrvatsku
iz pravca Slovenije te se to može učiniti putem drugih graničnih
prijelaza i prometnih pravaca.

Zabrana je donesena za ljude kojima kamioni idu 2 metra ispod
prozora kuće, za djecu koja idu u školi, za bicikliste, za ljude
kojima su popucale kuće, za turiste, za normalan život, za
sigurno prometovanje, za mogućnost izlaska iz dvorišta na cestu.
Udruga prijevoznika putem medija najavljuje prosvjed, a iz Grada
Mursko Središće poručuju da postoji kontra prosvjed – napominje
gradonačelnik Srpak.

Gradonačelnik će danas gostovati na Hrvatskoj
radioteleviziji (HRT 1) u emisiji “Otvoreno” u 20:00 sati čiji je
voditelj Mislav Togonal. Tema emisije – promet
na cesti D209 od naselja Šenkovec do grada Mursko Središće.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije