Nekako je prošlo u tišini da je, s novim Zakonom o zaštiti potrošača, trgovcima opet omogućeno da naplaćuju plastične vrećice sa svojim logom, što im je stari zakon zabranjivao.
Tako, izlazeći iz trgovina, ponovno izgledamo kao hodajuće reklame – osim ako u kupnju ne idemo sa svojim, platnenim vrećicama, javlja HRT. No, teško da ćemo iz trgovine izaći bez vrećice koju prema starom zakonu trgovci sa svojim logom nisu smjeli naplatiti. Taj je dio izbačen iz novog zakona i vrećice s logom po novome smiju se naplaćivati.
Udruge za zaštitu potrošača bunile su se u javnoj raspravi, ali ništa od toga. Sada po tome nismo ništa drukčiji od ostatka Europske unije. Diljem Europe uobičajena je praksa da se vrećice s logom naplaćuju. Stoga ne začuđuje da su strani trgovački lanci prvi u Hrvatskoj počeli s naplaćivanjem plastičnih vrećica s logom, i to po 99 lipa.
Namjera prethodnog zakona bila je zaštita okoliša smanjivanjem broja vrećica, no to se nije dogodillo. Broj vrećica ostao je otprilike isti. Nažalost, ni ovom promjenom zakona neće se smanjiti broj vrećica, samo će se na njima mnogo bolje vidjeti logo trgovca. Mnogi potrošači ogorčeni su takvim Zakonom.
Čitateljica nam kaže da ne želi biti hodajuća reklama. – Jako sam se iznenadila neki dan kada su mi u jednoj čakovečkoj trgovini naplatili 50 lipa za vrećicu s logom. Na moj upit zašto – odgovorili su da to rade od 1. veljače ove godine. Baš sam bila ljuta jer u ovim teškim vremenima, kada je sve skupo, još moram platiti njima kako bi ih reklamirala – poručila je.
Poznato je da plastične vrećice, osim za budžet veliki su problem i za okoliš, ona najtanja razgrađuje se oko 100 godina. Samo u Europi svake godine na otpadu ih završi 8 milijardi. Zato bi bilo dobro nabaviti platnenu vrećicu i uvijek je imati sa sobom.