Assitej je otvorila gradonačelnica Ljerka Cividini zajedno s djecom i pritom im poželjela produbljivanje njihove ljubavi prema kazalištu
U čakovečkom Centru za kulturu svečano je otvoren 25. susret
profesionalnih kazališta za djecu i mlade Hrvatskog centra
Assitej, jedna od vodećih kazališnih manifestacija u Hrvatskoj.
Prilika je to u kojoj publika na raspolaganju ima selektirane
ponajbolje kazališne i lutkarske predstave za djecu i mlade koje
su ove godine nastale u Hrvatskoj.
Djeca dijelila pozornicu s glumcima, susret sa školarcima
otvorila čakovečka gradonačelnica
Ove će godine publika ukupno vidjeti 12 predstava kazališta iz
cijele zemlje i inozemstva (Njemačka). Predstava koja je otvorila
susret bila je “Carevo novo ruho” Gradskog kazališta mladih
Split, dok će čast da zatvori imati čakovečka Kazališna družina
“Pinklec” predstavom “Plavo sunce na žutom nebu” u petak, 14.
listopada. Svečanost otvorenja održana je uz predstavu “I Cyrano
i djevojčica” Riječkog kazališta mladih Kamov i teatra Poco Loco,
a u izvedbi su uživali učenici međimurskih osnovnih škola,
oduševljeni što su kao i glumci bili dio glavne pozornice CZK-a.
Assitej je otvorila gradonačelnica Grada
Čakovca Ljerka Cividini zajedno s
djecom i pritom im poželjela produbljivanje njihove ljubavi prema
kazalištu. “Kazalište je prozor u svijet, ali i način na
koji se djeca i mladi uče kreativnosti i toleranciji te
pripremaju za život. Mi smo grad prijatelj djece, a ova smotra
važan je kotačić u cijelom tom mehanizmu koji našoj djeci omoguće
sadržaje i aktivnosti zbog kojih će sutra biti uspješni članovi
ovog društva.”
Assitej dosad posjetilo više od 100 tisuća djece i
mladih, a o nagradi ove godine odlučuje i dječji žiri
Kako je u uvodu naglasio Romano Bogdan,
predsjednik Hrvatskog centra Assitej, centar je dio udruga
profesionalnih kazališta za djecu i mlade Assitej
International, a koje djeluje u 80-ak zemalja cijelog
svijeta. “Posebno je važno i indikativno da se nakon Opatije
i Zagreba prve tri godine, Assitej već 22. godinu zaredom održava
u Čakovcu. Kako je u tom razdoblju više od 100 tisuća djece
vidjelo za njih pripremljene predstave, nadam se da ćete i vi
uživati te da se vidimo i sljedeće godine. Mi ćemo se potruditi i
ove godine biti dobri domaćini, radovati se svakom početku
predstave te uživati u kazališnoj umjetnosti koju u naš grad
donose naši kazališni prijatelji iz cijele Hrvatske”, dodao je.
U Čakovcu su tako generacije odrasle uz ovaj susret, a u 2022.
godini u šest dana donosi 12 predstava uz 35 međunarodnih gostiju
u okviru projekta Creative Europe. Prosudbena komisija u
sastavu Vanja Jovanović, Anđela Ćurković-Petković i
Dina Vukelić, dodijelit će nagrade najuspješnijim
predstavama u više kategorija, a ove godine po prvi puta je
formiran i dječji žiri u sastavu Naomi, Matija,
Lana, Jakov, Elena, Aleksandra i Magdalena koji će
također pratiti sve predstave i odlučiti o jednoj od nagrada.
Otvorenju je prisustvovala i ravnateljica Uprave za razvoj
kulture i umjetnosti u Ministarstvu kulture i medija
RH Nevena Tudor Perković koja je
posebno naglasila kako je kazalište iznimno važno mjesto susreta
za djecu i mlade. “Ovdje ćete naći neke situacije i stvari
koje nećete vidjeti nigdje drugdje, eventualno pročitati u
knjigama ili vidjeti na filmovima, pa se nadam da ćete uživati.
Ujedno bi voljela kada bi stručni i dječji žiri slično
razmišljali i istu predstavu na kraju ocijenili najboljom”, rekla
je.
Spomenimo kako je predstave za smotru
selektirala Katarina Kolega, radijska
urednica i kazališna kritičarka koja je u najavi Assiteja
naglasila kako su najvažnija pitanja na koja se ovakvim
manifestacijama traži odgovor – koje su potrebe mladih u kulturi,
na koji ih način zainteresirati za kulturne manifestacije i kako
privući mlade u kazalište. “Mnoge predstave na ovogodišnjem
festivalu povezuje tema usamljenosti – jedni su usamljeni jer su
se doselili u novu sredinu, drugi jer su im se prijatelji
odselili, treći su drugačiji od ostalih pa se moraju nositi i s
teretom nerazumijevanja, osuđivanja i odbacivanja, a četvrti se
teško nose s traumom gubitka. O tome govore autorski tekstovi,
ali i klasici u čijim se inscenacijama dodiruju nekadašnja
vremena i suvremenost, s time se podjednako bave institucionalna
i nezavisna kazališta”, objasnila je.