S obzirom na svjetske prilike, sve je izglednije kako će poskupljenje goriva ići i dalje...
Svjetski analitičari predviđaju da će cijena barela nafte porasti
na 100 dolara, pa je vrlo vjerojatno da će, prema njihovim
predviđanjima, i cijena goriva ići čak i preko 12 kuna.
Ovu šokantnu informaciju, koje smo se svi pribojavali, rekao nam
je jučer naftni stručnjak Davor Štern, pišu
24sata. S obzirom na svjetske prilike, sve je izglednije kako
će jučerašnje poskupljenje goriva ići i dalje. U odnosu na prošli
tjedan, litra benzina poskupjela je za 20, dizela za 28, a
autoplina za 10 lipa. Litra eurosupera 100 probila je psihološku
granicu te se sad kreće od 11,03 do 11,48 kuna.
Litra eurosupera 95 kreće se od 10,52 do čak 10,87 kuna, a
eurodizela od 10,27 do 10,64 kuna. Najveća je to cijena dizela u
povijesti, kaže nam Tin Bašić s portala cijenegoriva.info.
– Ovo nije najveće poskupljenje dizela ove godine. Naime, u
svibnju je on poskupio za 29 lipa, sad za 28. Ali otkad ja pratim
cijene, još nisam doživio da je litra dizela 10,40 kuna. To je
najveća cijena do sada – kazao nam je Bašić.
Na kraju prošle godine benzin je koštao 9,63 a dizel 9,11 kuna.
Znači da je u ovih 10 mjeseci, izračunao je Bašić, litra benzina
poskupila za 97 lipa a dizela za 1,30 kuna. To znači da vlasnici
benzinaca spremnik od prosječnih 50 litara plaćaju 48,50 kuna
skuplje, a vlasnici dizelaša čak 64,90 skuplje nego na početku
godine. Ministar financija Zdravko Marić i jučer
je, baš kao u svibnju, kad je došlo do divljanja cijena goriva,
ponavljao već izlizanu i otrcanu frazu, a to je da “Vlada prati i
analizira cijene naftnih derivata”.
– I sukladno tome Vlada će zauzeti svoj stav, odnosno vidjeti
hoće li biti potrebe za nekakvom mjerom ili reakcijom – izjavio
je ministar Marić.
Štern ističe kako bi Vlada sad trebala sniziti trošarine, a Bašić
tvrdi kako bi i naftne kompanije, ako već država neće, mogle
intervenirati.
– Treba pitati naftne kompanije zašto one ne smanje svoje marže.
Ina je, primjerice, od liberalizacije tržišta podigla maržu za 29
posto – ističe Bašić.
Naime, prema našoj računici, da ne plaćamo trošarinu na gorivo,
litru benzina eurosuper 95, koja sad prosječno košta 10,60 kuna,
plaćali bismo s PDV-om tek 5,11 kuna. A bez PDV-a samo 4,11 kuna.
Prema tome vidimo kako država iz našeg džepa sebi uzima više od
61 posto, odnosno vrtoglavih 6,51 kunu po litri benzina koju
platimo.
Dakle, kad bismo gledali na godišnjoj razini, jedan vozač
prosječnog benzinskog automobila u Hrvatskoj državi plati
prosječno 5840 kuna davanja na gorivo koje potroši, a naftna
industrija od njega dobiva 3669 kuna, pišu
24sata.