Nenad Hranilović: “Osigurali smo kvalitetnu i učinkovitu opskrbu plinom”

Pred nama je nova sezona grijanja iako se još nije zahuktala zbog natprosječnih temperatura, a s njom i povećana potrošnja plina, energenta s kojim pretežni broj kućanstava na području Međimurske županije grije svoje domove, dok ga poduzeća koriste za grijanje poslovnih prostora ili u njihovoj djelatnosti.

Danas (četvrtak, 4. prosinca) održava se i svečana akademija u Centru za kulturu u Čakovcu povodom 40 godina plina u Međimurju i 20 godina tvrtke MEĐIMURJE-PLIN. Tim povodom razgovarali smo o plinskom gospodarenju u intervjuu s direktorom Međimurje plina Nenadom Hranilovićem.

eMedjimurje.hr: Pred nama je sezona grijanja koja se još nije zahuktala zbog natprosječnih temperatura. Kako se Međimurje plin pripremio za novu sezonu?

Moram istaknuti da je MEĐIMURJE-PLIN osigurao sve preduvjete za sigurnu, pouzdanu, kvalitetnu i učinkovitu opskrbu plinom naših kupaca u Međimurskoj županiji, kao i izvan Međimurja za sve kupce koje opskrbljujemo plinom na ostalim distributivnim područjima u Republici Hrvatskoj. Dakle, kupili smo dovoljne količine plina, osigurali sigurnu opskrbu, odnosno s naše strane ispunili sve preduvjete, tako da bi opskrba plinom trebala biti sigurna.

eMedjimurje.hr: Ono što najviše zanima građane je cijena plina i način obračuna. Možete li čitateljima pojasniti na koji se način obračunava potrošnja i dobiva konačan iznos za uplatu?

Uvodno bih istaknuo da je mjerna jedinica kWh u primjeni od 1.1.2012. godine. Tako da već treću godinu građani plin plaćaju po cijeni izraženoj u kn/kWh, odnosno plaćaju energiju utrošenog plina. S jedne strane, ta odluka Vlade RH je rezultat usklađenja hrvatskog zakonodavstva na području plinske zakonske regulative sa zakonodavstvom Europske unije, a drugim dijelom da se utrošeni plin obračunava kroz energiju.

Kao što znate, količina plina mjeri se i očitava u m³, te se množi sa iznosom ogrjevne vrijednosti isporučenog plina koja se utvrđuje ispitivanjem kvalitete plina, na način da tvrtka PLINACRO kao operator transportnog sustava dva puta mjesečno vrši uzorkovanje plina, što dostavlja u ovlašteni laboratorij koji radi analizu plina.

Predmetne analize plina PLINACRO dostavlja MEĐIMURJE-PLINU i temelj su za utvrđivanje donje ogrjevne vrijednosti plina. Isto tako, podsjećam da su od 1.1.2014. godine u primjeni faktor korekcije prema temperaturi za obračunska mjerna mjesta koja se nalaze izvan građevine, kao i faktor korekcije prema tlaku koji je specifičan za naše distributivno područje, odnosno našu nadmorsku visinu. Na tako utvrđenu energiju isporučenog plina primjenjuje se regulirana cijena određena od Hrvatske energetske regulatorne agencije.

eMedjimurje.hr: Imaju li se razloga građani pribojavati većih računa radi mogućeg poskupljenja?

Kao što sam prije rekao, cijena plina za opskrbu kućanstva kao reguliranu djelatnost određena je od strane HERA-e koja prati naš rad. Cijena je za ovu godinu definirana Metodologijom utvrđivanja iznosa tarifnih stavki za javnu uslugu opskrbe plinom i zajamčenu opskrbu, koju je donijela HERA-e početkom godine i u okviru ovog regulacijskog razdoblja od četiri godine veća odstupanja od sadašnje cijene se ne očekuju.

No, bilo kakva zakonska promjena nekih od elementa cijene može dovesti do promjene cijene, na što MEĐIMURJE-PLIN nema utjecaja jer, ponavljam, predmetnom Metodologijom cijena je za kućanstvo određena za razdoblje do 31. prosinca 2014. godine, a istu će i nadalje, do 31. ožujka 2017. godine, određivati Hrvatska energetska regulatorna agencija svojom odlukom.

eMedjimurje.hr: Međimurje plin ima više od 26 tisuća potrošača. Broj priključaka se ne smanjuje, ali se smanjuje potrošnja. Kakva su očekivanja u ovoj sezoni? Kako rješavate naplatu računa?

