U utorak, 9. prosinca u 19 sati u Knjižnici “Nikola Zrinski” Čakovec predstavit će se druga knjiga Davora Žerjava “Kôd fotografske slike”. Knjigu će uz autora predstaviti zagrebački fotograf Max Juhasz i Ivica Kiš, prof.
Davor Žerjav rođen je 1977. u Čakovcu. Po struci je učitelj i radi u osnovnoj školi. Fotografija ga prati od rane mladosti i vremena klasične filmske fotografije koju mu je približio njegov otac. Od pojave digitalne tehnologije dublje se posvećuje fotografiji. U školi osniva foto grupu u kojoj fotografskoj umjetnosti poučava osnovnoškolce od 5. do 8. razreda. Ubrzo se priključuje Fotoklubu Čakovec i postaje njegov aktivni član.
Svoju prvu knjigu “Promišljati fotografski” izdaje 2011. u nakladi Fotokluba Čakovec. Knjiga je namijenjena prvenstveno početnicima u fotografiji i svima onima koji žele fotografiji pristupiti promišljeno i temeljito. Ona sabire iskustva čakovečke grupe ljubitelja fotografije na njima svojstven način; njihovim pristupom, metodologijom i estetikom.
U Fotoklubu Čakovec i kao gostujući predavač vodi nekoliko tematski različitih radionica o fotografiji (Portretnu i Reklamnu fotografiju te Ljetnu školu fotografije za djecu). Bavi se portretnom i studijskom fotografijom. “Ako tražite brze, kratke i paušalne odgovore (poput onih na internetu), u knjizi Davora Žerjava “Kôd fotografske slike” nećete ih naći. Istina, uštedjet ćete puno vremena koje biste potrošili u traganju po stranoj literaturi, no ni tamo ne biste dobili sasvim jasne odgovore.
Jasne ćete odgovore morati u konačnici potražiti u sebi, a ova će vam knjiga pomoći u tome. Osim pitkoga pojašnjenja složenih funkcija mozga, koje se odvijaju za vrijeme promatranja slika, knjiga sadrži i veliki broj autorovih stavova koji se u mnogo slučajeva naslanjaju na poznate i priznate teoretičare fotografije te kroz praktičnu primjenu i vlastito promišljanje (jer autor je i sâm fotograf) dobivaju ili ne dobivaju autorsku potvrdu.
Zanimljivo je, a mnogima i sasvim novo, viđenje fotografske problematike, koje upućuje i potiče da se pokuša na ispravan način promatrati fotografije, jer u svijetu gdje slika silovito i snažno potiskuje pisanu riječ, vizualna je pismenost nužna za čitanje, a još više razumijevanje nekoga novog oblika komunikacije koji je već sada, zahvaljujući galopirajućoj i sve sofisticiranijoj fotografskoj tehnici, obuzeo veliki dio čovječanstva. Budućnost u kojoj nas komunikacija slikama nesumnjivo očekuje dolazi, premda bih rekao kako je već došla. Jeste li spremni za nju? Znate li čitati slike?” (Max Juhasz)
“Kompleksnost ove teme Autor je racionalno izložio u tri dijela: I. Kôd fotografske slike, II. Kognicija i emocije i III. Jezik, geometričnost i interpretiranje fotografske slike koji pomnim čitateljima pružaju širok pregled bitnih odrednica kôda fotografske slike, te otvaraju kako razložnost samom pristupu fotografskoj slici tako i fotografiji u svim njenim područjima koja ispunjavaju život.
Knjiga je namijenjena ne samo fotografima nego i svim fotografskim entuzijastima sa svih područja (likovne umjetnosti, povijesti umjetnosti, psihologije, sociologije, oftalmologije, informatike) koja obuhvaća medij fotografije, te ju (kao vremensku kapsulu) najtoplije preporučujem i strpljivo očekujem rezultate koje će polučiti.” (prof. Ivica Kiš, dipl. ing. arh.)