Četvrti OrientArt Show uz gostovanje Karima Nagija

Predsjednica Udruge za kulturu orijentalnih plesova “OrientArt” iz Varaždina, Jasminka Pomper, organizira 4. OrientArt Show koji će se održati 14. ožujka 2015. godine u HNK Varaždin, s početkom u 19,30 sati.

OrientArt SHOW je visoko produkcijski plesni spektakl kojim se želi publici dočarati kulturna plesna i glazbena baština zemalja Bliskog istoka, Egipta, Turske i drugih arapskih zemalja. Uz organizatora, plesačice Udruge OrientArt iz Varaždina, na 4. OrientArt Show-u nastupit će renomirane plesne škole iz Zagreba i Slovenije, a počasni gost Show-a bit će svjetski poznati plesač, koreograf, učitelj klasičnih i folklornih plesova arapskih zemalja, perkusionist, glazbenik i autor mnogih glazbeno-plesnih projekata, Karim Nagi, rođeni Egipćanin nastanjen u USA.

Karim bilježi impresivnu karijeru: snimio je deset albuma, pet instrukcijskih DVD-a, a nastupao je i još uvijek nastupa na pet kontinenata. Pokretač je i realizator projekta Turbo Tabla, a izdao je i tri CD-a jedinstvene arapske house/elektronske glazbe s upotrebom akustičnih instrumenata. Karim nastupa i podučava plesove kao što su tahtib i saidi – ples sa štapom, dabke – palestinski ples, zikr sufijski ples i ostale arapske folklorne plesove.

Pet je godina podučavao na glazbenoj akademiji u Novoj Engleskoj, a predavanja je održao i na prestižnim sveučilištima Harvard, Yale, Princeton, Stanford i nekoliko drugih koledža. Snimao je muziku za plesne ansamble Bellydance Superstars, Bellyqueen i Bellytwins, kao i za pop zvijezdu Aliciu Keys.

Kao učitelj plesa i bubnjanja, Karim je sudjelovao na gotovo svim većim plesnim festivalima u SAD-u, te u Kairu, baš kao i na svim važnijim festivalima arapske kulture u SAD-u. Karim Nagi istinski je crossover umjetnik, koji ujedinjuje kabaretski stil i tribal, tradicionalno i moderno, etničko i urbano.

Na poziv predsjednice Udruge OrientArt, Jasminke Pomper, Karim Nagi je gostovao na 2. OrientArt SHOW-u koji se održao 2012. godine i svojim atraktivnim nastupom oduševio gledatelje varaždinskog HNK-a. Tada je Jasminka Pomper s njim napravila intervju pa dijelove istog prenosimo u ovom članku kako bismo se prisjetili i bolje upoznaligosta:

Jasminka: Orijentalni ples promovirate kroz svoju glazbu i svoja predavanja, svirajući i nastupajući po cijelom svijetu. Da li promovirate tradicionalnu glazbu te koliko je danas ona evoluirala zvukovno i svirački, s obzirom da je neminovno miješanje tradicionalnog sa modernim?

Karim: Prije svega, osobno ne upotrebljavam termin ‘orijentalni’. Radije se odlučujem za termine ‘arapska glazba’ i ‘arapski ples’. Moj naziv točnije objašnjava o kojoj se regiji nastanka radi, kada govorim o glazbi i plesovima koje sam izučio. Riječ ‘Orijent’ može biti zbunjujuća, jer su Azija i Daleki Istok također dio Orijenta, ali njihova je tradicija potpuno drukčija od arapskih i bliskoistočnih.

Govoreći u svoje ime, sposoban sam za potpunu autentičnost u glazbi i plesu. Studirao sam arapske klasične pjesme i folklorne plesove. Stoga, kada odlučim stvarati glazbu ili izvodim neki fusion ples ili nešto potpuno suvremeno, to radim s autentičnošću i odgovornošću. Mnogi plesači i muzičari koji rade “fusion” možda nemaju dovoljno znanja u ovim tradicijama. Za nastupe koristim tradicionalne perkusije i žičane instrumente arapskog svijeta, a također i izvodim folklorne plesove Egipta i bliskoistočog arapskog svijeta.

Jasminka: Danas ljubitelji glazbe sve više naginju želji za upoznavanjem etno glazbe, tradicijske glazbe prilagođene na neki način suvremenom kontekstu i suvremenom slušatelju jednog novog vremena, znači tradicija povezana sa suvremenim. Da li Vi svoj projekt DJ Turbo Tabla svrstavate u etno scenu i kakvi su Vaši dojmovi današnje etno scene?

