Grad Čakovec će izvođaču radova uvažiti kašnjenje nastalo zbog opravdanih dodatnih radova, ali će za sve ono što se pokaže neopravdanim tražiti penalizaciju prema ugovoru
Naš portal u srijedu je prvi izvijestio da će čakovečki nadvožnjak biti djelomično otvoren za promet 23. prosinca.
Informacija koju smo dobili od Maria Medveda, danas je potvrđena na konferenciji za novinare kako od strane samog zamjenika gradonačelnika, tako i predstavnika tvrtke Geotehnika koja izvodi radove. Uz njih je o stanju radova i razlozima kašnjenja cjelokupne sanacije govorio i glavni nadzorni inženjer iz tvrtke Ingolab Velimir Pavlic. U ovoj prigodi Mario Medved uputio je ispriku građanima.
– Koristim priliku ponovo se ispričati našim građanima zbog stvaranja većih prometnih gužvi na području Grada Čakovca uzrokovanih kašnjenjem radova na sanaciji nadvožnjaka. Siguran sam de će nadvožnjak, nakon što bude kompletno obnovljen iduće godine, biti jedan posve novi objekat te u prometnom smislu žila kucavica našeg rada. Uz adekvatno održavanje, biti će siguran za prometovanje sljedećih 50 godina, poručio je Medved. Tehnički direktor tvrtke Geotehnika Danijel Jurakić kao glavni razlog kašnjenja naveo je potrebu za izvođenjem dodatnih radova u odnosu na ugovorene, a govorio je i o tome zašto je na gradilištu povremeno bilo manje radnika.
– Što se tiče tempa radova oni su izvođeni tako da se zadovolje svi projektni uvjeti. Na početku radova smo, u jednom trenutku, imali manji broj djelatnika, jer smo smatrali da nećemo ugroziti ugovoreni rok. Tijekom izvođenja radova pojavile su se dodatne okolnosti i potreba za dodatnim radovima, poput ojačanja naglavnica i zamjene ležajeva, što je bio glavni uzrok produžetka radova. Ovisno o vremenskim uvjetima sada slijedi završetak kompletne kolničke konstrukcije, odnosno izvođenje hidroizolacije i asfaltnog zastora. Treću fazu nastavljamo radovima uglavnom na donjem ustroju objekta, a ugovorom je predviđeno da ih završimo do kraja siječnja, rekao je Jurakić. Glavni nadzorni inženjer Velimir Pavlic iz tvrtke “Ingolab” novinarima je detaljno prezentirao projekt obnove.
– Važno je naglasiti da se radila trajnosna sanacija, a ne i konstrukcijska, jer se vidjelo da s konstrukcijom nema problema, ali se njenim otvaranjem pokazalo da nema one armature koja mora biti ugrađena, da je ona u lošem stanju i da sanacija mora biti jača i zahtjevnija, odnosno da moramo prijeći na model statičke sanacije. Posebno je loša situacija bila s naglavnim gredama iznad stupova. Većina njih bila je u jako lošem stanju zbog prodora vode uslijed neodržavanja nadvožnjaka. Oborinske vode su prodirale kroz most, nagrizale naglavnice i jedino rješenje je bilo da ih dubinski saniramo, objasnio je Pavlic.
Podsjetimo, kompletna vrijednost sanacije nadvožnjaka iznosi oko 16 milijuna kuna. Pred završetkom su prve dvije faze radova u sklopu kojih je provedena sanacija gornjeg ustroja, izvedena kompletno nova odvodnja i zamjena ležajeva te su uređene ograde i pješačke staze. Vrijednost tih radova je gotovo 5 milijuna što je financirano iz gradskog proračuna.
U tijeku je i treća faza obnove čija je vrijednost 4,7 milijuna kuna, a njeno, kao i financiranje četvrte faze s iznosom od 6,8 milijuna kuna, preuzele su Hrvatske ceste. U tijeku je i postupak javne nabave za 4. fazu koja obuhvaća kompletnu sanaciju sjeverne i južne rampe sa stupovima i stubištima, a vrijednost radova procijenjena je na 7 milijuna kuna.
U gradskom proračunu za iduću godinu osigurano je dodatnih 2,5 milijuna kuna za kružni tok koji će se izgraditi na spoju sjeverne rampe nadvožnjaka s Vukovarskom i Nazorovom ulicom. Radovi 4. faze, a usporedno s time i radovi na novom kružnom toku, trebali bi započeti u ožujku, kada će se nadvožnjak ponovo u potpunosti zatvoriti na nekoliko tjedana. Na naše pitanje, zamjenik gradonačelnika Mario Medved potvrdio je da će se barem jedna prometna traka nadvožnjaka otvoriti za promet osobnih vozila 23. prosinca. Također je rekao da će Grad Čakovec izvođaču radova uvažiti kašnjenje nastalo zbog opravdanih dodatnih radova, ali će za sve ono što se, temeljem izvješća nadzornog inženjera, pokaže neopravdanim tražiti penalizaciju prema ugovoru.
Nakon svega ostaje dojam da se prezentacijom poput današnje i ranije moglo izbjeći nezadovoljstvo i kritike građana. Prema viđenom možemo reći da je nadvožnjak uistinu bio posve zapušten i, praktički od izgradnje, uopće nije održavan. Osim toga i u vrijeme kada je projektiran koristile su se norme koje čak ni tada više nisu bile na snazi, a usporedi li se tadašnji promet sa današnjim ne treba ni govoriti koliko je bio preopterećen. Sve to rezultiralo je katastrofalnim stanjem objekta i sva je sreća da se napokon pristupilo sanaciji, jer tko zna kako je sve moglo završiti da se dulje čekalo. Činjenica je, međutim, da su prve dvije faze radova trebale biti završene početkom rujna. Svi problemi koje smo naveli uočeni su u tom razdoblju i nejasno je zbog čega građanima nije na vrijeme i detaljno prezentirana stvarna situacija, jer bi, zasigurno, imalo puno više razumijevanja za nastalo kašnjenje. Ovako, s minimumom službenih informacija lako je stvorena podloga za razne špekulacije od onih da bi graditelji Pelješkog mosta ili varaždinskog nadvožnjaka to riješili za nekoliko dana do crnih slutnji da se nadvožnjak treba srušiti.
Dodamo li tome svakodnevni prometni kaos koji, u izostanku alternativnih prometnih rješenja, vlada na čakovečkim ulicama i u ovo predblagdansko vrijeme, ne trebaju čuditi žestoke reakcije i komentari građana.
Nadajmo se, zato, da će najavljeni događaji poput “otvaranja pola čakovečkog nadvožnjaka uz besplatni vatromet” ostati samo dobra šala i da će promet preko nadvožnjaka uistinu krenuti 23. prosinca, makar i jednom prometnom trakom.