Ako razmišljate o cjelogodišnjim gumama, imajte na umu da one nisu dizajnirane za dubok snijeg, led i hladno vrijeme (ispod 7 stupnjeva)
Prema Odluci o obveznoj uporabi zimske opreme na zimskim dionicama javnih cesta u Republici Hrvatskoj, od 15. studenog pa sve do 15. travnja propisana je obveza korištenja zimske opreme.
Kako je rečeno danas na koordinaciji rada Zimske službe, na području Međimurske županije, to se odnosi na dionice autocestu A4 (G. P. Goričan (granica Rep. Mađarske) – Varaždin – Zagreb (čvorište Ivanja Reka, A3), državnu cestu DC3 (G. P. Goričan (gr. R. Mađarske) – Čakovec – Varaždin – Breznički Hum – Zagreb – Karlovac – Rijeka (D8), na državnu cestu DC208 (G. P. Trnovec (gr. R. Slovenije) – Nedelišće (D3)) te na državnu cestu DC209 (G. P. Mursko Središće (gr. R. Slovenije) – Šenkovec – Čakovec (D3).
Cjelogodišnje gume ne funkcioniraju dobro na hladnoći
Žaneta Žilić, predstavnica Ministarstva mora, prometa i infrastrukture (Inspekcija cesta), posebno je naglasila korištenje ispravne zimske opreme, ali i sve veću pojavu cjelogodišnjih guma. “Gume za sva godišnja doba dobre su za svakodnevna putovanja na posao. Ali ako su, kao kod nas, zime hladne i postoji mogućnost snježnih padalina, ipak treba koristiti zimsku opremu”, navela je Žinić. Prema uputama većine prodavača guma, cjelogodišnje gume odlično se snalaze na kiši i golom kolniku tijekom cijele godine. No one nisu dizajnirane za dubok snijeg, led i hladno vrijeme (temperature ispod 7º C).
Pazite da imate odgovarajuće pneumatike!
Na upute Žanete Žilić, nadovezala se i Alenka Hošnjak, voditeljica poslova Prometne policije pri PUM-u: “Zimski uvjeti na cesti su takvi uvjeti kada je kolnik prekriven snijegom ili kada je na kolniku poledica. Za vrijeme zimskih uvjeta na cestama zabranjen je promet motornim vozilima koja nemaju zimsku opremu, teretnim automobilima s priključnim vozilom.
Pod zimskom opremom motornih vozila kategorije M i N čija najveća dopuštena masa nije veća od 3.5 t, podrazumijevaju se zimski pneumatici (M+S, M.S., M&S ili 3PMSF) na svim kotačima ili ljetni pneumatici s najmanjom dubinom profila od 4 mm na svim kotačima i s lancima za snijeg ili uređajima namijenjenim za povećanje učinka prianjanja kotača za površinu po kojoj se motorno vozilo kreće, koji se postavljaju na pogonske kotače.
Pod zimskom opremom motornih vozila kategorije M i N čija je najveća dopuštena masa veća od 3,5 t smatraju se zimski pneumatici (M+S, M.S., M&S ili 3PMSF) na pogonskim kotačima ili lanci za snijeg ili uređaji namijenjeni za povećanje učinka prianjanja kotača za površinu po kojoj se motorno vozilo kreće, koji se postavljaju na pogonske kotače.
Zimskom opremom autobusa smatraju se zimski pneumatici (M+S, M.S., M&S ili 3PMSF) na pogonskim kotačima ili lanci za snijeg ili uređaji namijenjeni za povećanje učinka prianjanja kotača za površinu po kojoj se motorno vozilo kreće, koji se ostavljaju na pogonske kotače.
Dubina utora pneumatika po gaznoj površini mora biti viša od tvornički dopuštene dubine označene TWI oznakama, odnosno ako iste ne postoje, najmanja dopuštena dubina je 1,6 mm. Zimski pneumatik je pneumatik čiji je profil, sastav i struktura gazećeg sloja konstruirana tako da po blatu, zimskim i snježnim uvjetima postiže bolje rezultate od ostalih cestovnih pneumatika. Zimski pneumatici označeni su oznakama M+S, M.S., M&S ili 3PMSF.”