A. Šestan: Više se pozornosti počelo posvećivati domaćoj proizvodnji

Gospodarstvo je od ožujka do lipnja bilo 1,2 posto jače i brže nego u istom razdoblju lani, a takav rast može se protumačiti kao postojanu bazu za optimizam i kao konačni zaokret. Evo što kažu poduzetnici:

Direktor Podravke Zvonimir Mršić:

– Podravka je imala rast prodaje i na domaćem i na inozemnim tržištima. Osjetimo rast kupovne moći domaćih potrošača koji su više kupovali, ali smo orijentirani na izvoz jer vidimo da regija nije dovoljna za organski rast Podravke. Dobar rezultat donekle nam je umanjen zbog deprecijacije valuta zemalja srednje Europe, ali to nas ne obeshrabruje, nego ćemo i dalje alocirati više sredstava za širenje izvoza.

Direktor Lipik Glasa Danijel Zadjelović:

– U našoj tvrtki još nema povećanja plaća povezanog s rastom BDP-a jer je riječ o prekratkom razdoblju. No sigurno je da mi u posljednjih godinu dana osjećamo rast i veću potražnju za našim proizvodima i moram priznati da je situacija generalno bolja nego što je bila – kaže direktor Lipik Glasa Danijel Zadjelović. U lipičkoj tvornici stakla, specijaliziranoj za proizvodnju vjetrobranskih stakala za automobile, nisu dobili nikakve državne poticaje, ali su im ipak smanjeni razni parafiskalni nameti, poput naknada za šume.

Sve je to, kažu, još simbolično, ali ipak ide nabolje. Ističu i kako ove godine imaju desetak posto veći rast prihoda od planiranog i kako će im ova godina biti izuzetno dobra. Stopostotni su izvoznici tako da se u njihovu poslovanju direktno osjeća oporavak gospodarstva u svijetu, osobito EU, jer su njihovi kupci uglavnom proizvođači automobila u EU. – Pozitivni statistički pokazatelji reflektirali su se na našu tvrtku. Mislim da privatni sektor vuče državu iz krize, dok javni sektor i državna poduzeća nisu napravili sve što je potrebno – ističe Zadjelović.

Alojzije Šestan, direktor tvrtke Šestan-Busch iz Preloga:

– Ministarstva su počela više pozornosti posvećivati domaćoj proizvodnji, što dovodi i do pojačanog zapošljavanja, a rezultat je rast BDP-a. Naravno, tu je i turizam koji je bilježio odlične rezultate – kaže Alojzije Šestan, direktor tvrtke Šestan-Busch iz Preloga, koja proizvodi vojne kacige, i predsjednik Zajednice proizvođača sredstava posebne namjene pri HGK.

– Neke države, kad troše proračunski novac, preferiraju domaće proizvođače jer znaju da time potiču zapošljavanje. Imam osjećaj da i naša država kreće tim putem – ističe Šestan. Dodaje da se rast BDP-a može gledati i kroz prizmu skorih izbora jer država tada obično pušta novac za razne investicije.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije