Petra Mesarić preuzela je i transformirala obiteljski obrt u tvrtku s revolucionarnim rješenjima na tržištu visoke tehnologije
U završnicu izbora za najbolje hrvatske poduzetnice ušlo je sedam žena. To su Ana Lisak, Maja Jagodić–Štimac, Petra Mesarić, Maja Bujas, Ivana Ožegović, Nataša Cikač i Diana Kobas Dešković.
– Riječ je o izvanrednim poduzetnicama iza čijeg uspjeha stoje izvrsne ideje i požrtvovan rad. Njihove priče otkrivaju koliko je teško u Hrvatskoj baviti se poduzetništvom te zašto je ženama u tom svijetu mnogo teže nego muškarcima. Kada si ni iz čega odluče stvoriti vlastito radno mjesto i na tržištu se boriti za taj svoj kruh sa sedam kora, poduzetnice na svojoj koži osjećaju najsuroviji oblik integracije poslovnog i osobnog života. Država im pritom, nažalost, ne pruža potporu kakvu bi trebala, istaknula je Ivana Matić, predsjednica mreže poduzetnica i poslovnih žena Women in Adria.
Unatoč tome, dodala je, većina poduzetnica ima čeličnu volju, pa u poslu svladavaju izazov po izazov. Rezultat su poduzeća koja sporo, ali stabilno rastu.
Zato mreža Women in Adria s Institutom za razvoj ženskog poduzetništva i vodstva Adria već četiri godine bira najbolje hrvatske poduzetnice. Nagrade se dodjeljuju u četiri kategorije: Start-up poduzetnica godine, Mikro poduzetnica godine, Perspektivna poduzetnica godine i Inspirativna poduzetnica godine. Kategorije se razlikuju po godinama rada poduzeća i broju zaposlenih. Za osvajanje titule Inspirativna poduzetnica godine poduzeće treba bilježiti višegodišnji kontinuiran rast poslovanja.
Iza Međimurke Petre Mesarić stoji sjajna priča. Ona je 2015. godine osnovala tvrtku SmartWay, pripojila joj očev obrt te proširila poslovanje u područje gospodarenja energijom. Tvrtka danas zapošljava petnaest ljudi.
Tehnologija je oduvijek bila njen interes, a danas svoj talent za to područje pokazuje kroz djelovanje u vlastitoj tvrtki SmartWay. Petra Mesarić, između ostalog, bavi se ostvarivanjem novih rješenja u kino industriji, upravljanjem energijom i razvojem pametnih kuća, a ona je i ovogodišnja finalistica našeg izbora za najbolje hrvatske poduzetnice. U razgovoru nam je otkrila zašto će odlazak u kino postati još zanimljiviji te je li Hrvatska spremna za tehnološke promjene koje slijede, piše mreža Women in Adria.
Od obiteljskog obrta do vlastite tvrtke
Poduzetnički duh dr. sc. Petra Mesarić naslijedila je od svoje obitelji, posebice od oca koji je 30 godina uspješno vodio elektroinstalaterski obrt. Petra je još za vrijeme preddiplomskog, diplomskog i poslijediplomskog studija energetike na Fakultetu za elektrotehniku i računarstvo u Zagrebu bila uključena u poslovanje očevog obrta pa je svoje iskustvo uspješno nastavila u vlastitoj tvrtki SmartWay, gdje danas radi na mjestu direktorice.
– Nastavak obiteljskog obrta koji je djelovao na području niskonaponskih mreža i instalacija te prepoznata prilika u razvoju specijaliziranih sustava automatizacije dva su najbitnija razloga zbog kojih sam se odlučila za osnivanje vlastite tvrtke 2015. godine. Samu ideju razvijala sam od 2012., a 2017. godine objedinili smo očev obrt i moju tvrtku u jedan pravni entitet, pa danas radimo svi zajedno pod mojim vodstvom, započinje Petra. SmartWay danas zapošljava 15 djelatnika u 4 različita odjela, a brojka zaposlenih konstantno raste. Djelatnici dolaze iz područja elektrotehnike i elektroinstalaterstva, programiranja, građevine i dizajna. A čime se Petrina tvrtka točno bavi? Investiranjem u visoke tehnologije, ovaj obiteljski obrt razvio se u kvalitetnu IT tvrtku s nekoliko smjerova u poslovanju. Najveći dio vezan je uz zanimljivo područje kino industrije, gdje pružaju usluge kompletnog opremanja i to koristeći najnovije tehnologije.
– Trenutno najviše poslujemo u kino industriji, odakle dolazi 70 posto naših klijenata. Pružamo uslugu po principu ključ u ruke, što znači da mi preuzmemo kino od same faze projektiranja pa sve do nadzora, izvođenja i konzultacija s investitorom, a sve to odrađujemo u vrlo kratkom roku koji može biti čak ispod 30 dana, što je naša velika prednost, objašnjava.
Drugačije kino iskustvo
4Dx je najsuvremenija tehnologija u kino industriji koja gledatelja uključuje u film pomoću raznih efekata i time stvara osjećaj prisutnosti u filmu. Pokretna sjedala i efekti poput vjetra, mjehurića, mirisa, vibracija ili kiše nadopunjuju iskustvo gledatelja u skladu s događanjima na ekranu. SmartWay na takvim projektima u Hrvatskoj surađuje s najvećim multipleksom na području cijelog Balkana, za koji Petra kaže kako je na vrijeme prepoznao potencijale ulaganja u ovakvu vrstu opremanja dvorana.
– Mogu reći da je CineStar prepoznao napredni sustav automatizacije i jako puno ulaže u cijeli interijer, dekorativnu rasvjetu i u sustave upravljanja, tako da je po tome na svjetskoj razini. Potvrda za to je i činjenica da su prvi na ovom području otvorili 4Dx kino još 2013. godine. To nam je bila zgodna ulazna referenca na tržište koja nam je otvorila vrata prema daljnjim projektima, rekla je. Projekt izgradnje kina CineStar Mall of Split, u koji je i SmartWay bio uključen, osvojio je prestižnu nagradu Međunarodne udruge za tehnologiju kinematografije (ICTA) i to za “Najbolje novoizgrađeno kino.”
Osim na domaćem terenu, Petra i SmartWay odrađuju velike poslove diljem Europe, ali i svijeta. Specifične usluge koje pružaju otvaraju im vrata prema inozemstvu i velikim svjetskim kompanijama. Samo neki od realiziranih projekata uključuju kina u Zurichu, Bruxellesu, Madridu i Valenciji.
– U Europi radimo od 2014. godine, a prvi projekt bilo je kino u Švicarskoj, točnije u Ženevi, gdje smo dobili posao preko preporuke investitora. Zbog toga su nas prepoznali i koreanski proizvođači 4Dx kina i stolica s kojima surađujemo na razvoju novih ScreenX kina, priča. Radi se o trodimenzionalnim kinima koja kroz panoramski pogled pružaju još uzbudljivije filmsko iskustvo i približavaju budućnost sve bliže.
Tehnologija – baza svih usluga
Kao što je već spomenuto, SmartWay se ne bavi samo kinima. Jedna od njihovih brojnih usluga je i programiranje pametnih kuća. Znate li uopće što su one? Pametna kuća kroz ugradnju središnjeg upravljačkog sustava omogućuje integraciju sustava rasvjete, roleta i sjenila, grijanja i hlađenja, potrošnje tople vode, video nadzora, multimedije i sigurnosti te svime time optimiziranje potrošnje energije u kući.
Upravljati se može pomoću bežičnih prekidača, daljinskih upravljača, središnje konzole s ekranom osjetljivim na dodir, računala ili pametnih uređaja. A koliko je zapravo ova korisna tehnologija prepoznata u Hrvatskoj?
– Stanje na hrvatskom tržištu pametnih instalacija se razvija. Naš prvi projekt bio je 2011. godine kada se uglavnom radila jedna pametna kuća na godinu, a sada je ta brojka narasla na skoro 10 projekata godišnje, ističe Petra. Sljedeće područje na kojem SmartWay djeluje je e-mobilnost, što označava izradu softverske platforme koji omogućuje lakše korištenje električnih vozila.
– Radimo na sustavu praćenja potrošnje same punionice i na tom projektu surađujemo s najvećim proizvođačima punionica u Hrvatskoj – Ducati komponenti i Schrack Technik te ćemo uskoro moći komparirati velikim globalnim kompanijama, kaže.
Još jedna usluga SmartWaya uključuje izradu dizajnerske rasvjete, koju implementiraju i u ostala područja djelovanja poput opremanja kina, a u to uključuju i Barrisol proizvode, čiji su zastupnici. Tako je primjerice izgled poznatog i često fotografiranog Kaptol Boutique Cinema & Bara, rezultat rada ove tehnološki usmjerene kompanije.
– U području dizajnerske rasvjete surađujemo s različitim domaćim i stranim arhitektima i dizajnerima, a kroz nekoliko tjedana održat ćemo i prezentaciju dizajnerske rasvjete s jednom poznatom hrvatskom modnom dizajnericom, najavljuje Petra.
Nema sličnih
Baš kao što se može i pretpostaviti, SmartWay zbog širokog pojasa djelovanja nema direktnu konkurenciju.
– Druga tvrtka koja je ovako specijalizirana i posvećena kino usluzi ne postoji. Naravno, konkurencija postoji na nekim određenim tipovima usluga poput dizajnerske rasvjeta ili razvoja softvera, ali što se tiče 4Dx kina, tu nemamo konkurencije koja može jednako brzo odreagirati na potrebe tržišta i koja tako dobro poznaje tu tehnologiju, naglašava. Što sve mogu napraviti i kako to izgleda može se pogledati u nedavno otvorenom SmartWay showroomu.
– Otvorenje našeg showrooma održalo se početkom devetog mjeseca i odazvali su se svi naši partneri. To je zapravo bio početak naše nove marketinške kampanje za dizajnersku rasvjetu koju smo počeli intenzivno razvijati, kaže Petra. A rezultat ove kampanje će biti i novi webshop dizajnerske rasvjete koji bi trebao uskoro biti javno dostupan.
– Lansiranje webshopa očekujemo početkom sljedeće godine, a dotad nas očekuju određeni razvojni i pripremni poslovi kako bi se to sve realiziralo. Nadam se da će zaživjeti sve ovo na čemu radimo, zaključila je Petra.