U strukturi cijena hrane i bezalkoholnih pića najviše su rasle cijene ulja i masti, 4,2%, kruha i žitarica za 2,5%, a zdravlje je skuplje 1,8%.
Potrošačke cijene u Hrvatskoj u kolovozu su porasle 2,1% na
godišnjoj razini, dok u odnosu na srpanj stagniraju, najnoviji su
podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS). Na godišnjoj su
razini najviše pale cijene odjeće i obuće, i to za 1,6%, čemu su
u kolovozu najviše “kumovala” sezonska sniženja. Cijene
komunikacija na godišnjoj su razini pale neznatnih 0,1%, a cijene
obrazovanja ostale na istim razinama kao i prošle godine u
kolovozu.
– No taj je blagi pad niveliran rastom cijena stanovanja, vode,
električne energije, plina i ostalih goriva od 3,4% te godišnjim
rastom cijena prijevoza od 6,2% – ističu u Hrvatskoj gospodarskoj
komori (HGK). Cijene hrane i bezalkoholnih pića, koje u strukturi
potrošačkih cijena imaju udio od 28%, u kolovozu su bile 1,1%
više nego u istom lanjskom mjesecu. U strukturi cijena hrane i
bezalkoholnih pića najviše su rasle cijene ulja i masti, 4,2%, te
kruha i žitarica, 2,5%, dok za zdravlje izdvajamo 1,8% više.
Cijene u restoranima i hotelima rasle su 2,4%, za rekreaciju i
kulturu u prosjeku izdvajamo 1% više na godišnjoj razini, a za
pokućstvo, opremu za kuću i redovito održavanje kućanstva 0,9%.
Alkoholna pića i duhan u odnosu na lanjski kolovoz skuplji su pak
2,9%. Ipak, inflacija mjerena potrošačkim cijenama u kolovozu je
bila nešto niža nego u lipnju kada su cijene rasle 2,4%, najviše
od travnja 2013. – U državama istočne i središnje Europe trendovi
su vrlo slični te se posljednjih mjeseci stopa inflacije kreće
između 1% i 4%, pri čemu se ističe jedino Rumunjska koja bilježi
najvišu stopu inflacije od svih zemalja EU10 – tvrde u HGK.