Njima je najviše sporno predloženo ograničenje za kamione teže od 7,5 tona na državnoj cesti od graničnog prijelaza Mursko Središće do Šenkovca te od graničnog prijelaza Trnovec do Nedelišća
Prijedlog Pravilnika o ograničavanju uporabe pojedinih javnih
cesta za promet teretnih vozila čija najveća dopuštena masa
premašuje 7,5 tona. a koji je u javnu raspravu pustilo
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture izazvao je
negodovanje među hrvatskim prijevoznicima. Pravilnikom se
namjerava promet teških kamiona preusmjeriti uglavnom s državnih
cesta na autoceste, a to će, prema mišljenju članova Udruge
hrvatskih cestovnih prijevoznika, bitno produžiti rute kamiona, a
time i troškove.
Elektronička naplata U Udruzi smatraju da zabrane prometovanja
teretnim vozilima iznad 7,5 tona mogu nastupiti tek nakon
uvođenja elektroničke naplate cestarine na svim državnim cestama.
Njima je najviše sporno predloženo ograničenje za kamione teže od
7,5 tona na državnoj cesti od graničnog prijelaza Mursko Središće
do Šenkovca te od graničnog prijelaza Trnovec do Nedelišća.
Tako navode da u slučaju utovara u Čakovcu, a istovara u Mariboru
ili Murskoj Soboti – predloženi alternativni pravci su u tom
slučaju kroz Varaždin i Dubravu Križovljansku ili kroz granični
prijelaz Goričan. U tom slučaju povećanje rute između Čakovca i
Maribora preko Dubrave Križovljanske iznosilo bi 18 posto, a
preko Goričana 65 posto. Put između Čakovca i Murske Sobote pak
na ruti kroz Dubravu Križovljansku povećao bi se 177 posto, a po
ruti kroz Goričan za 85 posto.
Prijevoznici predlažu da se za područje graničnih prijelaza
Mursko Središće i Trnovec uvede ograničenje za tranzitni promet.
Kao alternativno rješenje za problem Murskog Središća predlažu da
se taj granični prijelaz prekvalificira iz međunarodnog u
međudržavni. U Udruzi se zalažu za smanjenje cijene cestarine za
autoceste za 35 posto te uvođenje nove platne kategorije za EURO
6 vozila za koja bi trebala bitno smanjiti trošak cestarine.
Povrat trošarine
– Predlažemo naplatu cestarine na svim državnim cestama, time da
vozila s hrvatskim registarskim oznakama budu oslobođena plaćanja
cestarine u visini dijela koji plaćaju prilikom godišnje
registracije vozila – poručuju iz Udruge. Prijevoznicima će pak
od sljedeće godine poslovanje biti olakšano jer nacrt konačnoga
prijedloga Zakona o trošarinama propisuje pravo na povrat
trošarine za dizelsko gorivo koje se koristi u komercijalnom
prijevozu robe i putnika i koje je kupljeno bezgotovinskim
oblikom plaćanja u Hrvatskoj. U HGK procjenjuju da će ovo mjerom
poduzetnici uštedjeti oko 294 milijuna kuna na godišnjoj razini.