Višemjesečni radovi na sanaciji čakovečkog nadvožnjaka doveli su stanovnike grada do ruba živaca zbog nesnosnih prometnih gužvi koje se stvaraju, posebno u vrijeme kada se odlazi ili vraća s posla.
Čini se, međutim, da bismo, nakon što je u studenom istekao ugovoreni rok izvođenja prvih dviju faza sanacije, a potom i 1. prosinca rok kojeg su najavili iz gradske uprave, uskoro mogli dočekati bar njegovo djelomično stavljanje u funkciju. Potvrdio nam je to zamjenik čakovečkog gradonačelnika Mario Medved.
– Dogovoreno je da se minimalno jedna traka otvori za promet 23. prosinca. Betonska ploča postavljena je u punoj širini nadvožnjaka, a do kraja tjedna treba se dovršiti manji dio pješačke staze. Početkom slijedećeg tjedna, s obzirom na najavljeno poboljšanje vremenskih uvjeta, ide hidroizolacija i onda preostaje asfaltiranje – objašnjava Medved.
Zbog čega radovi kasne?
– Početkom studenog ugovorena je treća faza radova koja uključuje i statičku sanaciju naglavnih greda. Kad se otvorila konstrukcija vidjelo se da nema potrebne količine armature prema novim standardima za prometno opterećenje. Danas, na neki način, plaćamo ceh tome što se nadvožnjak nije redovno održavao, niti je bilo ozbiljnije sanacije, još otkad je izgrađen.
Osnovni razlog je loša hidroizolacija, odnosno sol što je dovelo do propadanja armature koja je bila u katastrofalnom stanju. Jednako tako moram istaknuti da je tijekom ljetnih mjeseci izvođač radova na gradilištu imao premalo radnika zbog čega smo i mi, a i građani opravdano nezadovoljni. Naš nadzorni inžinjer sve je to konstatirao i zbog kašnjenja ćemo tražiti penale predviđene ugovorom – naglašava Medved.
Koji radovi još predstoje i da li je zatvorena financijska konstrukcija?
– U prve dvije faze provedena je sanacija gornjeg ustroja, izvedena kompletno nova odvodnja i zamjena ležajeva te su uređene ograde i pješačke staze. Vrijednost tih radova je nešto manje od 5 milijuna kuna koje smo osigurali u našem proračunu. Kada je na sjednici u Čakovcu, početkom srpnja, Vlada RH zadužila Hrvatske ceste za financiranje preostale dvije faze u iznosu do maksimalno 11 milijuna kuna, prišlo se ugovaranju treće faze koja je sada u tijeku.
Njezina je vrijednost oko 4,7 milijuna kuna. U tijeku je postupak javne nabave za 4. fazu koja bi započela na proljeće. Ona obuhvaća kompletnu sanaciju sjeverne i južne rampe sa stupovima i stubištima, a vrijednost radova je nešto manje od 7 milijuna kuna. Ujedno smo u gradskom proračunu osigurali 2,5 milijuna kuna da bi se u toj fazi na spoju sjeverne rampe s Vukovarskom i Nazorovom ulicom izgradio kružni tok. Zbog tih radova početkom prolheća nadvožnjak će ponovno biti zatvoren za promet u periodu od 4-5 tjedana – kaže Medved.
Proteklih tjedana puno se govorilo o alternativnim rješenjima za ovu situaciju?
– Osobno mi je žao što nije realiziran nekadašnji projekt podvožnjaka na Buzovcu, posebno zato što je, barem prema informacijama koje imam, tada bila zatvorena financijska konstrukcija. Mi smo posljednjih mjeseci razgovarali s HŽ-om o privremenom otvaranju prijelaza kod Vajde. To je, međutim, dugotrajan i kompliciran proces.
Na tom se mjestu prelazi preko dva kolosjeka, a tamo ne postoje
rampe nego samo zvučna i svjetlosna signalizacija što, po
današnjim standardima, nije dostatna zaštita za sve sudionike u
prometu. U međuvremenu je izrađeno rješenje montažnog kružnog
toka na križanju Preloške, Buzovečke i Ulice Tomaša Goričanca. To
bi trebalo povećati protočnost prometa i olakšati uključivanje na
prometnicu. Taj ćemo projekt svakako realizirati iduće godine
– zaključio je Medved.