Prije 30-ak godina Terezija Burić iz Otoka mogla je birati kojim će autobusom u 15 kilometara udaljeni Čakovec, kamo je uglavnom odlazila po dokumente ili u kupnju, a otkako je u mirovini, najčešće posjećuje liječnike.
– I sad kad mi najviše trebaju, autobusi ne voze. Ukinuli su skoro sve linije, sramota – ljuti se. Slični problemi muče i druge umirovljenike, ali i radnike iz brojnih sela koje je “kresanje” linija odsjeklo od županijskih središta. Prijevoznici se pozivaju na neisplativost jer je putnika malo, a cijene goriva sve su više.
No, to bi trebao riješiti projekt tzv. integriranog prijevoza putnika i tereta, povezivanja cestovnog i željezničkog prometa. Resorni ministar Siniša Hajdaš-Dončić i varaždinski župan Predrag Štromar potpisali su ugovor o sufinanciranju projekta izrade “masterplana” za područje Varaždinske, Koprivničko-križevačke i Međimurske županije.
Stajat će 5,1 milijun kuna, od čega 85 posto daje EU, a trebao bi odgovoriti na pitanja kakav javni prijevoz treba sjeveru Hrvatske, kako posložiti vozne redove da se pokriju i sela, kako smanjiti troškove i zagađenje okoliša te kako skratiti vrijeme puta.
– Očekujem da će cijene javnog prijevoza pasti za 30 posto – kazao je Štromar. Kao primjer skupoće naveo je mjesečnu kartu od Višnjice do Varaždina koja stoji čak 1300 kuna! Uvjeren je da će se i broj autobusnih linija udvostručiti.
Na slabu prometnu povezanost upozorili su i koprivničko-križevački župan Darko Koren te međimurski mu kolega Matija Posavec, koji su nazočili potpisivanju ugovora. Svaka županija platit će po pet posto troškova, a ministar je pohvalio njihovu suradnju. Za deset sličnih “masterplanova” iz cijele Hrvatske na raspolaganju je 40 milijuna kuna.