Međimurje je iznjedrilo mnoge uspješne ličnosti, od kompozitora Josipa Štolcera-Slavenskog pa sve do brojnih liječnika, profesora, inženjera, znanstvenika, novinara, arhitekata i umjetnika na koje Međimurci mogu biti ponosni. Kamo ih je životni put odnio, čime se danas bave te kako vide svoju budućnost i profesionalni razvoj, otkrivat ćemo svakog tjedna.
Dino Vabec (23) iz Čakovca po zanimanju je građevinski tehničar, no svoju je ljubav prema arhitekturi doveo na višu razinu. Iza njega je projekt World of Architecture, blog o arhitekturi priznat u cijelome svijetu, čija Facebook stranica trenutno ima preko 350.000 fanova. Uz to radi kao senior marketing manager u tvrtki Svi na web te planira daljnje projekte vezane uz arhitekturu.
Za Dinu su arhitektura, ekonomija i marketing neodvojivi pojmovi, a Internet njegova budućnost. Sve je započelo upisivanjem Graditeljske škole u Čakovcu:
– Pronašao sam se u arhitekturi i naprosto me fascinirala činjenica da jedan ljudski mozak veličine šake može osmisliti, organizirati i izgraditi stvari poput zgrada visokih 800 metara, visećih mostova dugačkih dva kilometra i funkcionalnih gradova za 16 milijuna ljudi. Želio sam biti dio te kreativne ludnice, a uvijek su mi i govorili da mi leži crtanje pa su me u osnovnoj školi čak i zvali “Dino što crta fino” – nadovezuje se Dino.
Iako je njegov san bio studij arhitekture u Ljubljani, morao je promijeniti svoje želje nakon neuspješnog prijamnog ispita te se okrenuo studiju menadžmenta u Zadru, no tada nije mogao ni sanjati da će mu se život u potpunosti promijeniti zahvaljujući Internetu.
– Tijekom studija me potpuno obuzela činjenica da sa znanjima iz ekonomije i marketinga možeš stvoriti što god poželiš, čak i novu priliku u svijetu arhitekture. Tako je spojem ekonomije i arhitekture nastao upravo “svijet arhitekture” ili World of Architecture. Kada postaneš student, otvaraju ti se novi vidici, primjećuješ nove stvari i želiš isprobati i iskusiti doslovno sve što postoji na ovom svijetu, a da bi si to mogao priuštiti, trebaš novac. Iz te želje rodila se potreba da počnem zarađivati – objašnjava Dino.
Krenuo je u istraživanje Interneta te naišao na informacije o ljudima koji zarađuju putem pisanja blogova pa se i sam odlučio okušati u tome. Pokrenuo je spomenuti blog World of architecture i počeo pisati o zanimljivim arhitektonskim projektima diljem svijeta. Krenuo je korak dalje te kontaktirao arhitekte i arhitektonske urede:
– Ponudio sam im da njihove projekte besplatno prikazujem svojim čitateljima. Reakcije su bile i više nego pozitivne pa sam se tako do sada povezao sa stotinama arhitektonskih ureda diljem svijeta. Svakako bih spomenuo one priznatije u svijetu, kao što su ured SAOTA te Nico van der Meulen Architects iz Južnoafričke Republike, čiji su projekti moderne vile izgrađene na stijenama iznad oceana za bogate vlasnike rudnika dijamanata – objašnjava Dino.
Broj čitatelja njegovih tekstova konstantno je rastao pa je sklopio suradnju s Googleom kao posrednikom, postavio oglase na svoju internetsku stranicu i počeo zarađivati više nego ijedan njegov studijski kolega.
Ušao je u svijet Internet marketinga za koji kaže da sve okreće naglavačke. Internet marketing mijenja način na koji se brandovi oglašavaju, ali i način na koji kupci razmišljaju i kupuju. Dino napominje da, zahvaljujući Internetu, svatko može postati uspješan:
– Ljudi me često pitaju za savjet. Zamislite da imate jednu kunu. Svatko ima jednu kunu. Sada nađite način kako tu kunu pretvoriti u dvije kune pomoću interneta. Ne bi trebalo biti teško. Zatim te dvije kune pretvorite u četiri, četiri u osam i tako dalje. Ako dobro nastavite, možete doći i do milijuna. Potrebno je samo malo mašte.
Dino je svoju maštu svakako dobro iskoristio pa je osim spomenutog bloga pokrenuo i njegov nastavak, projekt Architecture Beast, na kojem do kraja godine planira zaposliti dvoje studenata arhitekture iz SAD-a. Uz to je pokrenuo i projekt Material Mountain, koji je još uvijek u fazi dovršavanja, a pokrivat će najnovije vijesti vezane uz tech gadgete.
Da Dino misli i na male ljude koji se svakodnevno u ovo teško vrijeme bore s financijama, dokazuje i aplikacija Pocket Finance na kojoj također trenutno radi. Aplikacija će nuditi mogućnosti praćenja vlastitih troškova i prihoda, a popratna internetska stranica donosit će savjete o važnosti praćenja vlastitih financija.
– Nakon što sam se iz Zadra preselio u Zagreb na sadašnji posao, troškovi života su mi dosta porasli pa sam počeo bilježiti svoju potrošnju. Otkrio sam da ponekad trošim na nepotrebne stvari pa sam odlučio uvesti reda i ostajati u plusu na kraju mjeseca. Mislim da će zamišljena aplikacija pomoći mnogim ljudima, prvenstveno u načinu razmišljanja koji ih može izvući iz dugova. Život je potpuno drugačiji kada ne moraš razmišljati o tome hoćeš li moći preživjeti mjesec, a upravo u tome želim pomoći onima koji se bore – kaže Dino.
Osim što radi na razvoju svojih poduzetničkih ideja, dio je i poznate marketinške agencije Svi na web koja se bavi marketinškim konzultiranjem. Iako agencija postoji tek dvije godine, iza Dina i njegovih suradnika je više od 400 uspješnih projekata.
– Mi svinawebovci želimo staviti sve na web. Doslovno. Mi smo skupina od tridesetak mladih ljudi najrazličitijih zanimanja i profesija, od ekonomista, geologa, novinara, psihologa do građevinskih tehničara, a povezuje nas ljubav prema Internetu, marketingu i poslovanju. Stvaramo put tvrtkama koje žele povećati svoje poslovanje putem interneta, otkriti nova tržišta ili jednostavno učvrstiti poziciju na postojećim.
Da bi došao do današnje pozicije senior marketing menagera, Dino je prošao sve faze poslovanja u agenciji. Započeo je kao SEO stručnjak, čiji je zadatak uređivati internetske stranice klijenata na način da se u tražilicama pojave baš oni, a ne njihovi konkurenti. Također je bio i Account Menager zadužen za vođenje klijenata kroz procese agencije.
Mladima koji se dvoume oko pokretanja vlastitog posla Dino poručuje:
– Definitivno se isplati krenuti u poduzetničke vode i to iz jednog kratkog i jasnog razloga – uspjeh ti ne ovisi ni o kome drugome osim o tebi samome. Ni o krizi, ni o fakultetu kojeg si završio ili nisi završio pa čak ni o novcu. Živimo u najboljem mogućem dobu za uspjeh. Internet je dostupan svima, informacije su besplatne, a razvoj tehnologije omogućuje nam kreiranje ponude, ali i potražnje. Pitanje je samo tko će se prije sjetiti ideje i stvoriti biznis.
Svoju karijeru Dino nastavlja razvijati u istome smjeru te raditi na spomenutim projektima, a veseli se i budućnosti koja je pred njime:
– Neka me život i dalje iznenađuje. Za sada mu dobro ide, a ja ću se truditi iskoristiti svaku dobivenu priliku.