Ekipa Provjerenog Nove TV ponovno se uputila u Međimurje, točnije u Gradsko komunalno poduzeće Čakom.
Priču je dojavio visokopozicionirani zaposlenik tvrtke, revoltiran što nitko već tri godine ne poduzima ništa, pa čak ni sam gradonačelnik koji od svega pere ruke. Kaže nije njemu to baš normalno da supružnici upravljaju gradskim poduzećem, ali on tu ne može ništa. Radi se o čakovečkom komunalnom poduzeću Čakom.
Supruga je direktorica tvrtke, a suprug voditelj javne nabave. Zajedno su prije tri godine imenovali posao koji je poduzeću nanio štetu od gotovo 600 tisuća kuna. U ovom slučaju jedini koji su pogrešku platili, su stanovnici Čakovca. Godinama se o ovome priča, a ništa se ne poduzima. Ugradnjom plinskih instalacija u Čakomova vozila i mehanizaciju, u vjetar je bačeno više od pola milijuna kuna.
Anonimni zaposlenik nadležne godinama proziva zbog gubitka novca, ali bez efekta. U strahu od gubitka radnog mjesta, odlučio se na anoniman istup, jer kaže, više nije mogao šutjeti. Plin je u kamione u mehanizaciju i kamione ugrađen 2015. godine. Vrijednost javne nabave bila je 240 tisuća kuna. Čakom je platio 60 posto, a ostatak Fond za zaštitu okoliša. Problemi kreću odmah nakon ugradnje, i to zbog nestručne ugradnje.
Dobavljač je bila tvrtka BIL d.o.o. iz Fažane, koja je posao nabave plinskih instalacija dobila na natječaju. Kvarovi na kamionima i mehanizaciji postajali su sve učestaliji. Umjesto u pogonu, završavali su u automehaničarskim radionama.
Planirane uštede, prouzročile su samo nove troškove. Najveći kvar dogodio se na novom kamionu vrijednom više od milijun kuna. Na njemu je popravak je iznosio 187 tisuća kuna.
Odgovore i objašnjenja ekipa emisije Provjereno potražila je od direktorice Čakoma, Snježane Tkalčec Avirović. Do nje, su, kaže, informacije dolazile na kapaljku, ali kad je shvatila da kvarovi postaju učestali, sve je stopirala. No, i dalje nije sve išlo kako bi trebalo. Jedan od pokvarenih motora poslan je na analizu na katedre za motore Fakulteta strojarstva i brodogradnje, ali kao i da nije – motor je analizu stigao rastavljen što je onemogućilo detaljnu provjeru kako je isprva izvedena instalacija motora. Jedino što su u svojoj analizi uspjeli zaključiti jest da ništa sa sigurnošću ne mogu zaključiti.
Direktorica Avirović, nije jedina s tim prezimenom koja je sudjelovala u realizaciji propalog projekta. U sve je bio uključen i njezin suprug, tehnički rukovoditelj tvrtke, a radio je na izradi tendera za natječaj. Za radnika to je nepotizam, ali ne za direktoricu i gradonačelnika.
“To je stanje kakvo sam ja zatekao kad sam došao na čelo Čakovca. Je li to malo nezgodno? Ja osobno ne bih tako radio, to je moje mišljenje. To ovisi o svakom pojedincu je li to moralno ili ne, ali u zakonu ne piše da nije dozvoljeno“, opravdava se gradonačelnik Čakovca Stjepan Kovač.
No činjenica je da su zajedno sudjelovali u, za poduzeće, lošem poslu. Za grad veličine Čakovca, 500 tisuća kuna nije malen novac. Ali, u Čakomu su očito potpisali kapitulaciju. Novac neće pokušati vratiti ni sudskim putem. O tužbi protiv dobavljača ne razmišljaju. Glave u ovom slučaju nisu pale, a šteta je napravljena, što se i otvoreno priznaje. U Hrvatskoj očito sve prolazi.
Video pogledajte klikom ovdje.