Karim: Turbo Tabla je jedan od mojih projekata. Izvodim i snimam tradicionalnu arapsku glazbu i bliskoistočne pjesme, te ih prerađujem u suvremenu plesnu glazbu. Ovo pomaže da se i dalje sačuvaju osjećaji i organska energija akustične glazbe u elektronskom i techno plesnom svijetu. Na Turbo Tabla predstavama koje pritom izvodim, plešem i uživo sviram bubnjeve kako bih kombinirao D.J. stav sa koncertnom prezentacijom. Ovo radim već 13 godina i izdao sam 5 CD-a elektronske glazbe.

Jasminka: Da li zbog različitog podneblja, kulturološkog okruženja i različitosti mentaliteta, postoje razlike u poimanju i shvaćanju arapske i bliskoistočne kulture ili ta zajednička ljubav prema istome, prema plesu i glazbi istočnih zemalja čini ljude diljem cijelog svijeta da imaju sličnu svijest o navedenom?

Karim: Ples i glazba mnogo govore o arapskoj kulturi. Mnogi ljudi van arapskog svijeta razmišljaju samo o negativnim političkim i trenutnim revolucionarnim događajima na Bliskom Istoku. Ali da su osjetili muziku i ples arapskog naroda, to bi im pomoglo da cijene umjetnost i ljudski duh. Vjerujem da ples i glazba privlače ljude iz cijelog svijeta k arapskoj kulturi. Ovakva umjetnička privlačnost pomoći će da se uravnoteže strahovi uzrokovani nestabilnom političkom situacijom.

Jasminka: Koji su Vaši omiljeni plesni stilovi koje volite prenositi na plesače i plesačice diljem svijeta i jeste li u svom dugogodišnjem radu primijetili koji su od njih možda više ili manje popularni kod neautohtonih plesačica i plesača?

Karim: Obožavam plesače podučavati folkloru i tradicionalnim seoskim plesovima. Volim podučavati egipatski saidi ples sa štapom i libanonski dabke ples. Volim i podučavati plesačice kako da izvode drum solo, kako da odgovore na ritam i sve fizičke mogućnosti koje ritam može pokrenuti. Vjerujem da je moja drum solo radionica posebna, jer sam ja i plesač i svirač, pa mogu naći poveznicu između tijela i muzičkog “beata”.

Jasminka: Što mislite, zašto još uvijek u zapadnom svijetu postoje predrasude o činjenici da orijentalne plesove mogu izvoditi i muškarci? Temeljem vlastitog iskustva, poznato mi je da još uvijek većina muškaraca smatraju orijentalni ples namijenjen isključivo djevojkama i ženama, dok s druge strane većina mojih učitelja su ipak bili muškarci i to odlični plesači i edukatori.

Karim: Zbog toga što ljudi na zapadu koriste zbunjujuće termine kao što su orijentalni ples i trbušni ples, razumljivo je da Zapadnjaci ne znaju istinu. ISTINA je sljedeća: postoji puno muških folklornih plesova iz arapskog svijeta. Svi plesovi koje izvodim su za muškarce. Ipak, na tečajevima i radionicama, podučavam tehnike koje mogu upotrebljavati žene.

O autorici: Jasminka Pomper-Yasmina je predsjednica Udruge OrientArt, plesačica, koreografkinja i učiteljica arapskih plesa iz Varaždina. Hrvatske folklorne plesove pleše od malih nogu, a posljednjih deset godina istražuje različite stilove bliskoistočnih plesova. Ples je kao estetski kapital oduvijek bio dio kulturnih priredbi. Stoga se Udruga OrientArt na čelu a Yasminom vrijedno trudi promovirati bliskoistočnu kulturu, kako u Hrvatskoj, tako i van Hrvatske.

U cjelovečernjem programu sudjelovat će preko 50 izvođača i gledatelji će moći vidjeti različite plesne stilove klasičnih i folklornih arapskih plesova. Prema Jasminkinim riječima, život je beskonačna koreografija. Budimo i mi dio te koreografije, na svoj način.

Živimo ga uz glazbu i plesne korake. Neki će to činiti uz balet, neki hip-hop nadmetanjima ili u eksperimentalnoj izvedbi suvremenog plesa ili jednostavno plesom u diskoteci. Plesačice Udruge OrientArt ga plešu i žive kroz očaravajuće zvuke i plesne korake arapske kulture.

Organiziranjem godišnjeg cjelovečernjeg programa udruga OrientArt želi pokazati sav svoj trud i rad uložen tijekom godine, ali isto tako predstaviti i ostale umjetnike i renomirane plesne škole koje njeguju ljubav prema arapskoj kulturi. Karte za 4. OrientArt Show moći će se nabaviti na blagajni HNK Varaždin.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije