Vinske kuće Jakopić i Tomšić izvezle vina u Kinu

>> Povijesni dan: Vinske kuće Jakopić i Tomšić izvezle vina u Kinu

Za međimursko gospodarstvo, a poglavito za vinarstvo i Vinske kuće Alojza Tomšića iz Železne Gore i Branimira Jakopića iz Orehovčaka, 1. travnja 2015. godine povijesni je dan.

Toga dana, kojeg mnogi uzimaju kao zezanciju, za međimursko vinarstvo nastupilo je vrlo ozbiljno i značajno vrijeme kao i trenutak, jer su ove dvije cijenjene Vinske kuće svoja fina vina poslala, odnosno izvezla u nama daleku, ali prijateljsku Kinu.

Prvo, rano ujutro, u kamion tvrtke Maring iz Nedelišća utovareno je 1.800 boca vina obitelji Jakopić, a potom i 900 boca vina obitelji Tomšić. Vino je kamionima prevezeno u riječku luku, odakle će brodom prema Kini. Jakopićeva graševina i pušipel za krajnje odrediše imaju Peking, a Tomšićev cabernet sauvigno pak Šangaj.

Kinezi su za međimurska vina saznali boraveći u spomenutim vinskim kućama, gdje su im se odabrana vina izuzetno svidjela. I Jakopić i Tomšić, kažu kako nije riječ o klasičnom količinskom izvozu, nego izvozu po odabiru kupca, što im donosi sigurno plaćanje i moguć daljnji izvoz. Zasluge u ovom poslu pripadaju i Matiji Posavcu, međimurskom županu.

Branimir Jakopić, kaže kako su Kinezi došli posjetiti Međimursku županiju i potom Restoran Terbotz, gdje su kušali njihova jela i vina, a posebno su im se svidjeli pušipel i graševina. Izrazili su želju da im se odabrana vina dopreme u Peking, a potom je uslijedio postupak za izvoz i 1. travnja vina su konačno krenula u Kinu.

Graševina je kvalitetno vino redovne berbe 2013. i sadrži 11,5 posto alkohola. Pušipel je oznake classic, berbe 2012. i sadrži 14,2 posto alkohola.

Tomšić pak je do Kineza došao posredstvom tvrtke “Maring” koju su na povratku sa sajma u Njemačkoj pohodili poslovni ljudi iz Kine, koje je vlasnik “Maringa” doveo na degustaciju u Tomšićev podrum. Kinezi su se doslovce zaljubili u cabernet sauvignon, uslijedile su narudžbe i u Kinu su krenule dvije pošiljke ovog kvalitetnog vina berbe 2012. koje sadrži 12,7 posto alkohola.

Alojz Tomšić, kaže kako je došlo vrijeme okretanja i drugim tržištima. Veli, kako je lijepo i dobro prodati vino kod kuće, ali je sve upitnija naplata, što u poslu s Kinezima nije problem. Tomšić naglašava kako treba iz takozvanih 3. zemalja privući što više kupaca i novca, a u primjeru Kine, kaže kako oni od nas ne žele ogromne količine nego kakvoću, koju međimurska vina imaju.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije