Iz Grada mole sve građane da se uključe u e-savjetovanje i da svojim komentarima pridonesu tome da se ovaj problem uspješno riješi
Već više godina, a naročito od kada je Hrvatska ušla u Europsku uniju, teretni promet kroz centar Murskog Središća po cijeloj glavnoj prometnici i svim naseljima do Čakovca postao je veliki teret za sve koji žive neposredno uz tu cestu, a naravno i za sve one koji prometuju njome.
Sigurnost građana i njihove imovine te vrijednost imovine, zbog silnog prometa koji je nakon ulaska u Europsku uniju povećan za 300 posto, a što u nominalnom iznosu znači i do 18 tisuća teretnih vozila mjesečno ili pak dnevno čak do 800 šlepera, je smanjena.
Mnoge kuće uz tu prometnicu su popucale, zrak je zagađen, pojavljuju se stalne vibracije, ljudi ne mogu normalno spavati, strah za djecu na putu do škole je neizostavan, prometovanje je postalo nemoguće, a u čemu smo u zadnje vrijeme gotovo svakodnevni svjedoci. Policija se je vrlo aktivno uključila u regulaciju prometa te barem ublažila nesnosne gužve koje nastaju.
Svjedoci smo nedugo i teške prometne nesreće u kojoj je jedna osoba vrlo teško ozlijeđena. Iako postoje autoceste, mnogi prijevoznici teretnih vozila koriste državne i županijske ceste koje ujedno i uništavaju te narušavaju sigurnost prometa kako bi izbjegli plaćanje cestarine.
Dugi niz godina gradonačelnik Grada Mursko Središće Dražen Srpak bori se s tim problemom i nema nijedne mjerodavne osobe počevši od predsjednice države, premijera, ministara, direktora Hrvatskih cesta koji nisu bili upoznati s tim problemom. Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković prvi je ministar prometa koji je posjetio grad te ga je gradonačelnik na licu mjesta upoznao sa spomenutim problemima. Ministar je obećao pomoći te je sličan prijedlog ovome bio na stolu prošle godine međutim zbog raznih pritisaka i nedorečenih propisa i zakona od njega se nažalost odustalo.
Stalni pritisci i molbe gradonačelnika Dražena Srpaka i Grada Mursko Središće te nažalost i nemili događaji sada su stvar pokrenuli te je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture pokrenulo proceduru donošenja Pravilnika o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona, i to onda kada za te javne ceste kao alternativni pravci postoje druge javne ceste s boljim prometno-tehničkim karakteristikama.
Odredbe Pravilnika ne odnose se na teretna vozila u sljedećim slučajevima: kada do mjesta utovara ili istovara teretnih vozila ne postoji odgovarajući alternativni cestovni pravac s istim ili boljim tehničkim karakteristikama, kada do sjedišta prijevoznika ne postoji odgovarajući alternativni cestovni pravac s istim ili boljim tehničkim karakteristikama, kada je dozvolom za izvanredni prijevoz određeno korištenje cesta kojima je ograničen promet ovim Pravilnikom, kada je promet alternativnim cestovnim pravcem onemogućen za teretna vozila čija najveća dopuštena teretna masa premašuje 7,5 tona.
U posljednjih mjesec dana gradonačelnik Dražen Srpak je u stalnom kontaktu s ministrom gospodarstva, poduzetništva i obrta Darkom Horvatom koji se, iako to nije njegov resor, vrlo aktivno uključio u rješavanje ovog problema. Također gradonačelnik razgovara i s ministrom mora, prometa i infrastrukture Olegom Butkovićem te saborskom zastupnicom Sunčanom Glavak. O ovom problemu naravno da sve zna i župan, a Međimurska županija je prije tri godine financirala izradu idejnog rješenja zaobilaznice i novog mosta na rijeci Muri.
Objavljeno je e-savjetovanje, a što je zakonska obaveza kako bi Pravilnik mogao stupiti na snagu. Molimo sve građane, a napose one koji godinama trpe nemogući i nesnosni promet da se uključe u e-savjetovanje svojim komentarima, a isto tako molimo i sve ostale javne službe kao što su vatrogasci, hitna, udruge civilnog društva da svojim komentarima pridonesu tome da se ovaj problem uspješno riješi i da Pravilnik, na čijem sadržaju se Grad Mursko Središće zahvaljuje Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, uspješno donese i stupi na snagu kao što smo zapravo i uvjetovali do 01.01.2019. godine, a ljudi koji žive uz tu prometnicu te svi oni koji putuju njome dobe jednu bolju i sigurniju svakodnevicu.
Ovakvo rješenje je ono što se godinama predlagalo iz Grada Mursko Središće kao brza mjera rješavanja ovog problema, a kao trajna mjera s obzirom što je očito ovaj prometni pravac zbog ovakvog intenziteta prometa prirodan i vrlo interesantan prijevoznicima.
Kao trajno rješenje vidimo gradnju brze ceste od Čakovca do Murskog Središća te gradnju zaobilaznice grada Mursko Središće i novog mosta na rijeci Muri čime bi se svi ovi problemi trajno riješili, a uz sve to postoji i druga nemjerljiva dobrobit, a to je spajanje dva autoputa, onog u Lendavi koji vodi prema Budimpešti, Grazu, Beču i onog u Čakovcu koji vodi prema Rijeci, Splitu, Beogradu,…