Za međimursko gospodarstvo, a poglavito za vinarstvo i Vinske kuće Alojza Tomšića iz Železne Gore i Branimira Jakopića iz Orehovčaka, 1. travnja 2015. godine povijesni je dan.
Toga dana, kojeg mnogi uzimaju kao zezanciju, za međimursko vinarstvo nastupilo je vrlo ozbiljno i značajno vrijeme kao i trenutak, jer su ove dvije cijenjene Vinske kuće svoja fina vina poslala, odnosno izvezla u nama daleku, ali prijateljsku Kinu.
Prvo, rano ujutro, u kamion tvrtke Maring iz Nedelišća utovareno je 1.800 boca vina obitelji Jakopić, a potom i 900 boca vina obitelji Tomšić. Vino je kamionima prevezeno u riječku luku, odakle će brodom prema Kini. Jakopićeva graševina i pušipel za krajnje odrediše imaju Peking, a Tomšićev cabernet sauvigno pak Šangaj.
Kinezi su za međimurska vina saznali boraveći u spomenutim vinskim kućama, gdje su im se odabrana vina izuzetno svidjela. I Jakopić i Tomšić, kažu kako nije riječ o klasičnom količinskom izvozu, nego izvozu po odabiru kupca, što im donosi sigurno plaćanje i moguć daljnji izvoz. Zasluge u ovom poslu pripadaju i Matiji Posavcu, međimurskom županu.
Branimir Jakopić, kaže kako su Kinezi došli posjetiti Međimursku županiju i potom Restoran Terbotz, gdje su kušali njihova jela i vina, a posebno su im se svidjeli pušipel i graševina. Izrazili su želju da im se odabrana vina dopreme u Peking, a potom je uslijedio postupak za izvoz i 1. travnja vina su konačno krenula u Kinu.
Graševina je kvalitetno vino redovne berbe 2013. i sadrži 11,5 posto alkohola. Pušipel je oznake classic, berbe 2012. i sadrži 14,2 posto alkohola.
Tomšić pak je do Kineza došao posredstvom tvrtke “Maring” koju su na povratku sa sajma u Njemačkoj pohodili poslovni ljudi iz Kine, koje je vlasnik “Maringa” doveo na degustaciju u Tomšićev podrum. Kinezi su se doslovce zaljubili u cabernet sauvignon, uslijedile su narudžbe i u Kinu su krenule dvije pošiljke ovog kvalitetnog vina berbe 2012. koje sadrži 12,7 posto alkohola.
Alojz Tomšić, kaže kako je došlo vrijeme okretanja i drugim tržištima. Veli, kako je lijepo i dobro prodati vino kod kuće, ali je sve upitnija naplata, što u poslu s Kinezima nije problem. Tomšić naglašava kako treba iz takozvanih 3. zemalja privući što više kupaca i novca, a u primjeru Kine, kaže kako oni od nas ne žele ogromne količine nego kakvoću, koju međimurska vina imaju.