Grad Čakovec poziva

UKLJUČITE SE U E-SAVJETOVANJE Sudjelujte u odlučivanju o obračunu cijena sakupljanja komunalnog otpada

Sudjelujte u e-savjetovanju na internetskim stranicama Grada Čakovca koje traje 30 dana!

Nakon što je na snagu stupio Zakon o gospodarenju otpadom
koji sa sobom pritom donosi promjenu načina obračuna cijene
sakupljanja komunalnog otpada, prvotni prijedlog odluka pod
ingerencijom Čakom-a s dnevnog reda sjednice Gradskog vijeća
povukla je gradonačelnica Grada Čakovca Ljerka
Cividini
.

Naime kako je objasnila, novi zakon definira i novo formiranje
cijena koje sada ima fiksni i varijabilni dio, a pritom nije
izostavljena mogućnost da se određena kućanstva oslobode
prevelikih troškova i da se osiguraju tzv. povlaštene cijene
našim sugrađanima, za koje je to moguće. Upravo iz tog razloga
Odluka o promijeni cijena još nije donesena i usvojena, te su se
tijekom proteklog vremena na zajedničkim sastancima svih jedinica
lokalne samouprave, suvlasnika Čakom-a, iskristalizirali benefiti
za pojedine korisnike.

Sudjelujte u e-savjetovanju na internetskim stranicama
Grada Čakovca koje traje 30 dana!

U ovom trenutku Odluka je dostupna na e-savjetovanju koje traje
30 dana, valja napomenuti kako se radi o prijedlogu one Odluke
koja će nakon savjetovanja ići na donošenje gradskom i općinskim
vijećima. Dakle u tom periodu građani na internetskim stranicama
Grada Čakovca imaju mogućnost uključenja u javno dostupno
e-savjetovanje, točnije postupak savjetovanja sa zainteresiranom
javnošću za cijenu obvezne minimalne javne usluge odvoza otpada,
te samim time mogu biti dio kreiranja daljnje politike odvoza
otpada.

Nakon zaprimanja svih prijedloga, sugestija, izmjena i slično,
isti će biti analizirani i nakon toga će nacrt prijedloga biti
upućen gradskom i općinskim vijećima svih suvlasnika Čakoma.
Provođenjem Odluke cilj je uskladiti cijene sa Zakonom, ali i
pritom prilagoditi mogućnostima korisnika i težiti poboljšanju
učinkovitosti odvoza otpada na našem području.

Što se mijenja u novoj Odluci i tko ima pravo na nove
popuste?

U prijedlogu prvobitne Odluke spremnik za miješani komunalni
otpad bio je volumena 120 l, 240 l i 360 l, dok je sada
dodan volumen kante i od 80 l. Novost je ujedno u tome da
se, za spomenute nove spremnike od 80 l, za 1 odnosno 2 korisnika
kućanstva koji uredno odvajaju otpad, omogućuje popust od 33%.
Točnije, povlašteni korisnici su jednočlana i dvočlana kućanstva
neovisno jesu li u samostojećim kućama ili zgradama (stanovima)
te ostvaruju popust od 33,33 % i otpad će odlagati u manjim
posudama, dok će oni u zgradama otpad odlagati u iste spremnike
kao i ostali stanari u zgradi.

Za povlaštene korisnike u kućama cijena obavezne minimalne javne
usluge je 42,00 kn i cijena za jedan dodatni odvoz je 9,33 kn.
Cijena za povlaštene u zgradama je ovisna o broju zaduženih
posuda i broju stanara, a povlašteni su i povremeni korisnici
koji povremeno koriste nekretninu i ne odlažu otpad cijele godine
(inozemci, sezonci, koji ne žive i ne koriste nekretninu svih 12
mjeseci nego samo 2-3 mjeseca na godinu) – ostvaruju popust od 50
% i otpad će odlagati putem vreća za miješani komunalni otpad –
cijena obvezne minimalne javne usluge je 31,50 kn + vreća za
miješani komunalni otpad (80 l) – 14,00 kn. Povlašteni su i
korisnici iz kategorije ne kućanstva (pravne osobe) koji za
odlaganje otpada ne trebaju posudu (manji obrtnici, uredi). Oni
ostvaruju popust od 33,33 % i otpad odlažu putem vreća za
miješani komunalni otpad – cijena obvezne minimalne javne usluge
je 63,00 kn + vreća za miješani komunalni otpad (80 l) 14,00 kn.

