Tatjana je jedna od rijetkih žena koja uz prezentaciju svojih vina, vrijeme također provodi u podrumu
Tatjana Hažić, danas je voditeljica OPG-a Hažić, mjesta koje je na meti mnogim turistima i ljubiteljima dobre vinske kapljice, no iza sebe ima zavidno radno iskustvo. Studirala je Turizam i hotelijerstvo u Opatiji, završila smjer turistički menadžment. Većinu svojeg radnog vijeka, više od osam godina provela je radeći u Termama Sv. Martin gdje je bila direktorica marketinga.
Radila je i kao turistički vodič i kao voditelj poslovnice u turističkoj agenciji, a najveće zadovoljstvo ipak je pronašla u vinskom podrumu. – Gušt je raditi vina i stvoriti nešto svojim rukama i svojim znanjem. Znati da ljudi u tvojim vinima uživaju i da cijene tvoj rad i trud. Svako vino nosi potpis vinara, kao i likovno djelo. Svaka godina je drugačija i po sama po sebi izazovna, ali u tome je ljepota proizvodnje vina – započinje naš razgovor Tatjana te nastavlja:
‘Zajedno sa sestrom odrastale smo uz vinograd. Uvijek kad nije trebalo učiti bile smo s roditeljima u vinogradu. Interes za vino pojavio se možda nešto kasnije negoli kod drugih kolega. Kad sam počela degustirati vina, učiti o sortama, o podrumarenju uz tatu, krenuo je i interes za vina slijedom toga i razne edukacije, sommelierski tečajevi, predavanja, tečajevi i usavršavanja’. Tatjana je jedna od rijetkih žena koja uz prezentaciju svojih vina, vrijeme također provodi u podrumu.
– Često puta dok me vide u podrumu tek povjeruju da ja radim vina, posebno muškarci. Ne dugo mi je jedan gospodin tri puta prišao kako bi postavio isto pitanje i uvjerio se da sam zaista ja u podrumu. Zaista, ne dijelim poslove na muške i ženske. Volim raditi i učiti nove stvari, a za sada tome u podrumu nema kraja. Ima poslova koji su mi teži, ali tu uvijek uskoči i pomogne tata – priča.
Vinska kuća Hažić, odnosno Radenko i Biserka, Tatjanini roditelji posadili su svoj prvi vinograd 1996. godine. Hažićevi nikad nisu prelazili količine veće od 30.000 litara, danas su one čak i manje jer se koncentriraju na kvalitetu. Od uvijek im je bio cilj biti mala vinarija, kako vole reći “boutique” vinarija. Proizvode sorte: Graševinu, Chardonnay, Sauvignon i Traminac mirisavi. – Najprodavaniji nam je upravo Traminac mirisavi. Jedan od razloga je aromatičnost kao i ostatak šećera koja najčešće odgovara ženama, ali i ponekom muškarcu. Sve više svoje mjesto zauzima upravo suhi Traminac mirisavi na kojeg naše potrošačice i nisu toliko naviknute, ali stranci ga uvelike traže. Osobno najviše volim Sauvignon, pa bi se moglo reći da je to moje vino kuće.
Zahvaljujući blizini Termi, posjećuje nas jako puno turista; Slovenaca, Austrijanaca, ljeti Poljaka, Belgijanaca i Nizozemaca, ima i Rusa ali i gostiju iz Baltičkih zemalja. Surađujemo i sa turističkim agencijama i turoperatorima, pa dobivamo goste iz cijeloga svijeta. Imamo i već neke popunjene termine za 2020. godinu – rekla nam je sugovornica te nastavlja o planovima vinarije:
‘U 2018. smo unijeli neke promijene u podrum, osim drva, kod berbe 2018. obratili smo pažnju na korištena sredstva, radili smo vina koja ne sadrže alergene odnosno sredstva koja su isključivo biljnog podrijetla. Ideja je zadržati površine, stvoriti imidž male “boutique” vinarije, raditi isključivo na kvaliteti vina i prodavati vino na kućnom pragu. Mislim da o samoj ideji prodavanja vina kroz butelje ni ne moram posebno govoriti, s obzirom da mi i danas 95% vina prodajemo kroz butelju. Odnosno na tome radimo posljednjih 7 godina od kad sam se vratila doma i preuzela vinariju’. Često mislimo da se rezultati postižu sami, da kroz noć možemo do sanjati svoje snove, nažalost istina je posve drugačija što potvrđuje i Tatjana:
– Nisam sigurna da li je problem u novim generacijama, ali nekako je svugdje, što god da radimo dojam da se rezultati postižu lako. Da bi se vidjeli rezultati na njima treba fokusirano raditi. Ništa ne dolazi preko noći. Kriva je percepcija da je ‘vani’ lako, nije nigdje. Treba više raditi, truditi se i biti uporan. Poštovati kolege, ljude i osoblje koje vam pomaže, usuditi se raditi nove stvari i biti dosljedan. Rezultat će sigurno doći – poručuje za kraj.