Investicija će omogućiti gospodarski razvoj i povećati kvalitetu života na području sjeverne i središnje Hrvatske, a pruga bi mogla biti otvorena 2021. godine
U Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova Europske unije
otvoren je poziv za izradu studijske dokumentacije za projekt
povezivanja željeznicom unutar funkcionalne regije Središnje
Hrvatske – Lepoglavska spojnica. Za provedbu ograničenog poziva
nadležno je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, a
prihvatljivi prijavitelj je HŽ Infrastruktura.
Za izradu studije je putem fondova EU odobrena najviša stopa
sufinanciranja do 85 posto prihvatljivih troškova, odnosno
9,562.500 kuna, dok ostatak treba osigurati prijavitelj. Time su
sjeverozapadne županije korak bliže dugoočekivanom projektu brze
pruge od Čakovca do Zagreba, koju sanjaju generacije putnika
kojima za putovanje između ta dva grada, udaljena svega stotinjak
kilometara, treba više od tri sata. Ako nema kašnjenja.
Dio tradicije
– Nastavak je to uspješne prometne i kohezijske politike
Međimurske i partnerskih županija, Varaždinske i
Krapinsko-zagorske, u projektu povezivanja brzom prugom sjevera
Hrvatske s glavnim gradom Zagrebom. Cilj je skratiti vrijeme
putovanja s današnjih neprihvatljivih tri sata od Čakovca do
Zagreba. Time bi se dodatno omogućio veći gospodarski razvoj,
poboljšala pristupnost obrazovnom, kulturnom, sportskom i drugim
područjima, povećala kvaliteta života na području prolaska pruge
i omogućila veća mobilnost stanovništva sjeverne i središnje
Hrvatske – kažu u Međimurskoj županiji.
Projekt je službeno započeo u prvoj polovici 2017. godine
uvođenjem te pruge u strateški dokument Master plan za
integrirani prijevoz putnika, u sklopu projekta razvoja
integriranog prijevoza putnika i intermodalnog prijevoza tereta
na području sjeverne Hrvatske. Nova trasa željezničke pruge
Čakovec – Varaždin – Lepoglava – Zabok – Zagreb uvrštena je i u
konačni tekst Strategije prometnog razvoja Republike Hrvatske za
razdoblje od 2017. do 2030. godine. U prosincu 2017. u Varaždinu
je potpisan Sporazum o partnerstvu između Varaždinske,
Krapinsko-zagorske i Međimurske županije te HŽ
Infrastrukture.
– Željeznica je dio naše tradicije. Mnogi učenici i radnici
vlakom putuju u Zagreb i doista je neshvatljivo da vlaku treba
više od tri sata – rekao je tada međimurski župan Matija
Posavec.
Otvaranje planirano za 2021. godinu
Inače, u Međimurju je 1860. godine otvorena prva pruga u
Hrvatskoj koja je povezivala Veliku Kanižu u Mađarskoj s
Pragerskim u Sloveniji. Prolazila je od Kotoribe, preko Čakovca
do Macinca, u dužini od 41 kilometra.
Koliko će stajati modernizacija pruge, zasad nije poznato, no
neslužbeno se barata iznosom od 400 milijuna eura. Prilikom
potpisivanja sporazuma u prosincu prošle godine spomenuto je da
bi pruga mogla biti otvorena 2021. godine. Uz modernizaciju
postojeće pruge, sagradit će se i nova dionica.