NE ISPUNJAVAJU UVJETE

MNOGI ODBIJENI Fina sudovima u dva mjeseca poslala 10.000 prijedloga za stečajeve potrošača

Općinski sud u Čakovcu ovih je dana objavio na desetke rješenja kojima odbija prijedloge Fine za provedbu jednostavnih postupaka stečaja potrošača.

Jedan od građanina, na primjer, prema evidenciji Fine duguje
14.037 kuna teleoperaterima, osiguravajućoj kući i jednoj
agenciji za naplatu potraživanja, no Općinski sud je donio
rješenje u kojem se navodi da iz Očevidnika redoslijeda osnova za
plaćanje proizlazi da je razdoblje u kojem je potrošač imao jednu
ili više evidentiranih neizvršenih osnova za plaćanje neprekinuto
trajalo 0 (nula) dana, odnosno kraće od tri godine, pa u tom
slučaju nisu ispunjene pretpostavke za otvaranje jednostavnog
postupka stečaja.

Uz identično obrazoloženje odbačeno je na desetke zahtjeva u samo
nekoliko dana, pa se postavlja pitanje šalje li to Fina zahtjeve
koji ne udovoljavaju uvjetima. A uvjeti su da u Očevidniku
redoslijeda osnova za plaćanje koji vodi Fina na dan otvaranja
jednostavnog postupka stečaja potrošača postoji jedna ili više
evidentiranih neizvršenih osnova za plaćanje radi prisilnog
ostvarenja tražbina u iznosu do 20.000 kuna s osnova glavnice, te
da je razdoblje u kojem je potrošač imao jedan ili više tih
neplaćenih računa neprekinuto trajalo duže od tri godine. U Fini
nam kažu da prijedloge za stečaj podnose za sve one potrošače
koji su zadovoljili uvjete da u neprekinutom razdoblju dužem od
tri godine imaju evidentirane neizvršene osnove za plaćanje u
iznosu do 20.000 kuna s osnova glavnice, pod uvjetom da su
potrošači suglasni s provođenjem postupka, odnosno ako se na
zaprimljeni poziv na očitovanje nisu očitovali u roku.

– Prijedlozi se svakodnevno dostavljaju nadležnim sudovima
elektroničkim putem nakon isteka zakonom propisanog roka za
očitovanje potrošača. Pregledom statističkih podataka za ožujak
2020., ustanovljeno je da je svim općinskim sudovima na području
Hrvatske poslano ukupno 5516 prijedloga za provedbu jednostavnog
postupka stečaja potrošača, dok je u mjesecu veljači 2020.,
poslano ukupno 4618 prijedloga – kažu nam u Fini.

Porast broja prijedloga u veljači i ožujku, u odnosu na prethodne
mjesece 2019., uzrokovan je, pojašnjavaju, povećanim brojem
poslanih poziva potrošačima na očitovanje početkom 2020. zbog
zadovoljenih uvjeta za provedbu jednostavnog postupka stečaja. –
Sudovi kao neovisna tijela rješavaju dodijeljene predmete prema
utvrđenom rasporedu, savjesnim tumačenjem i primjenom mjerodavnih
zakonskih propisa. Ako bilo koja od stranaka u postupku nije
zadovoljna donesenom odlukom, protiv rješenja donesenog u prvom
stupnju slobodna je izjaviti žalbu u roku 15 dana od dostave
prvostupanjskoga rješenja – odgovaraju nam u Fini.

Miriam Kervatin iz udruge Blokirani pita se da
li to automatizirani sustav ovrha radi greške ili pak možda
griješi sud? Fina, dodaje, ima informatički program osmišljen da
prepozna u Očevidniku one kojima prodje rok od tri godine, pa ih
proslijeđuje na sud. – Ne znam o čemu se radi, no ovo nije prvi
put da država prebacuje sustavne greške na najslabije, čime krši
temeljna europska pravna načela, npr. načelo jednakosti. Stanje s
ovršnim predmetima jest kaotično i zato jer nitko ne kontrolira
postupak – smatra M. Kervatin.

Iz Općinskog suda u Čakovcu dobili smo odgovor u kojem se navodi
da će, ukoliko nisu ispunjeni uvjeti za otvaranje jednostavnog
postupka stečaja potrošača, sud rješenjem odbiti prijedlog za
otvaranje i dostaviti ga potrošaču i Fini koja vodi Očevidnik. –
Ukoliko sud uvidom u Očevidnik o redoslijedu osnova za plaćanje
utvrdi da na dan donošenja rješenja dani neprekidne blokade
potrošača iznose nula dana, odnosno kraće od tri godine, donijet
će rješenje kojim se odbija prijedlog za otvaranje jednostavnog
stečaja potrošača – piše u odgovoru.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije