Od uvođenja fiskalnih blagajni brojni potrošači su se počeli žaliti i tražiti savjete u Društvu za zaštitu potrošača Međimurja jer im trgovci ne žele primiti neispravan proizvod nazad ili ako su ispunjeni uvjeti vratiti novac, jer se to navodno nekakvim izmjenama i dopunama zakona o zaštiti potrošača od 1. siječnja 2013. više ne može vratiti zbog fiskalizacije.
Kako ne bi davali nepotpune ili možebitno krive informacije potrošačima, u Društvu za zaštitu potrošača Međimurja zatražili su tumačenje resornog ministarstva (Odjela za zaštitu potrošača). Glede pravovremenog i potpunog informiranja potrošača pojašnjenje Odjela za zaštitu potrošača Ministarstva gospodarstva prenosimo u cijelosti:
“Novim izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača nije ni na koji način ograničeno pravo potrošača u slučaju materijalnih nedostataka. Dakle, sukladno članku 5. stavku 2. Zakona o zaštiti potrošača (Narodne Novine broj 79/07, 125/07, 79/09, 89/09, 133/09, 78/12, 56/13), u slučaju materijalnog nedostatka na proizvodu na odnose potrošača i trgovca i dalje se primjenjuju odredbe Zakona o obveznim odnosima o odgovornosti za materijalne nedostatke stvari te je u skladu s tim odredbama trgovac dužan prema izboru potrošača ukloniti nedostatak na proizvodu, predati drugi proizvod bez nedostatka, sniziti cijenu ili vratiti plaćeni iznos za proizvod, te ispuniti i druge obveze propisane tim odredbama.
Što se tiče samog postupka fiskalizacije, nema nikakve zapreke da se račun za vraćeni proizvod stornira. Naime, kako se u smislu odredbi čl. 24 Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (Narodne Novine broj 133/12), sve obveze propisane za izdavanje računa odgovarajući primjenjuju i kod izdavanja računa za storniranje računa (sadržaj, broj), to konkretno znači da je potrebno fiskalizirati 2 dokumenta: prvi račun i račun za storniranje računa. Pri tome svaki dokument ima svoj (novi) redni broj računa, sukladno pravilima slijednosti koji se utvrđuje internim aktom prodavatelja.”