Šteta što nema i drugih jer bi se i njima sigurno isplatilo. Treba ići okolo i nuditi, sjedenjem kod kuće ništa se ne postiže –poručuje iz Abu Dhabija Alojzije Šestan, direktor i suvlasnik tvrtke Šestan-Busch, koji je na najvećem sajmu vojne i obrambene industrije International Defence Exhibition and Conference IDEX 2015. u glavnom gradu Ujedinjenih Arapskih Emirata upravo dogovorio potencijalne narudžbe vrijedne između 12 i 14 milijuna eura.
Isplati se svima
Ugovore, naravno, još treba potpisati. No posao koji podrazumijeva čak 100.000 kaciga po kojima je ova tvrtka nadaleko poznata u Prelogu bi trebao zaposliti i treću smjenu, a možda i u tvornici u Češkoj s obzirom na to da se čekaju još neki potpisi ugovora. Šestan kaže kako je u UAE proteklih 15 godina prodao već 100.000 komada kaciga dok sadašnja narudžba, koja je na njegov štand dovela i princa Abu Dhabija Mohammeda Bin Zayed Al Nahyana te tamošnjeg ministra obrane, kojemu se pridružio i hrvatski Ante Kotromanović, podrazumijeva oko 50.000 komada.
U vezi s tim Šestan je potpisao i ugovor o zastupanju i tajnosti podataka, dok će ostatak kaciga u Tursku, Bangladeš te u Afriku. Sve to rezultat je konstantnog izlaganja na sajmovima, objašnjava Šestan, s kojim je na zajedničkom štandu izlagalo samo nekoliko od 40 hrvatskih tvrtki iz sektora – Agencija Alan s programom HS-produkta (naoružanje) i Inkopa s vojnim čizmama uz sufinanciranje HGK-a, dok DOK-ING izlaže posebno. Direktorica Sektora za industriju HGK Tajana Kesić Šapić stoga je uime HGK već sada s tvrtkama odabrala i najbolje i najpovoljnije pozicije za buduće sajmove, čak i za IDEX Abu Dhabi 2017.
2800 izlagača
IDEX je jedina međunarodna izložba iz sektora naoružanja i vojne opreme na području MENA regije koja svake druge godine predstavlja najnovije tehnologije iz područja vojne industrije i obrane, od kopna, mora i zraka.
– Na ovogodišnjoj izložbi više od 2800 izlagača iz 59 zemalja ispunilo je 12 hala na površini od 133.000 četvornih metara, no što je najvažnije, hrvatske tvrtke na njemu su sve značajni predstavnik za čijim se proizvodima na svjetskom tržištu potražnja iz godinu u godinu povećava – kazala je Kesić Šapić.