Da bi ostvario pravo na umanjenje cijene javne usluge s
osnova odvojene predaje biootpada, reciklabilnog komunalnog
otpada, glomaznog otpada i opasnog komunalnog otpada od
miješanog komunalnog otpada i posljedično zbog stvaranja
manje količine miješanog komunalnog otpada, korisnik usluge
je dužan očitovati se davatelju usluge o odvojenoj
predaji otpada i posljedičnom stvaranju manje količine miješanog
komunalnog otpada, u Izjavi o načinu korištenja javne usluge
sakupljanja komunalnog otpada te omogućiti svakodobni nadzor
predmetne okolnosti davatelju usluge.

Novi prijedlozi cijena – 63 s PDV-om za kućanstva, a
94,50 s PDV-om za ne kućanstva, uz smanjenje ugovornih
kazni

“Neminovno je da će novi Zakon donijeti povećanje cijene, u ovom
slučaju ono će biti manje nego je bilo prvotno najavljeno, a kao
rezultat racionalizacije poslovanja Čakom-a i dogovorom jedinica
lokalne samouprave. Nova Odluka ima za cilj da, uz sva ostala
povećanja troškova života, ne bude preveliki udarac na građane i
da omogući određenim skupinama pravo na olakšice.  Kako je
jasno dano do znanja da se cijena ni pod kojim uvjetom ne smije
povisiti na način na koji bi ugrozila neke sugrađane, promjena je
u Odluci i ta da će se građanima koji su socijalno ugroženi naći
način sufinanciranja odvoza otpada kroz Proračun”, objasnila je
Cividini.

Što se tiče same cijene usluge, Odlukom koja je dostupna za
savjetovanje sa zainteresiranom javnošću obuhvaćan je njen fiksni
dio. U odnosu na nacrt prijedloga Odluke koji je upućen i skinut
s dnevnog reda na sjednici krajem siječnja, u tom su dijelu
sljedeće promjene: jedinstvena cijena obvezne minimalne javne
usluge za korisnika usluge razvrstanog u kategoriju korisnika
kućanstvo bila je 65,40 kune s PDV-om, sada je predložena 63,00
kuna s PDV-om,  dok je za korisnika usluge razvrstanog u
kategoriju korisnika koji nije kućanstvo bila 98,10 kuna sa
PDV-om, a prema novom prijedlogu Odluke iznosi 94,50 kuna s
PDV-om.

Nakon usvajanja Odluke, a ukoliko će biti prihvaćena na
sjednicama gradskog i općinskih vijeća, Čakomu će se predložiti i
smanjenje varijabilnog dijela gdje bi za kućanstva naspram
dosadašnjih 17,35 iznosio 14,00 kuna, a za ne kućanstva naspram
26,03 iznosio 21,00 kn. Nova Odluka, kao i ona stara, obuhvaća
ugovorne kazne, ali su iste u novom prijedlogu smanjene, čime se
na neki način nagrađuje građane za savjesno gospodarenje otpadom,
ali i apelira na povećano sortiranje otpada i u konačnici
smanjenje odvoza miješanog komunalnog otpada.

Iako je izgradnja Piškornice obećana još 2018. godine, trenutno
je upitno hoće li profunkcionirati do 2025., pa Grad Čakovec do
tada mora još pomnije voditi računa o količini miješanog
komunalnog otpada, kao i odlagalištu u Totovcu te kapacitetima
kojima isti raspolaže. “Kako bi se pomoglo MO Totovec i tamošnjim
mještanima, planira se uvesti eko renta koju će plaćati sve
jedinice lokalne samouprave koje odlažu otpad u Totovcu. Taj
novac uložit ćemo u sanaciju odlagališta, kako bi moglo nesmetano
funkcionirati do početka rada Regionalnog odlagališta otpada u
Piškornici, po sadašnjem planu 2025. godine”, rekla je
gradonačelnica Čakovca.

Spomenimo da ukoliko se građani slože s predloženom novom
Odlukom, oni koji koriste odvoz otpada pod ingerencijom Čakom- a
i dalje će imati najpovoljnije cijene odvoza u Međimurju, ne
računajući dodatne benefite i popuste. Naime cijena obvezne
minimalne javne usluge kućanstvima i dalje će biti niža od one
donesene od strane Murs-ekoma i Prekoma.

Savjetovanje je otvoreno od 25. ožujka do 24. travnja 2022.
godine.

U e-savjetovanje se uključite klikom ovdje.

Najnovije