Kako su napravili najbolju ponudu za uslugu hostinga, administriranja, održavanja i ažuriranja službene vladine stranice koronavirus.hr za poslovni tjednik Lider govorio je Nikola Budiša, vlasnik čakovečke marketinške agencije LM Komunikacije
Razgovor Nikoline Oršulić iz Lider.media s Nikolom, prenosimo u
cijelosti u nastavku.
Podsjetimo, na natječaj su se prijavile tri agencije. Media val
je nastavak rada na toj stranici koju je uređivala proteklih
godinu dana procijenila na 1,4 milijuna kuna s PDV-om,
riječki Prospekt svoje je usluge ponudio za 814 tisuća kuna,
a Zajednica ponuditelja LM Komunikacije i obrt LENS za
isti je posao dala ponudu od 662 tisuće kuna s PDV-om. Budući da
je PR agencija Media val vodila računa o koronavirus.hr stranici
godinu dana bez natječaja, slučaj je počeo proučavati i USKOK.
– Mi smo mala tvrtka iz provincije, imamo godišnji promet do dva
milijuna kuna, ali imamo stručne ljude i nudimo cjelokupnu
uslugu na cijelom svom području, moglo bi se reći da do Zagreba
nemamo konkurencije – ističe Budiša u čijoj je tvrtci šest stalno
zaposlenih, a s vanjskim suradnicima ima ih ukupno 15.
Ističe kako se na natječaj nisu javili kako bi se obogatili, već
kako bi stekli dobre reference te kako za potreban posao imaju
iskusne stručnjake.
– Nama nije bitno da se obogatimo, nego da imamo
konstantan posao i likvidnost. Mi smo mlada firma, meni
je 34 godine, a prosjek nam je 27 godina. Ne možemo dopustiti da
na tom tenderu pogriješimo jer nam svaka eventualna greška koju
napravimo u koracima može rezultirati time da se
više nemamo prilike javljanja na natječaj. Na neke se
projekte isplati ići s nižom cijenom. Takvi projekti
savršeni su nam za referencu i za dokazivanje kako bismo
danas-sutra došli do većih klijenata –
kaže entuzijastični poduzetnik.
Tender možemo izgubiti samo ako se poništi, ističe
Budiša te navodi da sto posto zadovoljavaju uvjete
i cjenovno su najpovoljniji. Inače, se ni ne prijavljuju na
natječaje ako stopostotno ne zadovoljavaju kriterije za
odabir. Taj bi im posao u ovom trenutku kada su u tranziciji
rasta savršeno odgovarao, osobito s toga što imaju neke ugovore u
kojima isplate idu po obavljenom poslu te bi im ovaj natječaj u
kojem prihodi stižu mjesečno mnogo značio za likvidnost.
– Zašto smo išli s najjeftinijom cijenom? Mi nismo mogli znati
kakve će cijene ponuditi drugi, a očekivali smo i da će biti
između 15 i 20 ponuditelja, u tim slučajevima cijena često
pada za pedeset posto. Moram priznati da smo bili
jako iznenađeni kad smo vidjeli da nas je ponudu poslalo samo
troje. Mi nismo morali snižavati cijenu usluge,
nego smo mogli uštedjeti na PDV-u budući da
smo u zajednici ponuditelji s obrtom koji nije u sustavu PDV-a i
nema pravo na pretporez. Ponudili smo cijenu usluge od 560 tisuća
kuna neto, što je oko 40 tisuća kuna na mjesečnoj razini. To je
po mom mišljenju realna cijena – pojasnio je Budiša dodavši
kako su u njegovoj agenciji fleksibilni što se cijena tiče i
cjenik postavljaju individualno sa svakim klijentom s obzirom na
to da su neki projekti odlični za referencu, u nekim pričama žele
sudjelovati, a valja se prilagoditi i budžetu klijenta. Ističe da
ne smijemo zaboraviti kako je zadatak održavanja internetske
stranice koronavirus.hr i popratnih društvenih mreža mnogo
jednostavniji no što je bilo osmisliti i uspostaviti sve te
kanale informiranja.