Svjetski dan učitelja obilježava se svake godine 5. listopada. Taj je dan prigoda da se pokaže da je rad učitelja i nastavnika prepoznat kao jedan od najvažnijih za ukupan razvoj društva te da se kao takav i cijeni. Cilj Svjetskog dana učitelja je mobilizirati podršku za nastavnike kako bi se osiguralo da će učitelji i dalje ispunjavati potrebe budućih generacija te podići obrazovanje na razinu društvene važnosti i izvući učitelje iz poluanonimnosti i dati im društvenu važnost koju zaslužuju.
Prigoda je to i za isticanje važnosti rada svih učitelja i nastavnika i njihov utjecaj na razvoj društva u cjelini, te da se naglasi važnost te profesije, ali i samog obrazovanja čiji su oni nositelji, stoga se taj dan obilježava u više od 100 zemalja svijeta, pa tako i u Hrvatskoj. Proglasio ga je UNESCO godine 1994. u spomen na isti datum 1966. godine kada je potpisana Preporuka o statusu učitelja.
Obrazovna internacionala (EI), svjetska federacija sindikata stručnjaka u obrazovanju sa sjedištem u Bruxellesu, čvrsto vjeruje da Svjetski dan učitelja treba biti međunarodno priznat i obilježavati se u cijelom svijetu. Napori Obrazovne internacionale i njene 401 članice doprinijeli su međunarodnom priznanju i obilježavanju toga dana širom svijeta.
Ako u Ateni ne bude krojača, Atenjani će hodati goli.
Ako u Ateni ne bude obućara, Atenjani će hodati bosi.
Ne bude li u Ateni učitelja, neće biti ni Atenjana.
(Sokrat)
‘Ja sam samo jedan od mnogih. No, ja sam samo jedan. Ne mogu učiniti sve, ali mogu učiniti nešto. Zbog toga što ne mogu učiniti sve, neću odbiti učiniti nešto što mogu.’ (Edward Everett Hale)
‘Ne predaje učitelj ono što želi, ne predaje učitelj ono što zna, učitelj predaje ono što jest.’
‘Nastava je mnogo lakša nego odgoj. Za nastavu se mora samo nešto znati. Za odgoj se mora nešto biti.’ (Adalbert Stifter: ‘Kasno ljeto’)
‘Već prema identifikaciji s učiteljem, ili distanciranjem od njega, razred se dijeli prema postizanju uspjeha.’ (Parsons)
‘Lakše je vikati ili pljusnuti dijete, nego mu pomoći isplanirati djelotvornije ponašanje.’ (R. A. Sullo: ‘Učite ih da budu sretni’)
‘Najvažniji doprinos koji obrazovanje može pružiti razvoju djeteta jest pomoći mu i usmjeriti ga prema području na kojem mu njegova nadarenost najviše odgovara, gdje će biti zadovoljan i stručan.’ (D. Goleman: ”Emocionalna inteligencija”)
‘Najveća nada svake zemlje leži u primjerenu školovanju mladosti.’ (Erazmo)
‘Najbolji učitelji ujedno su i najteži učitelji: oni od učenika zahtijevaju razmišljanje.’ (W. Glasser)
‘Važna je svrha obrazovanja da u svim učenicima razvije ljubav prema učenju, a ne da ju ubije.’ (W. Glasser)
‘Dobro iskustvo s dobrim učiteljem ključ je dobrog učenja bilo čega.’ (W. Glasser)
‘Ono što su oni zapravo željeli, bilo je mnogo osobne pažnje, malo razgovora, osjećaj da učitelj zaista zna i da mu je stalo što su oni prisutni.’ (W. Glasser)
‘Vrlo malo učenika radi u školi zato što smatra da je obrazovanje značajno za njih. Oni rade za vas jer vas vole i jer vide smisao u onome što podučavate.’ (W. Glasser)
Sretan vam dan učitelja!