UDAR NA GRAĐANE Cestarine poskupljuju od 1. travnja

Vlada je na sjednici donijela odluku o prihvaćanju Poslovnog i financijskog restrukturiranja cestovnog sektora, a kao uvod u reformu cestovnog sustava predviđeno je povećanje cijena cestarina na autocestama kojima upravljaju Hrvatske autoceste (HAC) za 5 posto.

Pojašnjavajući takvu odluku, resorni ministar Oleg Butković podsjetio je da hrvatski cestovni sektor karakterizira visoka zaduženost i nemogućnost otplate kreditnih obveza.

“Ukupna zaduženost sektora iznosi 5,2 milijarde eura ili približno 39 milijardi kuna, od čega samo ove godine na naplatu dolazi 1,14 milijardi eura ili 7,8 milijardi kuna. Ukupni dug ovog sektora čini nešto više od 13,5 posto ukupnog javnog duga države.

Uz postojeće prihode, koji su u 2016. prema 2015. rasli za 7 posto, nije moguće isplaćivati kreditne obveze idućih 5 godina”, kazao je Butković, ističući da se restrukturiranjem 13,5 posto ukupnog duga države stvaraju i uvjeti ukupne fiskalne konsolidacije i makroekonomske stabilnosti države.

Objasnio je kako se tom modelu restrukturiranja pristupilo da bi se izbjeglo koncesioniranje ili privatizacija autocesta, kao i nekontrolirano povećanje cijena cestarina od privatnih koncesionara.

Reformu će, podsjetio je, podržati i Svjetska banka izdavanjem jamstva koje će Hrvatska koristiti prilikom refinanciranja ili reprogramiranja duga cestovnog sektora.

Butković je kazao da je reforma podijeljena u tri područja. Prvo je upravljanje sektorom, drugo je planiranje, financiranje i provedba investicija, a treće je upravljanja i poslovanje poduzeća.

“Osnovni cilj reforme jest dugoročna stabilnost cestovnog sektora, što će se postići ograničavanjem budućih zaduživanja, optimizacijom poslovanja cestovnih tvrtki te povećanjem prihoda, sigurnosti prometa i ekoloških standarda cestovnog sektora te standardizacijom planiranja investicija te održavanja na svim razinama cestovnog sektora, od autocesta, državnih i županijskih cesta do ostalih cesta”, istaknuo je.

Reforma će se najvećim dijelom provesti u 2017. i 2018. godini, a cjelokupna bi reforma trebala biti dovršena 2020. godine, implementacijom novog, unaprijeđenog sustava naplate cestarina.

“No”, najavio je Butković, “restrukturiranju ovog sektora prethodi usklađenje cijena cestarina HAC-a s cijenama cestarine ARZ-a za 5 posto, od 1. travnja ove godine, čime će cestarina nacionalnih koncesionara i dalje biti približno 15 posto niža od cestarina privatnih koncesionira”.

Reforma predviđa i spajanje HAC-a, HAC-ONC-a i “Autoceste Rijeka – Zagreb (ARZ), ali i sezonsko povećanje cijena cestarina.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije