
Evo gdje su ignorirali bojkot trgovina, donosimo cijelu tablicu
Dok se Hrvatska još uvijek oporavlja od bojkota trgovina koji je održan 31. siječnja 2025. godine, podaci fiskalizacije otkrivaju zanimljive brojke za prvi bojkot koji je održan 24. siječnja. Većina općina i gradova u Hrvatskoj zabilježila je pad potrošnje, no jedan podatak posebno odskače.
Jedna naša, međimurska općina jedina nije podržala bojkot, a potrošnja im je čak i narasla!
Općina Goričan
Naime, prema službenim podacima, dok su trgovine u većini Hrvatske osjetile značajan pad prometa, općina Goričan je jedinstven slučaj – potrošnja im je 24. siječnja porasla za 1,25 posto u odnosu na tjedan ranije.
Ovi podaci sugeriraju da mještani te općine nisu u značajnom broju sudjelovali u akciji bojkota. Dok su trgovački centri u drugim dijelovima Hrvatske ostali prazni, ovdje su, čini se, nastavili s uobičajenom kupnjom. Postavlja se pitanje – je li riječ o slaboj informiranosti, nedostatku interesa ili nekom drugom faktoru?
S nestrpljenjem očekujemo nove brojke jer bit će ih ponovno zanimljivo analizirati.
Bojkot u Hrvatskoj
Podsjetimo, bojkot kupovine protiv visokih cijena prehrambenih proizvoda započeo je u Hrvatskoj, ali se brzo proširio i na susjedne zemlje poput Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Srbije i Sjeverne Makedonije. Cilj akcije bio je poslati snažnu poruku trgovačkim lancima i vlastima o nužnosti snižavanja cijena osnovnih namirnica.
S obzirom na to da su potrošački bojkoti sve češći, ostaje za vidjeti hoće li ova općina i u budućim akcijama ostati izuzetak ili će se pridružiti ostatku Hrvatske u ovoj borbi protiv visokih cijena.
Tablicu sa podacima za sve općine, gradove i županije možete pogledati na ovom LINKU.
Reakcije javnosti i trgovaca
Trgovci su različito reagirali na bojkot. Neki trgovački lanci su pokušali privući kupce posebnim popustima, dok su drugi tek nakon bojkota počeli razmatrati snižavanje cijena određenih proizvoda. Potrošači su, s druge strane, podijeljeni – dok jedni smatraju da su ovakve akcije jedini način borbe protiv rasta cijena, drugi su skeptični i vjeruju da dugoročnih efekata neće biti.
Hoće li biti novih akcija?
S obzirom na učinak bojkota, društvene mreže i građanske inicijative već najavljuju nove akcije. Pitanje koje ostaje jest – hoće li ovaj oblik otpora trgovcima dugoročno donijeti rezultate ili će se, kao i mnoge inicijative prije, brzo zaboraviti? Također, hoće li građani iz općina koje nisu sudjelovale promijeniti svoj stav u budućim bojkotima?
S obzirom na to da su potrošački bojkoti sve češći, ostaje za vidjeti hoće li ova općina i u budućim akcijama ostati izuzetak ili će se pridružiti ostatku Hrvatske u ovoj borbi protiv visokih cijena.