Broj priključaka se svake godine nešto poveća, no u znatno manjoj mjeri nego ranijih godina. Jedan od razloga je to što je plinofikacija Međimurja završena te je veći dio stanovništva već priključen na plin, a drugi je razlog smanjena privredna i gospodarska aktivnost, pa nema puno novih gospodarskih niti stambenih priključaka.

MEĐIMURJE-PLIN opskrbljuje plinom više od 30 000 mjernih mjesta krajnjih kupaca, uključujući i poduzetništvo i kućanstva, i u tom kontekstu možemo reći da lagano povećanje novih mjesta opskrbe konstantno postoji. Ono što utječe na smanjenje potrošnje plina su klimatske promjene, odnosno natprosječno tople zime.

Što se tiče naplate, na naplati kontinuirano radimo, ali moram napomenuti da MEĐIMURJE-PLIN izlazi u susret svojim kupcima na način da pokušavamo pronaći zajednički model oko naplate postojećeg duga, no svakako očekujemo da se svi dugovi podmire obzirom da i moramo svoje obveze prema dobavljačima podmiriti na vrijeme.

eMedjimurje.hr: Koja i kolika su bila ulaganja u 2014. godini?

Prema obvezama iz koncesijskog ugovora s Međimurskom županijom i donijetim planovima svake godine ulažemo u rekonstrukciju i izgradnju plinovoda, a okviri toga su prosječno oko 4 milijuna kuna godišnje za rekonstrukcije, te oko 1 milijun kuna za izgradnju, što u pravilu u većoj mjeri kroz godine izvršavamo.

Od kraja 2011., te intenzivnije 2012. godine tržište plina se počelo liberalizirati, u čemu smo aktivno sudjelovali, pa možemo reći da smo već dobre tri godine prisutni na tržištu plina u pogledu poduzetništva, znači kupaca izvan kategorije kućanstva, te su naše aktivnosti u tom razdoblju, kao i sada, usredotočene na stvaranje što boljih preduvjeta za sudjelovanje na tržištu.

Moram napomenuti da su i dobri poslovni rezultati MEĐIMURJE-PLINA proistekli zbog te tržišne djelatnosti, prodaje plina poduzetništvu gotovo na svim distributivnim područjima u Republici Hrvatskoj. Prodaju plina bilježimo na više od 600 mjernih mjesta izvan Međimurja, naša referenta lista su KBC Dubrava, KBC Rebro, KBC Zagreb, Dječja bolnica, HNB, fakulteti, čitav niz osnovnih škola, dječjih vrtića, gradova i općina na području RH.

eMedjimurje.hr: Što smatrate da je akutno u plinskom gospodarstvu i što treba hitno promijeniti?

Ako povežemo situaciju oko Ukrajine i Rusije s plinskim gospodarstvom općenito, dalje ne moramo tražiti odgovor na Vaše pitanje, tako da je u posljednje vrijeme sve usredotočeno na stvaranje veće neovisnosti Europske unije o ruskom plinskom. Činjenica je da Hrvatska ima oko 70% plina iz vlastite proizvodnje, te smo u tom dijelu u prednosti u odnosu na ostale zemlje.

Ono što bih htio još naglasiti, možemo to nazvati aktualno, je potreba da se još poradi na plinskoj zakonskoj regulativni kako bi ona u potpunosti mogla pratiti zahtjeve liberaliziranog tržišta plina.

eMedjimurje.hr: Na početku svake sezone upućujemo apel građanima da vode brigu o stanju plinskih trošila i ispravnosti dimnjaka kako bi se izbjegle neželjene situacije.

Vjerujem da su građani svjesni te činjenice, ali koristim svaku priliku, pa i ovu, da svim korisnicima plina kao energenta naglasim veliku važnost vođenja brige o trošilima i dimnjacima, odnosno o potrebni servisiranja istih.

Ukoliko dođe do bilo kakvih problema ili sumnji, naša dežurna služba je 24 sata na raspolaganju da pruži pomoć, otkloni kvar ili isključi plin ako je to nužno, pa pozivam građane da nam se uvijek obrate.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije